Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä vauvan kanssa ulkona?

Ei mun lapsi vaan..
03.06.2021 |

Mitä teette vauvan kanssa ulkona?

Jos laittaa maahan alkaa kauhea huuto, joka ei lopu, eikä ole kellekkään kivaa. Sisällä on mielellään lattialla touhuamassa. Viltti ei auta.

Ei osaa istua/kontata. Ryömii vähän.

Puistot on aina tyhjänä, niin tuntuu tyhmältä siellä vaan istua lapsi sylissä katsomassa tyhjyyttä.

Vaunulenkit on ihan kivoja, mutta on alkanut protestoimaan niitä, koska ei näe ympärilleen, kun selkänoja on takakenossa.

Eilen istuskelin sitten nurmikolla lapsi sylissä ja ojentelin kaikkea tutkittavaa, mutta ei kiinnostanut.

Ite kaipaan päivään ulkoilua, mutta kyllästyttään vaan istua pihanurmella lapsi sylissä, kun mummot huutavat ikkunasta samaan aikaan, että pitäisi jo tän ikäisen osata jo sitä tätä ja tota.

Mihinkään ei voi koronan takia mennä, kun ei ole kerhoja tmv.

Mä oon niin kateellinen kaikille mammoille, jotka tän ikäsen kanssa istuskelevat puistossa, kun lapsi mennä touhottaa tyytyväisenä :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kantoreppua, esim. manducaa?

Vierailija
2/9 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestiko sulle on joku mummo huutanut ikkunasta, että tuon ikäisen pitäisi osata sitä tai tätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisestä vauvasta nyt puhutaan? 

Vierailija
4/9 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksu kantoreppuun ja sitten voikin tehdä melkein mitä vaan.

Vierailija
5/9 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monestiko sulle on joku mummo huutanut ikkunasta, että tuon ikäisen pitäisi osata sitä tai tätä?

Ja minkäikäisestä on kyse? Vähän eri juttu 2kk kuin 11kk, noin niin kuin osaamisen puolesta.

Vierailija
6/9 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siihen montaa kuukautta mene, että vauvasi kanssa voi tehdä monipuolisemmin jotain. Puhumattakaan ensi kesästä. Silloin vauvasi on jo kävelevä taapero, joka varmasti tykkää olla leikkipuistoissa.

Vierailija
7/9 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko kantorinkka, reppu tms mitä näitä on?

Entä pyöräily? Laatikkopyörään taitaa saada kaukalon. Voi olla kallis hankinta tätä tarkoitusta varten, mutta voisihan kysellä saisiko silloin tällöin lainaan tuttavilta

Ja jos ei ihan vastasyntynyt ole niin kai rattaissakin voi laittaa istumaan edes hetkeksi aikaa.

Vierailija
8/9 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdotan kantoreppua/liinaa, totuta lapsi siihen (aluksi saattaa protestoida) ja voit itse mennä mihin tahansa, vaikka kävelylle metsäpolulle.

Omat vauvani ovat kaikista eniten nauttineet hiekkalaatikosta jo n. 9-10kk iästä alkaen. Nykyinen 10,5kk osaa kaivaa lapiolla ja rakastaa hiekan hipelöintiä. Jos vaan omat hermosi kestävät sen sotkun ja hiekansyönnin, niin vauva hiekkikselle vaan köllimään ja lapio käteen, ei tarvitse edes osata istua :D Ja itse tietysti istut siihen ihan viereen, niin ehkä ei huuto heti ala.

Vierailija
9/9 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei kannatakaan odottaa, että vauva viihtyisi viltillä leikkimässä. Toiset viihtyy, toiset ei. Mun esikoinen ei viihtynyt lainkaan lattialla tai ollut kiinnostunut leluista, mutta kuopus taas viihtyi ja oli kiinnostunut leluista.