Lokkien kirkuminen ottaa aivoon
Koko ajan kiljuvat tuolla ulkona ja samaa levyä pyörittävät + sotkevat ikkunat ja ennen kaikkea autojen katot. Olisipa haulikko! PS. Eikä auta ikkunoiden sulkeminenkaan, kuuluu silti sisälle asti.
Kommentit (24)
Katolle ja pihaan voi ostaa biltemasta pelättimiä naapurien kanssa. Käypäs katsomassa.
Soita niille Måneskiniä niin oppivat uutta
Paitsi jos on pesät jo, niin emoa ei saa estää.
Täällä kukkui käki melkein koko päivän talon takana olevalla harjulla.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluvat kesään. Olisi orpoa ilman niitä.
Mieluummin vaikka Petteri Orpoa.
Musta taas on ihana kesän ja veden läheisyyden merkki, että lokkien huuto kuuluu.
Vastapäisen talon ylimmän parvekkeen katolla on kalalokin pesä. Olen seurannut koko kevään lokkiparin haudontaa ja toisesta huolehtimista.
musta rastaist lähtee upeeta laulantaa, ku sinfoniaa. :)
Asun meren vieressä ja olen niin tottunut lokkeihin etten oikeastaan edes kiinnitä niihin huomiota. Keväisin ehkä enemmän, silloin alkaa tulla semmoinen kesän tuntu kun kuulee ekoja kerta talven jälkeen lokkien äänet.
Vierailija kirjoitti:
Katolle ja pihaan voi ostaa biltemasta pelättimiä naapurien kanssa. Käypäs katsomassa.
No minäpäs käyn. Kiitoksia vinkistä! :)
Larppaa saaristoa ja sisusta koti laivakamalla
Mikä tahansa laulava lintu on vain piristys, mutta kun lokit aloittavat joukolla rääkymisen aamuviideltä, siitä on huumori tai ihanuus kaukana.
Asutko lähellä vesistöä vai kaatopaikkaa?
Eipä ole lokkeja näkyny eikä kuulunu.
Vierailija kirjoitti:
Asutko lähellä vesistöä vai kaatopaikkaa?
No meri on kyllä tuossa puolen kilometrin päässä. On vielä vähän tottumista tähän niiden "laulamiseen", kun vasta viime talvena muutettiin tähän merikaupunkiin, sitä ennen asuttiin sisämaassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa laulava lintu on vain piristys, mutta kun lokit aloittavat joukolla rääkymisen aamuviideltä, siitä on huumori tai ihanuus kaukana.
Olen TÄSMÄLLEEN samaa mieltä kanssasi!
Vierailija kirjoitti:
Musta taas on ihana kesän ja veden läheisyyden merkki, että lokkien huuto kuuluu.
Vastapäisen talon ylimmän parvekkeen katolla on kalalokin pesä. Olen seurannut koko kevään lokkiparin haudontaa ja toisesta huolehtimista.
Olen myös seurannut koko kevään vastapäisen talon katolla olevaa lokinpesää. Toinen lokki hautoo ja toinen tarkkailee muutaman metrin päässä olevalla korokkeella.
Olisi kyllä ihanaa nukkua ikkuna auki heräämättä lokkien kirkumiseen.
Ihmettelen kyllä suuresti ihmisten eläinvihaa, miksi ihminen ajattelee kaikessa omaa napaa? Kyllä se on ihminen joka tekee paljon enempi melua ja haittaa ympäristölle.
Kuuluvat kesään. Olisi orpoa ilman niitä.