Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko aina uskonut yliluonnolliseen?

Vierailija
02.06.2021 |

Tämä aihe varmasti herättää tunteita...Olen 30+ nainen ja ymmärtänyt hiljattain, että olen uskonut aina yliluonnolliseen todellisuuteen jollain tasolla, jo pienestä pitäen. Perheeni on ateistinen joten heiltä en ole saanut ns vaikutteita.

Pelkäsin varsinkin esimurrosiässä aaveita ja vielä nykyäänkin on vahva pimeänpelko. Uskon henkivoimiin ja tuonpuoleiseen sekä Jumalan olemassaoloon. Onko palstalla muita, jotka uskaltavat näin anonyymisti tunnustaa uskovansa toiseen todellisuuteen? Olisi kiva saada asiallista keskustelua aiheesta :)

Kommentit (14)

1/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että palstalla valtaosa uskoo ties mihin yksisarvishörhökeijupölyihin...

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
2/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele yliluonnollinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep tätä palstaa jo vuosia seuranneena voin yhtyä edelliseen kommentoijaan!

Vierailija
4/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskonut edes lapsena mihinkään yliluonnolliseen. Sen sijaan emme tiedä vielä läheskään kaikkea siitä, miten ihmismieli oikein toimii.

Vierailija
6/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kertoi kummitustarinoita vanhasta kotitalostamme. Itse en koskaan kuullut tai nähnyt mitään. Isäni uskoi myös ufoihin, niin minäkin olen kiinnostunut aiheesta.

Hyllystä löytyy VP:n Uskomatonta mutta totta-kirja.

Vierailija
7/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomukset on pahasta, olipa kyse uskonnosta tai yksisarvishoidoista.

Jos et käytä logiikkaa ja tiedettä, vaan sitä mikä tuntuu lohdulliselta, ei kukaan voi auttaa. Olet jo valinnut helpoimman tien.

Vierailija
8/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin täällä vähän aikaa sitten tämän, nyt lisäyksiä, olemme muuttaneet joitain kk sitten.

Talo ei edes ole kovin vanha, mutta makuuhuoneessa vaatekaappien sivussa on tyhjä tila johon on pääsy vain yläpuolelta.

Ensin heräsin yöllä siihen että tuosta tilasta tai ainakin siltä päin kuului kova pamaus. Käytän unilääkkeitä, enkä heräile. Myös kissa kuuli äänen ja naukui.

Seuraavaksi heräsin yöllä siihen että hahmo leijui jalkopäässäni, tuntui unihalvaukselta, paitsi että pystyin kierimään sängyssä pakoon miestäni kohti.

Mieheni sanoi että minulla oli unihalvaus.

Seuraavaksi mieheni heräsi siihen että joku kuiskasi hänelle "auta".

Emme ole koskaan ennen kokeneet mitään vastaavaa.

Vierailija
9/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole uskosta vaan tiedosta. Kenenkään ei pitäisi uskoa ilman kokemusta.

Vierailija
10/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et käytä logiikkaa ja tiedettä, vaan sitä mikä tuntuu lohdulliselta, ei kukaan voi auttaa. Olet jo valinnut helpoimman tien.

Sinulla on varmasti paljonkin kokemusta vuosikausien henkisestä pahoinpitelystä, raiskatuksi,hakatuksi ja tappoyritysten kohteeksi tulemisesta? Tuskinpa. Siksipä annan sinulle neuvon: Ole vähän vähemmän ahdasmielinen ja enemmän avoin moniulotteiselle todelllisuudelle-kukaan ei vaadi sinua pukeutumaan burkhaan tai käymään ehtoollisella, mutta jos joku, edes yksi ihminen saa avun siitä, mihin hän uskoo vaikkei sitä olisi laboratoriossa testattu ja satapäisen tiedemieslauman toimesta toimivaksi todettu ja se pitää hänet hengissä silloin, kun sinun logiikkasi ja "tieteesi" olettaa, että kyseisen ihmisen tulisi olla jo kuollut, olet täysin hakoteillä logiikkasi ja tieteesi kanssa.  

Vierailija
11/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on varmasti paljonkin kokemusta vuosikausien henkisestä pahoinpitelystä, raiskatuksi,hakatuksi ja tappoyritysten kohteeksi tulemisesta? Tuskinpa. Siksipä annan sinulle neuvon: Ole vähän vähemmän ahdasmielinen ja enemmän avoin moniulotteiselle todelllisuudelle-kukaan ei vaadi sinua pukeutumaan burkhaan tai käymään ehtoollisella, mutta jos joku, edes yksi ihminen saa avun siitä, mihin hän uskoo vaikkei sitä olisi laboratoriossa testattu ja satapäisen tiedemieslauman toimesta toimivaksi todettu ja se pitää hänet hengissä silloin, kun sinun logiikkasi ja "tieteesi" olettaa, että kyseisen ihmisen tulisi olla jo kuollut, olet täysin hakoteillä logiikkasi ja tieteesi kanssa.  

Olen pahoillani kenen tahansa puolesta, jolla on ikäviä kokemuksia, mutta tiede ja logiikka eivät vie hakotielle, päinvastoin. Ne ovat ohjenuora joka pitää tiellä. Uskomukset ohjaavat pois tieltä.

Vierailija
12/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on varmasti lukenut hengellistä kirjallisuutta ja tutustunut eri uskontoihin. Tunnen monia henkisiä ihmisiä, itseni mukaanlukien, jotka elävät ns. rinnakkaistodellisuudessa,jota tätä näkyvää maailmaa ihmisen älyä ainoa totena pitävät henkilöt eivät  tunnusta- huvittavasti vastoin tieteellistä tutkimusta. Ole ap rauhassa-etsikää ja te löydätte, kolkuttakaa niin teille avataan. Jos olet, kuten monet henkiset ihmiset ovat, vilpittömiä totuuden ja rakkauden etsijöitä, suosittelen pysymään erossa noituudesta,spiritismistä,vainajahengistä,satanismista, ja kaikesta, mikä ammentaa voimansa pimeyden ja mystiikan puolelta. Avainsanoja etsinnässäsi: rakkaus, ilo, rauha, toivo, usko, totuus. Ole uskollinen sille, mihin uskot, ole vilpitön rakkaudessasi,vaikka maailma olisi miten ruma ja vastenmielinen kaikessa raakuudessaan ja säälimättömyydessään ja pidä katseesi kiinnitettynä sinne, mistä löytyy puhtautta, totuutta ja todellista  anteeksiantoa. Tämä maailma vihaa totuuden puhujia ja sen etsijöitä- siitä ei tule olla yllättynyt. Olet vain oma itsesi, läsnä tässä upeassa ja käsittämättömässä kaikkeudessa-etsi aina oikeutta ja totuutta, tulet ne vielä löytämään jos sydämesi on vilpitön.

Ps. Oma vakaumukseni on kristinusko. Olen kuitenkin kulkenut hyvin pitkän tien ymmärtääkseni Jeesuksen olevan minulle se ainoa Tie Totuus ja Elämä-ilman Jumalaa en itse kykenisi pitämään kiinni uskostani yhteenkään hyvään asiaan tässä elämässä. Elämä on ihme. Toivon aloittajalle kaikkea hyvää etsinnöissään.

Vierailija
13/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani kenen tahansa puolesta, jolla on ikäviä kokemuksia, mutta tiede ja logiikka eivät vie hakotielle, päinvastoin. Ne ovat ohjenuora joka pitää tiellä. Uskomukset ohjaavat pois tieltä.

Millä tiellä? Perustelisitko hieman enemmän? Miltä "tieltä" uskomukset ohjaavat pois? Mitkä uskomukset? Jos on kyse uskomuksista, ymmärrän näkemyksesi, mutta me puhumme uskosta, emme uskottelusta. Näillä on huikea ero. 

Kunnioitan ilmeisen ateistista näkemystäsi, mutta sen tiedon ja ymmärryksen valossa,joka minulla pienen pienenä ihmisenä on, en voi olla kanssasi samaa mieltä sitä, että kaikki on vain sattumaa, millään ei ole lopulta mitään merkitystä ja on ihan ok, että maailma on täynnä pahuutta, raakuutta, mieletöntä väkivaltaa, koska evoluutiobiologia. Ei, tämä ei käy kenenkään hitusenkaan inhimillisyyttä omaavan järkeen, puhumattakaan siitä, että se sopisi normaalin ihmisen empatiakykyyn. (Järki=älylliset toiminnot,ajattelu- ja käsityskyky/Empatia=kyky ymmärtää mitä toinen kokee tämän näkökulmasta,itsensä asettamista toisen asemaan). Mitä ateistille tarkoitta sellainen käsite, kuin "armo"? Tämä olisi mielenkiintoinen tieto,eritoten kun katsantokanta on evoluutiobiologiaan ja ainoastaan toteennäytettäviin,konkreettisiin tosiasioihin 

nojaavaa? 

Tästä pääsemmekin aiheeseen, jossa pohditaan, onko ihmisellä sielua tai tietoisuutta ja jos on, mikä se on ja miten se ilmenee? Mutta ehkäpä palstalla keskustelu on aivan liian typistettyä ja rajallista vastausten löytämiseen yhden illan aikana :) näihin kysymyksiin kun eivät ole huipputieteilijätkään vastauksia kyenneet toistaiseksi antamaan. Kunnes mahdollisesti vastaus saadaan, olemme vain sen varassa,minkä toteennäytettävästi voimme tietää ja siten varmaksi uskoa. Näin ollen, uskoa aineettomaan todellisuuteen/henkiseen todellisuuteen ei myöskään voida kumota olemassa olevilla argumenteilla tai näytöillä. Jos sinulla on enemmän tietoa, olisi tietysti kiintoisaa siitä kuulla.  

Vierailija
14/14 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myös hieman päälle 30 ja uskonut murrosiästä lähtien yliluonnolliseen ulottuvuuteen. 18-vuotiaana ensi kerran koin ns etsikkoajan ja hiljattain ymmärsin, että Jumala ja Jeesus ovat oikeasti olemassa, samoin taivas ja kadotus. Yliluonnolliseen uskominen on ihmisille ominaista ja ateismi on saanut ns valistuksen aikakaudelta lähtien enemmän jalansijaa länsimaisissa yhteiskunnissa.

Suurin osa ihmiskunnasta kautta historian on uskonut ja uskoo korkeampaan voimaan/voimiin, mutta nykyajan länsimaisessa kulttuurissa meitä jotka uskomme, pidetään valitettavasti ns hulluina tai jotenkin yksinkertaisina...