Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELÄKKEEN VEROPROSENTTI

Vierailija
02.06.2021 |

Jäin eläkkeelle toukokuussa.
Mun veroprosentti on 21,5
Järkyttävän paljon.
Saan eläkettä 2100 brutto.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brutto on hiukan korkeampi kuinap:lla ja veroprosentti selvästi korkeampi eli lähes 30 %. Jos olisin töissä ja saisin saman summan kuin nyt eläkkeenä, niin veroprosentti olisi selvästi alhaisempi. Ketuttaa!

Ei olisi. Sen veron päälle töissä tulee vielä veroluonteiset maksut, joita eläkkeestä ei peritä.

Vierailija
22/26 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no minulla on palkasta (veroluontoiset maksut huomioiden) 38%.

Ei paljon naurata.

Niin on minullakin, mutta kyllä minä silti elän oikein mukavasti niillä 3600 eurolla, jotka minulle jää käteen näiden verojen ja maksujen jälkeen. Ei harmita yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eläkeläisen pitää maksaa siitä ilosta, että pitää terveyskeskusta yleisenä viihdekeskuksena ja viettää siellä suurimman osan aikaa päivistään.

Vierailija
24/26 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap:llä noin vähän, mulla on eläke 1400 e ja vero 23%.

Saman verran maksaisin n 3000 e palkasta.

Terv kateellisille.

Joko valehtelet, veroprosenttisi on täysin pielessä tai sitten sinulla on muita tuloja eläkkeen lisäksi.

Ei ole muita tuloja,enkä valehtele ja valitettu on, mutta kuulema ihan oikein menee.

Vierailija
25/26 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap:llä noin vähän, mulla on eläke 1400 e ja vero 23%.

Saman verran maksaisin n 3000 e palkasta.

Terv kateellisille.

Joko valehtelet, veroprosenttisi on täysin pielessä tai sitten sinulla on muita tuloja eläkkeen lisäksi.

Ei ole muita tuloja,enkä valehtele ja valitettu on, mutta kuulema ihan oikein menee.

Siis väität, että eläkkeesi on 1400 euroa brutto (ennen verojen vähentämistä), sinulla ei ole mitään muita tuloja ja veroprosenttisi on 23? Tuo ei vain yksinkertaisesti ole mahdollista ainakaan Suomessa paitsi silloin, jos olet saanut osan vuodesta jotain muuta tuloa ja eläkettä vain osan vuodesta.

Vierailija
26/26 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No palataan asiaan ensi vuonna, kun saat koko vuoden vain pelkkää eläketuloa. Eiköhän tuo prosenttikin laske sinne 17 tuntumaan.

Ei laske. Tuota luokkaa se on mullakin ollut muutaman vuoden.