ELÄKKEEN VEROPROSENTTI
Jäin eläkkeelle toukokuussa.
Mun veroprosentti on 21,5
Järkyttävän paljon.
Saan eläkettä 2100 brutto.
Kommentit (26)
Mulla sama.
Kyllä siihen tottuu,älä huolehdi.
Se on tosi paljon. Pienistä eläkkeistä ei saisi mennä 1/5 veroihin ☹
Niin, ei ole enää niitä työssäkäyvän kuluja, niin ei saa vähennyksiäkään. Ei eläkkeen ostovoima tarvitse olla sama kuin saman bruttotulon saavan työntekijän. Työn teolla pitää olla kannustimensa.
No palataan asiaan ensi vuonna, kun saat koko vuoden vain pelkkää eläketuloa. Eiköhän tuo prosenttikin laske sinne 17 tuntumaan.
Eläkkeitä verotetaan liikaa. Kansalaisaloite tilanteen korjaamiseksi olisi paikallaan.
Sannan mielestä silti maksat veroja liian vähän ja ainakin kunnallisveroa tulisi sinun maksaa enemmän. Veroeurojasi tarvitaan kaikenlaisiin palveluihin arjen tueksi politiikoille.
Mutta sinulla ei mene työttömyysvakuutus- ja tyel-maksua, kuten työssäkäyvillä.
Brutto on hiukan korkeampi kuinap:lla ja veroprosentti selvästi korkeampi eli lähes 30 %. Jos olisin töissä ja saisin saman summan kuin nyt eläkkeenä, niin veroprosentti olisi selvästi alhaisempi. Ketuttaa!
Näin eläkeläisiä verotetaan.
Kiitos Lipposen.
Miten ap:llä noin vähän, mulla on eläke 1400 e ja vero 23%.
Saman verran maksaisin n 3000 e palkasta.
Terv kateellisille.
Vierailija kirjoitti:
Brutto on hiukan korkeampi kuinap:lla ja veroprosentti selvästi korkeampi eli lähes 30 %. Jos olisin töissä ja saisin saman summan kuin nyt eläkkeenä, niin veroprosentti olisi selvästi alhaisempi. Ketuttaa!
Taisit nyt jättää jotain olennaista kertomatta (esim. sinulla on pääomatuloja, joiden vero pidätetään eläkkeestä). Tarkistin juuri veroprosenttilaskurilla, että kirkkoon kuuluvalla helsinkiläisellä menee veroa 2500 euron kuukausieläkkeestä 23 %.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap:llä noin vähän, mulla on eläke 1400 e ja vero 23%.
Saman verran maksaisin n 3000 e palkasta.
Terv kateellisille.
Joko valehtelet, veroprosenttisi on täysin pielessä tai sitten sinulla on muita tuloja eläkkeen lisäksi.
Mulla eläke 1380€, vero 11.5%.
En kai minä mätkyjä saa ?
no minulla on palkasta (veroluontoiset maksut huomioiden) 38%.
Ei paljon naurata.
Mulla 1980€ brutto tk eläke ja vero% 26
No eläkeläinen ei kuitenkaan maksa verojen lisäksi työeläkemaksuja
Vierailija kirjoitti:
Se on tosi paljon. Pienistä eläkkeistä ei saisi mennä 1/5 veroihin ☹
Olet ihan oikeassa ja pienistä eläkkeistä ei menekään veroa. Nämä suuret eläkkeet ovat jo ihan toinen juttu.
Niinhän ne onkin eläkkeiden veroprosentit.