IL: Marin ateriaedustaan: ”On kohtuullista, että pääministeri saa avun ja tuen arkeensa”
Moni kahta työtä perheensä elättämiseksi tekevä yksinhuoltaja odottaisi varmaan samanlaista kohtuullisuutta arkeensa. Miehensä ilmeisesti makoilee illat sohvalla?
Kommentit (3679)
Suomen tärkein nainen. Toki hänelle kuuluu aamupala sun muut. Hoitaa tärkeitä asioita niskalimassa. Meidän parasta jotta meillä on täällä hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Eilen il keskustelessa kävi ilmi, että huhtikuun 2020 1400 eur koski vain ns. kylmiä lounaita.
Aamupalatarvikkeet 600eur (Marin väitti että siinä on 2kk aamupalat). On tuohon päälle.Tarkoittaakohan tämä sitä että myös keskiarvo 850 on kylmät lounaat ja siihen päälle aina ne 300 eur aamupalat.
No huhtikuussa 2020 on mennyt päivätasolla kylmiin lounaisiin sellainen 47 eur/pv, ja Marin ollut vielä paljon muualla kun oli kokouksia, tiedotustilaisuuksia ym.
Jep, eiköhän Marin ole syönyt suurimman osan ruuistaan muualla kuin Kesärannassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotteko vielä, miksei se mies voi hoitaa ostoksia ja kokata?????
Olisiko hänelläkin työ?
Nettitilauksen tekeminen vie viisi minuuttia ja tilauksen saa kotiin.
Mekin on kyetty siihen.
Terveisin kaksi yrittäjää
Sinulla on etu yrittäjänä kuvitteellinen sama ateriaetu kuin Marinilla mutta maksat mielummin itse ja teet vielä töitä sen eteen ja keskeytät tehtävän työsi myös sen takia vai? Onneksi tuolla viisaudella ei ole pääministerimme valjastettu.
Missään kohtaa muuten ei ole annettu pääministerille valtuuksia maksattaa mitä tahansa omia kulujaan verovaroista. Siitä tässä on kyse vaikka se teille demareille näyttää olevan täysin uusi käsite.
Tehkööt pääministeri lakimuutoksen jossa sanotaan että maksetaan pääministerin ruoat verovaroista ja perheen + vierailevien kavereiden etc. jos niin halutaan. Sillähän tää selkiäisi. Niin ja verottomana.
Anteeksi, mutta miksi sinä mielummin maksaisit palvelusta joka varattu sinulle ilmaiseksi. Keskeyttäisit tärkeän työsi jonka takia etu sinulle on myönnetty ja tekisit tarpeetonta työtä, jotta saisit maksaa asiasta, joka on sinulle jo hoidettu viran puolesta. Kysyn tätä nyt uudestaan kun et vastannut. Onnekesi meidän pääministerimme ei tarvitse paeta selkeitä kysymyksiä noin kuin sinä ja onneksi pääministerimme ei ole noin tyhmä että hoitaisi asiat tarpeettomasti itse kun viran puolesta ne on juuri siksi hoidettu, ettei niitä tarvitse miettiä.
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta vastaan silti. Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että pääministeri käyttää palvelun. Käytänhän mä itsekin työnantajani tarjoaman lounasedun. Mutta mä en voi laittaa työnantajani (Marinin tapauksessa me veronmaksajat) piikkiin myös puolisoni, lasteni ja vanhempieni aamiaisia ja lounaita. Eikä mulla ole piikki auki työnantajani suhteen niin, että voisin syödä firman piikkiin yli tuhannella eurolla kuukaudessa. Se on tietty summa, mitä lounasetua on ja piste. Jos haluan syödä kalliimpia ruokia, maksan loput omasta pussistani. Ja ennenkuin joku nyt älähtää jotain tylmatkoista ja niihin liittyvistä eduista, niin olen ottanut perheenjäseniäni mukaan työmatkoille, mutta eivät he ole voineet syödä MUN työnantajani piikkiin vaan ainoastaan minä.
Lounasetu on verotettavaa tuloa, joten toivottavasti maksat siitä myös verot. Voi tulla iso lasku siinä vaiheessa, kun asia selviää verottajalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kaipaa PULA-AIKAA. Että sellaiset terveiset Sannalle. Persujen uusi slogan pula-aika takaisin. Valtion merkittävimmän poliitikon virka-asunnon jääkaapissa ei saa olla mitään talon puolesta.
Totta. Ja sitten ihmetellään, miksi ihmisiä ei saada luottamustehtäviin ja kansan kusitolpaksi ja demokratia on vaarassa.
Eikä kysymys ole pelkästään eduskunta- ja kunnallisvaaleista, vaan yhtälailla taloyhtiön hallituksesta, työpaikkojen luottamushenkilöstä, työturvallisuushenkilöstä jne. kun ei saa kuin pask..niskaansa ja solvausta ja henkilön pitäisi mieluimmin maksaa näille ruikuttajille ja vihanlietsojille.
Tämä on tuttu ilmiö taloyhtiössä tai työpaikoilla. Esim. suurimmalla osalla työpaikoilla ei nykyään kukaan suostu luottamusmieheksi, kun se ei ole muuta kuin kusitolppana oloa näille räksyttäjille. Sama taloyhtiössä, pitää palkata kalliiseen hintaan ulkopuoliset hallituksen jäsenet. Tai asukasyhdistyksissä.
Marinin sometrolleilla alkoi aamuvuoro.
900e kk andyn missioon kiinaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole demari, paremminkin perussuomalainen, en edes pidä Marinista, mutta ihmettelen asiasta noussutta kohua. Mitä tuota tutkimaan, varsinkaan poliisi. Jos etuus todetaan vääräksi, sen voi lakkauttaa. Ei ole Marinin syy, että hän käyttää hyväkseen etua, joka pääministerille on myönnetty.
Juuri näin. Ihan sama myös muilla työpaikalla, jos työnantaja haluaa tarjota työntekijöille aamukahvit ja iltapäiväkahvit tarjoiluineen, miksi se jotenkin muuttuu työntekijän syyksi ja viaksi, jos litkii kahvia työaikana.
Työnantaja voi omista/firmansa rahoista rahoittaa työntekijälle mitä mielii, ei verorahoista.
Työnantajan on noudatettava lakia ja lainsäädäntöä.
Jos verottaja tekee ennakkopäätöksen Marinin elintarvikkeiden verotettavaksi tuloksi, samaan käytäntöön siirtyvät myös kaikki työnantajat, yhdistykset, firmat, laitokset jne. sehän lisätään ennakkopäätökseen lain tulkinnasta ja verotus on kaikille sama.
Pauli Hanhiniemi: Muutkin mokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen il keskustelessa kävi ilmi, että huhtikuun 2020 1400 eur koski vain ns. kylmiä lounaita.
Aamupalatarvikkeet 600eur (Marin väitti että siinä on 2kk aamupalat). On tuohon päälle.Tarkoittaakohan tämä sitä että myös keskiarvo 850 on kylmät lounaat ja siihen päälle aina ne 300 eur aamupalat.
No huhtikuussa 2020 on mennyt päivätasolla kylmiin lounaisiin sellainen 47 eur/pv, ja Marin ollut vielä paljon muualla kun oli kokouksia, tiedotustilaisuuksia ym.
Jep, eiköhän Marin ole syönyt suurimman osan ruuistaan muualla kuin Kesärannassa.
Nyt tarvitaan tutkivaa toimittajaa, joka vertaa tuolta ajalta Marinin aikataulua ja tilattujen ruokien laskua. Jos niinä päivinä, kun Marin on ollut työmatkoilla, kokouksessa, infoissa jne. on isoja ruokalaskuja, voi päätellä että silloin ateriat on syönyt joku muu.
Vaikka kyllä nousta summista voi jo päätellä, ettei Marin yksin ole kaikkia ruokia voinut syödä. Pääministerin perheen tai sukulaisten ruokkiminen verovaroista ei ole minkään lain tai ohjeistuksen mukaista.
Iänestäkää Sannaa Tampereen flikat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Mekin on kyetty siihen.
Sinulla on etu yrittäjänä kuvitteellinen sama ateriaetu kuin Marinilla mutta maksat mielummin itse ja teet vielä töitä sen eteen ja keskeytät tehtävän työsi myös sen takia vai? Onneksi tuolla viisaudella ei ole pääministerimme valjastettu.
Missään kohtaa muuten ei ole annettu pääministerille valtuuksia maksattaa mitä tahansa omia kulujaan verovaroista. Siitä tässä on kyse vaikka se teille demareille näyttää olevan täysin uusi käsite.
Tehkööt pääministeri lakimuutoksen jossa sanotaan että maksetaan pääministerin ruoat verovaroista ja perheen + vierailevien kavereiden etc. jos niin halutaan. Sillähän tää selkiäisi. Niin ja verottomana.
Anteeksi, mutta miksi sinä mielummin maksaisit palvelusta joka varattu sinulle ilmaiseksi. Keskeyttäisit tärkeän työsi jonka takia etu sinulle on myönnetty ja tekisit tarpeetonta työtä, jotta saisit maksaa asiasta, joka on sinulle jo hoidettu viran puolesta. Kysyn tätä nyt uudestaan kun et vastannut. Onnekesi meidän pääministerimme ei tarvitse paeta selkeitä kysymyksiä noin kuin sinä ja onneksi pääministerimme ei ole noin tyhmä että hoitaisi asiat tarpeettomasti itse kun viran puolesta ne on juuri siksi hoidettu, ettei niitä tarvitse miettiä.
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta vastaan silti. Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että pääministeri käyttää palvelun. Käytänhän mä itsekin työnantajani tarjoaman lounasedun. Mutta mä en voi laittaa työnantajani (Marinin tapauksessa me veronmaksajat) piikkiin myös puolisoni, lasteni ja vanhempieni aamiaisia ja lounaita. Eikä mulla ole piikki auki työnantajani suhteen niin, että voisin syödä firman piikkiin yli tuhannella eurolla kuukaudessa. Se on tietty summa, mitä lounasetua on ja piste. Jos haluan syödä kalliimpia ruokia, maksan loput omasta pussistani. Ja ennenkuin joku nyt älähtää jotain tylmatkoista ja niihin liittyvistä eduista, niin olen ottanut perheenjäseniäni mukaan työmatkoille, mutta eivät he ole voineet syödä MUN työnantajani piikkiin vaan ainoastaan minä.
Lounasetu on verotettavaa tuloa, joten toivottavasti maksat siitä myös verot. Voi tulla iso lasku siinä vaiheessa, kun asia selviää verottajalle...
Sinulla ei taida olla hajuakaan miten kyseinen etu toimii. Nolo.
Vierailija kirjoitti:
Iänestäkää Sannaa Tampereen flikat
Vain jos tuet korruptiota ja valehtelua Silloin äännesi menee Sannalle ja SDP:lle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Mekin on kyetty siihen.
Eipä näyttänyt olevan Sannallakaan. Noloa.
Kyllä, pääministerin homma on vaativa ja oikeuttaa hankkimaan kaikenlaista apua. Sitä varten valtio maksaa pääministerille erittäin suuren palkkion, tällä hetkellä 13.000 eur/kk + puolet kansanedustajan palkkiosta eli yhteensä 17.000 eur/kk. Tuolla rahalla pääministeri saa täysin vapaasti ja yksityisyyttään suojellen hankkia mitä tahansa tarvitsemiaan palveluita.
Mitään ateriaetua pääministerille ei ole olemassa, vaan kyseessä on laiton lisä. Pääministerin palkkioista on säädetty laissa. Mitään muita kuin tuossa laissa mainittuja palkkioita tai etuja ei voida maksaa. Laki on hyvin selkeä ja helppo ymmärtää. Tulkintavaikeuksia tulee ainoastaan demareille, kun yrittävät löytää perusteita näille aamupaloille ja kylmille aterioille.
Lisäksi on rikottu verolakeja, kun Marin ei ole maksanut saamastaan edusta veroja. Jos pitää paikkansa, että aamiaiset ym. on hankittu alvittomina, niin siinä on vielä oma sotkunsa.
Minua harmittaa tuo ähän ylimielinen sävy, ettei pääministerillä ole aikaa käydä Prismassa. Lehtikuvauksiin ja korumainoksiin sen sijaan riittää aikaa.
Tässä on mielestäni tapahtunut se klassinen kuvio, jossa nähdään, kuinka vieraantunut vasemmistoeliitti on köyhien arjesta. Omaan makuun menee myös tehopyhäksi tuo, että vaaditaan jatkuvasti korkeampia veroja, mutta itse jätetään ne maksamatta. Sellainen selitys "en tiennyt asiaa, menin vanhan käytännön mukaisesti" ei toimisi yhdessäkään muussa verojenkiertojutussa.
Vierailija kirjoitti:
Myrsky vesilasissa koko juttu. Kun Marin on astunut virkaansa, hänelle on sanottu että siihen kuuluu ateriaetu. Marin on sanonut että ok. Sen jälkeen hän on tehnyt työtä vuorotta ja hoitanut mm. koronan, kehysriihet yms. sellaisia asioita joita ei ihan kuka tahansa pysty tai osaa. Hän johtaa tätä maata joten on aivan kohtuullista että hän saa jotain aamiaistarvikkeita ja kylmiä ruokia kotiinsa. Ei taida kaupatkaan olla enää auki kun hänen työpäivänsä vasta päättyy.
Marin on kuiitenkin usein kertonut siivoavansa itse, ei käytä palveluita tähän. Hän myös meikkaa ja kampaa itse itsenä eikä käytä tähän kenenkään verorahoja eikä hänellä todellakaan ole mitään botoxeja, ilmerypyt ovat syventyneet kaiken tämän turhan kohun aikana.
Miten tämä ateriaetu nyt niin kauheasti eroaa esim. työntekijöiden lounasseteleistä. Ok työntekijät maksavat ne mutta saavat silti ne edulliseti. Ja kuka teistä kieltäytyisi täyttä päivää painaessa siitä että saa jotain ruokia kotiinsa. Ei kukaan. Varsinkaan jos johtaisitte Suomea.
Kyllä suomalaiset ovat pikkumaista kansaa, ei voi muuta sanoa. Ääni lähtee Marinille!
Ateriaetu on täysin ok. Se ilmoitetaan verottajalle ja siitä maksetaan verot. Kaikki meni kuten piti, mutta niinhän tässä ei ole toimittu. Verottomia etuja on vähän. Ne löytyy ihan veroalista ja ateriaetu ei ole yksi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen tärkein nainen. Toki hänelle kuuluu aamupala sun muut. Hoitaa tärkeitä asioita niskalimassa. Meidän parasta jotta meillä on täällä hyvä olla.
Minulla ottaa päähän tämä Marinin touhu, ettei todellakaan ole hyvä olo. Yksityisellä puolella töissä olevana tiedän, että mistä vaan firmasta olisi tullut jo potkut, jos olisi noin pahasti mennyt sekaisin omat ja firman rahat.
Is, marin tilannut kesäkuun lopulla täytekakun mikä käy ilmi kuiteista. Myös jouluaatto joulun tienoo ja uudenvuoden aatto on ollut ruokatilauksia. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hänelläkin työ?
Mekin on kyetty siihen.
Eipä näyttänyt olevan Sannallakaan. Noloa.
Paremmin kuin sin,ä mut faktoilla ei ole väliä kunhan pääsee suoltamaan naisvihaa palstalle.
tuloverolain 70 §:n 3 momenttia: Veronalaista tuloa ei ole etu kansanedustajan toimeen tai valtioneuvoston jäsenen tehtävään liittyvästä oikeudesta maksuttomaan matkustamiseen eikä pääministerin asuntoetu siihen kuuluvine palveluineen.
Totta. Ja sitten ihmetellään, miksi ihmisiä ei saada luottamustehtäviin ja kansan kusitolpaksi ja demokratia on vaarassa.
Eikä kysymys ole pelkästään eduskunta- ja kunnallisvaaleista, vaan yhtälailla taloyhtiön hallituksesta, työpaikkojen luottamushenkilöstä, työturvallisuushenkilöstä jne. kun ei saa kuin pask..niskaansa ja solvausta ja henkilön pitäisi mieluimmin maksaa näille ruikuttajille ja vihanlietsojille.
Tämä on tuttu ilmiö taloyhtiössä tai työpaikoilla. Esim. suurimmalla osalla työpaikoilla ei nykyään kukaan suostu luottamusmieheksi, kun se ei ole muuta kuin kusitolppana oloa näille räksyttäjille. Sama taloyhtiössä, pitää palkata kalliiseen hintaan ulkopuoliset hallituksen jäsenet. Tai asukasyhdistyksissä.