Kaikilla n 50v tuntuu olevan omaisuutta
Kommentit (48)
Mä olen 49 vuotias, eikä ole omaisuutta. Säästöjäkin muutamia satasia. Eikä edes harmita.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sulla varmaan ihania lomamuistoja ja iso kasa vuokrakuitteja. Mulla on omaisuutta eikä enää edes velkaa.
Ei ole kumpaakaan. ap
No, ei todellakaan ole. Mene katsomaan leipäjonossa jonottavia ihmisiä tai puistoissa makailevia alkoholisteja. Joidenkin ainoa omaisuus on päällään olevat vaatteet ja risat kengät.
Ei kaikilla tietenkään ole. Osa on koko ikänsä todella pienipalkkaisissa töissä tai ei töissä ollenkaan ja ei siinä omaisuus kerry. Joillain taas syystä tai toisesta se hankittu omaisuus on käytetty. Suurimmalla osalla toki tuossa iässä sitä omaisuutta on enemmän tai vähemmän.
Mulla ei . Oon erilainen nuori. Vika on rahoissa, eivät pysy luonani.
Maallista mammonaa mä kokoa en. No on kumminkin jotakin. Talo, rivari kämppä, muutama auto ja jottain pientä. Ja ollut aikanaan velkaakin kiitettävästi. Omasta persnahasta paskaduunilla tienattuja.
Rahallista rahaa pari tonnia ja lisää en säästä
Toisilla on, toisilla ei. Mutta eihän se raha tee onnelliseksi, sanotaan. Ja mukaan täältä ei mitään saa.
Juu, monella 50 vuotiaalla on omaisuutta. Ja kaikilla 70-100 vuotiailla kuolleilla ei ole mitään omistuksia.
Minulla on sitä arvokkainta omaisuutta eli henkistä pääomaa.
No niitä ihania eksoottisia lomamuistoja sulla kumminkin on. Ne me muistetaan kaikki. :)
Vierailija kirjoitti:
No niitä ihania eksoottisia lomamuistoja sulla kumminkin on. Ne me muistetaan kaikki. :)
Olis mulla omaisuuttakin, jos olisin erossa jotain ottanut.
Oli työpaikka, omakotitalo, mies ja lapset, perheessä kaksi autoa eikä senttiäkään velkaa. Tuli miehelle lopputili, työpaikka lopetettiin. Siitä lähti alamäki. Toinen auto myytiin. Mies alkoi viihtymään oluella (55v) iltaisin ja kärähti ratistakin kerran. Oli henkisesti lukossa, mutta ei halunnut puhua minulle tai ammattiauttajille.
Sitten eräänä aamuna ilmoitti että muuta pois, hän ottaa avioeron. Tarkemmin asiaa selviteltiin, ei se voi mua potkaista ulos, yhteisesti ostettu, yhteisesti velka maksettu. No, se otti pankista lainan ja maksoi minut ulos, lapset asuivat siellä, toinen lukiolainen, toinen ysillä, kun tämä tapahtui.
Ostin rahoilla kerrostalokolmion ja sisustin sen sekä uuden pienen auton. Lapsista nyt lukiolainen asuu luonani (lyhyempi matka kouluun), vanhempi on yliopistossa ja omillaan. Juuri perjantaina kuulin että ulosottomies hakee ex-mieheltä ulosotossa kiinteistöä, eli omakotitaloa ja tonttia. Kovaa on alamäki.
Ei minullakaan ole hurraamista, työtön koronan takia jo puoli vuotta, onneksi ei ole velkaa. ei tömmöistä yli viiskymppistä enää kukaan ota töihin, kunhan kulutan aikaa ja teen lapselle ruuan kun tulee koulusta. Ei ole edes pihaa jota hoitaa.
Kohta 60 v, kotona on kirjoja ja levyjä , muutama hienompi matto ja pari tavallista taulua. Talo on vaimon nimissä, jokusen tonnin olen saanut säästöön ja auton jos myisin niin voisin saada kolme tonnia. Kello käy pattereilla- sentään Swiss Made. Olemme lapsettomia joten emme tarvitse isoja säästöjä- se mitä on tullut, on myös mennyt. Muistoja ja valokuvia on hyvästä elämästä.
Se realisoidaan jos joudut työttömäksi joko sosialistit tai kokooomus
Ei mulla ole, en ole koskaan ollut kiinnostunut sellaisen keräämisestä. Ei ole edes omistusasuntoa, asun asumisoikeusasunnossa. Tulot on ihan ok, 5500 e/kk joten ei tarvi rahaa kauheasti miettiä.
Olen hieman alle 60 v . Ainoa omaisuuteni on asunto, jonka arvo on 90000-100000. Olen ajatellut myydä sen ennen eläköitymistäni ja käyttää rahat hyvinvointiini. Perillisiä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on, toisilla ei. Mutta eihän se raha tee onnelliseksi, sanotaan. Ja mukaan täältä ei mitään saa.
Se on köyhien puhetta, kyllä se tekee.
Ei minulla ole muuta kuin yksiö, josta vielä vähän velkaa. Muuta ei ole.
Tavoitteeni on ollut hautuumaan rikkain vainaja.
Onhan sulla varmaan ihania lomamuistoja ja iso kasa vuokrakuitteja. Mulla on omaisuutta eikä enää edes velkaa.