Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkän matkan jaksat juosta ja kaun olet harjoitellut?

Vierailija
02.06.2021 |

Toivon että tähän vastaavat myös ne, joiden vastaus on 800m. Maratoonareita on nähty iän kaiken, mutta kiinnostaa se kehityskaari, mistä lähdettiin ja mihin päädyttiin, sekä se kuinka kauan olet harrastanut juoksua.

Itsellä alkamassa tänä kesänä juoksuharrastus, joten kiinnostaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeen jos pinnistän niin saatta joku viisimetriä mennä. Sitten täytyy jo viimeistään pysähtyä nortille ja ruveta hakemaan ensimmäistä kaljakuppilaa.

Vierailija
2/10 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juoksuharjoitukset huhtikuun alussa ja pystyin juoksemaan ehkä minuutin, max. kaksi putkeen. Aloitus oli siis n. 30 min / 3km ja rytmi 1-2min hölkkää, 3-5min kävelyä vuorotellen. Kolme kertaa viikossa olen käynyt lenkillä ja pystyn nyt hölkkäämään 4km puolessa tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt siis päässyt kestävyystavoitteeseen että jaksan juosta tuon 30 min. Seuraava tavoite on nopeuttaa juoksua niin että pääsen viiteen kilometriin! t.2

Vierailija
4/10 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt siis päässyt kestävyystavoitteeseen että jaksan juosta tuon 30 min. Seuraava tavoite on nopeuttaa juoksua niin että pääsen viiteen kilometriin! t.2

Kannattaa pitää kestävyys mukana eli välillä pitempi kevyt lenkki ja välillä 30min reipas.

Vierailija
5/10 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman minuutin. Aloitin uudestaan kunnon kohottamisen.

Vierailija
6/10 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutteko te oikeasta juoksemisesta vai hölkästä? Niillä on vissi ero.

Nuo vauhdit eivät ole juoksua vaan hölköttelyä. Asioista pitää puhua oikeilla nimillä.

Jos ihminen kuluttaa 30 minsaa 4 kilsan taivaltamiseen, kyse on hölkästä, ei juoksusta.

Vierailija
7/10 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7km oon nyt juossut. Kymppikin varmasti menisi, mutta en ole vielä kuitenkaan sitä juossut. Etenen rauhallisesti, että moti säilyy. Viime syksynä juoksentelin pari kk ja sitten tuli talvi taukoa kun olen nössö ja ei innostanut liukkaat kököt kelit. Ennen vappua aloin taas juoksemaan semmosella 3km lenkillä ja nyt olen tuossa 7 kilsassa. Ratsastin aikaisemmin tavoitteellisesti ja 8 vuotta sitten päätin yksi kesä, että alanpas käymään vähän lenkillä. Kolmen viikon treenin jälkeen juoksin kymppiä. Ratsastuksesta tuli hyvä kestävyyskunto ja näköjään aerobinenkin puoli oli ok. Nytten on mennyt 4 vuotta sohvaa kuluttaessa niin olen ihan tyytyväinen nykyisiin suorituksiini kun pohjakunto kuitenkin pääsi laskemaan hyvin paljon neljän vuoden aikana.

Vierailija
8/10 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maratoni hölkkää vai juoksua vai jotain siltä väliltä?

Vierailija
9/10 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin pitkän parin vuoden tauon jälkeen juoksemisen maaliskuussa. Tällä hetkellä jaksan juosta 5 km, ja jos juoksen reippaasti, menee siihen aikaa tasan 30 min. En sitten tiedä, kelpaako vastaajalle 6 juoksuksi. Yleensä kuitenkin hölkkään vähän rauhallisempaa vauhtia, jolloin tasan 5 km:n (mitattu GPS:llä) lenkkiin menee aikaa 31:30 - 32:30 (minuutit : sekunnit).

Minulla on kuitenkin vanhoja pohjia. Olen pari kertaa juossut puolimaratonin, viimeksi vuonna 2015. Mutta nyt oli kuitenkin tullut pari vuotta juoksitaukoa ennen maaliskuuta.

N55

Vierailija
10/10 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutteko te oikeasta juoksemisesta vai hölkästä? Niillä on vissi ero.

Nuo vauhdit eivät ole juoksua vaan hölköttelyä. Asioista pitää puhua oikeilla nimillä.

Jos ihminen kuluttaa 30 minsaa 4 kilsan taivaltamiseen, kyse on hölkästä, ei juoksusta.

Aloitin ihan liikuntaa harrastamattomana tämän juoksuharrastuksen, ja tuo 4km/30min vauhti on mulle kyllä saavutus kun alussa en pystynyt paria minuuttia enempää minkäänlaisia juoksuaskelia. Aloittaja kysyi kaikenlaisia kokemuksia ja halusin kertoa mihin olen päässyt kahdessa kuukaudessa kun olen aloittanut täysin nollasta! Kyllähän mulla on tavoitteena nostaa vauhtia kokoajan, mutta en tällä hetkellä siis pysty kovempaan.

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää kestävyys mukana eli välillä pitempi kevyt lenkki ja välillä 30min reipas.

Kiitos vinkistä!