Miksei kuukautissiteitä myydä isoissa säkeissä niin kuim vessapaperia?
Meil on kolme teinityttöä perheessä, siteitä menee paljon.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska normaaleille ihmisille riittää 1-2 pakettia kk.
No sitten normaaleille ihmisille varmaan riittäisi yksittäiset 8 rullan wc-paperipakkauksetkin. Sen takia on noita jumbopaketteja jotain tiettyä tuotetta, ettei sitä tarvitse olla jatkuvasti ostamassa lisää varastoon.
Jumbopaketit on lähinna perheiden käyttöön. Ei yhden naisen perheisiin.
Mä ainakin ostin aina jumbopaketin paskapaperia kun asuin yksin. Miksi helkkarissa ostaisin vain pienen paketin kerrallaan?
Eikun vapaa virtaus ja viikon menkkavapaa duunista. Ei tule ollenkaan jätettä. Voi istua pöntöllä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmistö käyttää enää siteitä, siksi.
Tamponeissa on omat riskinsä. Nykyiset ohuet ja imevät siteet on jo ihan kelpoisia.
Niin kuin mitä? Olen käyttänyt yli 30 vuotta ja osannut pestä kädet.
Enemmän sotkuisista siteistä on ollut harmia.
Elin nuorena oloissa, joissa tamponit (kun niitä kehtasi ostaa) olivat täysi helpotus. Lisäksi ne auttoivat fyysiseen epämukavuuteen, kuten vihlontaan jota esiintyi runsaan vuodon aikana.
Yyh, kuka käyttää siteitä, kun kuukuppi on niin siisti ja kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska normaaleille ihmisille riittää 1-2 pakettia kk.
No sitten normaaleille ihmisille varmaan riittäisi yksittäiset 8 rullan wc-paperipakkauksetkin. Sen takia on noita jumbopaketteja jotain tiettyä tuotetta, ettei sitä tarvitse olla jatkuvasti ostamassa lisää varastoon.
Jumbopaketit on lähinna perheiden käyttöön. Ei yhden naisen perheisiin.
Mä ainakin ostin aina jumbopaketin paskapaperia kun asuin yksin. Miksi helkkarissa ostaisin vain pienen paketin kerrallaan?
Joskus myytiin halpoja siteitä isoissa paketeissa,mutta ne olivat huonolaatuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi pakolliseksi kun sitä vaipparoskaa senkun tulee säkkikaupalla. Maailma pelastuu
Käy kurkkaan seniorihoitolan vaipparoskista niin näet oikeaa vaipparoskaa, jota ei kuukupeilla hävitetä. Vai meinaatko että vanhuksille paska-antennit hanuriin ja menoksi?? Talkkarin pusu kenties?
😂😂🤣🤣
Ja sitten kun et enää muista mille nauroit, pidät niitä vaippoja itse...
Vierailija kirjoitti:
Yyh, kuka käyttää siteitä, kun kuukuppi on niin siisti ja kätevä.
En viitsi enää opetella, ikä alkaa pian vitosella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi pakolliseksi kun sitä vaipparoskaa senkun tulee säkkikaupalla. Maailma pelastuu
Käy kurkkaan seniorihoitolan vaipparoskista niin näet oikeaa vaipparoskaa, jota ei kuukupeilla hävitetä. Vai meinaatko että vanhuksille paska-antennit hanuriin ja menoksi?? Talkkarin pusu kenties?
😂😂🤣🤣
Ja sitten kun et enää muista mille nauroit, pidät niitä vaippoja itse...
Tä?
Kuka kehtais ostaa kaupasta jättipakkauksen siteitä? Raahata sitä kauppakärryissä ja sitten kassan kautta kävellen kotiin . 😅 🙈
Vierailija kirjoitti:
Kuka kehtais ostaa kaupasta jättipakkauksen siteitä? Raahata sitä kauppakärryissä ja sitten kassan kautta kävellen kotiin . 😅 🙈
Miten sää ostat esim. Veskipaperia?
Vierailija kirjoitti:
Ap- vuodon eri vaiheissa tarvitaan erikokoisia siteitä. Myös siteiden malli vaihtelee, yhdelle sopii yhdenlainen paremmin, toiselle toisenlainen.
No sitten vaikka kahta eri kokoa päiväkäyttöön ja yhtä yöhön.
Siteiden suurkäyttäjä pärjäisi tällä. Erikoiskokoja tarvitaan vain vähän, ainakin pienempiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama onko säkissä siteitä vai perunoita.
Minä en välttämättä ostaisi valtavan isoa säkkiä, koska mihin sen saisi mahtumaan? Mutta tupla- tripla- tai nelinkertaisen (onko tälle sana?) pakkauksen voisin hyvinkin ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vain mä, joka käyttää siteitä ja silti ketuttaa joka kuukausi ostella niitä 24 kappaleen pakkauksia. Kerralla kunnon setti, niin ei tarvii niitäkään jatkuvasti muistella.
Panostaisivat enemmän pakkauksen kokoon, kun siihen imumäärään, joita riittää kymmeniä versioita.
Miten voi mennä 24 sidettä kuukaudessa???
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siinä aikuistumisen kynnyksellä alkais jo kehtaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi mennä 24 sidettä kuukaudessa???
Kuukautisethan voivat kestää vaikka 7 päivää ja sitä sidettä on tarkoitus vaihtaa.
Minä taas en halua olla sormet toosassa joka vessakäynnillä. Tamponi joskus on käytössä, sen saa sentään narusta vedettyä pois. Ja kyllä mä ostan sinkkunakin säkin kerrallaan vessapaperia. Se on usein tarjouksessa cittarissa tai Tokmannilla. Samoin kissanhiekat ostan 20kg säkeissä ja raksut 10kg. Isommat pakkaukset on yleensä halvempia. Sama jos jauhelihaa myytäisi vain 100g paketeissa, kun sehän riittää yhdelle. Osta sitten useampi, jos koko perheelle haluat. Pakkausmateriaaliakin säästyisi. Ihmettelen sitäkin, miksi kaikki sidepaketit on yksittäispakattuja. Toki käteviä, jos niitä mukana pitää, mutta omassa vessassa ihan turhaa muoviroskaa. Sen siteen kun voi vessapaperiinkin kääräistä. Se kun maatuu edes.
Jep. Jos ajatellaan, että joissakin perheissä voi olla 4, tai enemmän siteitä tarvitsevaa henkilöä ja siteitä menee se 1-2pkt/kk per henkilö niin joka kuukausi kuluisi 4-8pkt. Paljon kätevämpää olisi semmoinen 20 paketin jättikassi, josta riittäisi moneksi kuukaudeksi siteitä kuin ostaa joka kuukausi iso määrä irtopaketteja.
Poikkeustilanteissa niitä terveyssiteitä voisi sitten kantaa paalikaupalla marketista kotiin tuomaan tunnetta siitä, että tilanne on hallinnassa.
Voitaisko vaan ajatella, että on hyvä että jokaiselle on tarjolla mahdollisimman sopiva kuukautissuojauksen tapa? Ei niiden kanssa puljaaminen niin suurta nautintoa ole, että kannattaa ruveta ideologisista yms. syistä käyttämään tapaa, joka ei itselle sovi. Kaikkia suojia myyntiin isoissa ja pienemmissä pakkauksissa ja siitä vaan valitsemaan.