Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö julkisella puolella gynekologille järkevässä ajassa vai hoitaako yleislääkäri tutkimukset ja näytteenotot?

Vierailija
02.06.2021 |

Vai pitääkö mennä suosiolla yksityiselle?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä, miten julkisella toimitaan?

Vierailija
2/7 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan koskaan käynyt/päässyt julkisella gynelle. Aina on yleislääkäri tutkinut. Toisaalta eipä tuota ole ollut mitään kovin kummoista. Joskus hiivan takia käynyt, kun sai reseptillä paljon halvemmalla lääkkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Voin käyttää julkisia, mutta en näissä asioissa. Jos on huolta, suosittelen yksityistä. Voit toki soittaa julkisen puolen ajanvaraukseen ja kysyä miten siellä toimitaan ja milloin mahdollisesti saa ajan.

Vierailija
4/7 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokemusta on ja ne ei anna sitä lähetettä ihan helpolla koska ohje on että oma tk lääkäri tutkii itse mahdollisimman pitkään.

Mä en voi mennä näyttämään peräpukamaa tai gynekologista vaivaa siis ollenkaan, mun omalääkäri tk:ssa on mies. En vaan kehtaa. Yksityiseen ei ole nyt hoitovapaalla rahaa enkä saa tietenkään käyttää työterveyttäkään.

Vierailija
5/7 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleislääkäri suorittaa perussisätutkimuksen, gynekologille et pääse.

Vierailija
6/7 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään erityisosaamista vaativaa ongelmaa niin ihan yleislääkäri hoitaa. Ei sinua muidenkaan vaivojen takia heti spesialistille lähetetä julkisella. Itse en ikinä ole ollut gynellä mutta hyvin on hoitunut kaikki yleislääkärillä (sisätutkimukset, kierukan laitot jne)

Vierailija
7/7 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kokemusta on ja ne ei anna sitä lähetettä ihan helpolla koska ohje on että oma tk lääkäri tutkii itse mahdollisimman pitkään.

Mä en voi mennä näyttämään peräpukamaa tai gynekologista vaivaa siis ollenkaan, mun omalääkäri tk:ssa on mies. En vaan kehtaa. Yksityiseen ei ole nyt hoitovapaalla rahaa enkä saa tietenkään käyttää työterveyttäkään.

Oletko yrittänyt sanoa, ettet halua miehelle mennä? Meillä onneksi poistui tuo omalääkäri/omahoitaja systeemi. Toisaalta, on se mieslääkärikin nähnyt työnsä puolesta varmasti ennenkin pukamia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi