Kellään kokemusta puukengistä?
Haluan helpot jokapaikan kengät, siis jotkin muut kuin sandaalit. Muutakin kovasti kehunut puukenkiä. Siis sellaisia jalkaan tökättäviä, joissa pohja puuta ja pääosa nahkaa. Minkälaiset sellaiset on käytössä?
Kommentit (69)
Samoin oli meillä. Koulussa lähes kaikilla oli sisäkenkinä puukengät, myös opettajilla. Kopina käytävillä oli aikamoinen, kun mentiin jonossa ruokalaan syömään.
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti aina nuori, jos puukengät ovat sinulle uusi juttu. Hyvin niillä voi kävellä.
Alle 40 vuotiaat tuskin ovat puukenkiä juurikaan käyttäneet.
Pidin aikoinaan kovapohjaisia kenkiä ja sain jalkaani rasitusmurtuman. Jalkahoitaja sanoi minulle ortopedista pohjallaista tehdessään, että kaikkein huonoin jalkinen ihmiselle, on kovapohjainen taipumaton.
Ikinä en enää halua rasitusmurtumia; vei elämästäni puolisen vuotta täysin hukkaan, kun sitä ei aluksi osattu edes diagnosoida.
Minulta löytyy kahdet puukkarit, Hasbeensit ja toiset Toffeln. Hasbeensit on korkeammalla korolla. Molemmat on hyvät jaloissa kun tottuu. Ihmettelen miksi sanotte niiden kopisevan. Korkkarit kopisee paljon enemmän. Tietty noista lähtee ääntä varsinkin rappuja mentäessä mutta normaali kävelyssä en pidä pahana äänenä. Totta kai noilla voi myös autoa ajaa, miksi ei voisi?
Helvetilinen meteli kun kävelee ja jalassa kovat kuin kivi= Puukenkä
Vierailija kirjoitti:
Helvetilinen meteli kun kävelee ja jalassa kovat kuin kivi= Puukenkä
Jotkut loppuun käytetyt puukengät voi pitää kovaa kopinaa, jos pohjat on kukut puulle asti, mutta ei ne kyllä muuten niin kovasti kolise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti aina nuori, jos puukengät ovat sinulle uusi juttu. Hyvin niillä voi kävellä.
Alle 40 vuotiaat tuskin ovat puukenkiä juurikaan käyttäneet.
Mukavat ja helpot kengät, voin suositella. Ja kyllä niitä nuoremmatkin, kuin nelikymppiset käyttää. Itselläni ollut puukenkiä lapsesta saakka, enkä ole vielä täyttänyt kolmeakymmentäkään. Eniten harmitti lapsena, kun olen sisaruskatraan kuopus ja vanhin sisko sai ainoana uudet puukengät, kun itse jouduin tyytymään perittyihin. Vasta myöhemmin sain omat ihan uudet. Nyt niitä on kahdet, toiset pihalle ja peruskäyttöön, toiset, kun pitää olla vähän siistimmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autolla ajaminen puukengät jalassa taitaa olla kiellettyä, mikä rajoittaa niiden käyttöä ainakin itselläni. Muuten käyttäisin enemmänkin.
Tätä mulle on toisteltu liki 30 v mutta kyllä mä sujuvasti niillä ajan. Olettekos panneet merkille, mitä rekkakuskeilla useimmiten on jalassa? Mustat puukkarit😀
Minullekkin aina sanottu, että puukengillä ai saa autoa ajaa.
nuorena käytin niitä, mutta lopetin muistaakseni neljännen nilkan näyrjähdyksen jälkeen.
Kyllä hyvin kuuluu, kun yläkerran naapuri likkuu rappukäytävässä. Varmasti kuulee koko rappu, kun lähtee jonnekin tai tulee jostakin.
Sain ruotsista tuliaisena mustat puukengät, joissa käsin maalattu kurpitsakuvio. Eivät oikein sovi tyyliini, joten käyttö jäänyt vähemmälle. Mukavat kuitenkin ja sen puolesta voisin käyttää enemmänkin.
Minä en tajua, kuinka puukengillä voi kävellä. Itselläni ne eivät pysyneet jalassa ei sitten millään, vaan pyrkivät karkaamaan jalasta ihan normi kävelyssäkin.
Työkenkinä käytän. Mukavat toimistolla, kun saa helposti välillä jalasta pois.
Mulla on puukengät ja crocksit. 
Puukengissäni plussaa on hyvä lesti, mutta aika vähän niitä olen 15 vuoden aikana käyttänyt. Nytkin ne kököttää jossakin päin terassia monettakohan vuotta unohdettuina. Nahkaosuus on kutistinut vesisateista ja kiristää jalkapöytää.
Crockseilla sätkii säässä kuin säässä ja ne kuivuvat nopeasti, jos sateessa pitää jonnekin päin juosta roskista viemään. Huono lesti
Ennen käytin puukenkiä enemmän, mutta mieheni ei oikein pitänyt siitä, että ajoin ne jalassa autoa. Lupasi antaa selkäsaunan seuravalla kerralla, kun näkee :D ..joten käyttö jäänyt lähinnä kotipihaan, mökille.
Puukenkien kanssa menee hetki, että oppii käyttämään. Sen jälkeen et parempia jalkineita löydä
Vierailija kirjoitti:
Ennen käytin puukenkiä enemmän, mutta mieheni ei oikein pitänyt siitä, että ajoin ne jalassa autoa. Lupasi antaa selkäsaunan seuravalla kerralla, kun näkee :D ..joten käyttö jäänyt lähinnä kotipihaan, mökille.
Mistäs niitä puukenkiä saa? Vaikka tuskin täällä piiskaa saisi, vaikka kuinka ne jalassa ajelisi, valitettavasti
Lapsuudessani 70- luvulla monilla oli puukengät. Äidilläni oli korkeakorkoiset puukengät, sellaiset remmikengät. Opettajilla oli puukengät. Minulla punaiset jalkaan sujautettavat. Kerran kun kiukutti , potkaisi ilmaa ja puukenkä lensi ikkunaan. Rikkihän se meni.
Puukenkiä käytettiin 80-luvulla paljon. Meidänkin perheessä kaikilla oli mustat puukengät. Äidillä oli kahdet, joista toisia ei saanut edes lainata, koska käytti niitä vain, kun piti olla "paremmin pukeutunut". Puukengät jalassa mentiin oikeastaan ihan joka paikkaan ja kyllä niitä käytettiin kotonakin.
Olen käyttänyt puukenkiä 80-luvulla koulussa sisäkenkinä ja niin käytti moni muukin. Meidän koulussa ei tarvinnut mennä välitunnilla ulos ja lähestulkoon kaikilla oli sisäkengät koulupäivän ajan. Omat ulkokengät ja takki laitettiin lukolliseen kaappiin koulupäivän ajaksi. Puukkarit oli tosi kätevät ja niissä oli helppo tuuletella jalkojakin tunnilla, kun jalat sai kengistä niin helposti pois.