Kellään kokemusta puukengistä?
Haluan helpot jokapaikan kengät, siis jotkin muut kuin sandaalit. Muutakin kovasti kehunut puukenkiä. Siis sellaisia jalkaan tökättäviä, joissa pohja puuta ja pääosa nahkaa. Minkälaiset sellaiset on käytössä?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ennen käytin puukenkiä enemmän, mutta mieheni ei oikein pitänyt siitä, että ajoin ne jalassa autoa. Lupasi antaa selkäsaunan seuravalla kerralla, kun näkee :D ..joten käyttö jäänyt lähinnä kotipihaan, mökille.
No siinä olisikin rangaistusta kerrakseen, jos pitäisi kulkea puukengät jalassa ja vielä peppu kipeänä..
Nimensä mukaisesti puukengät, eli painavat ja kolisevat
Minulla crocsit ja puukengät. Crocsit vähän mukavammat koska pehmeät, mutta hirvittävän rumat. Mielummin puukengät jalkaan, kun pitää mennä pihaa pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on työpaikalla yhdet, en pidä koko aikaa mutta aina välillä. Helpot sujauttaa jalkaan kun lähtee työpöydältä käymään jossain. Ja sopivasti käytettynä vahvistavat jalkalihaksia kun pohja ei taivu, niin jalkaterä tekee työtä kävellessä, jotta kenkä pysyy jalassa. Omat on vanhat, -80 luvun alusta, mutta varsin hyväkuntoiset ja siistit vielä. Huonoksi kuluneita kotona ja mökillä ollen heittänyt pois.
Minulla myös 80 luvulla hankitut puukengät, jotka käytössä edelleen. Kuluneet toki ovat ja olen uudetkin niiden tilalle ostanut, mutta pakko sanoa, että yhtä hyviä en onnisunut löytämään.
Eivät ole terveelliset jalalle. Kenkien tulisi olla joustavapohjaiset ja kantakorottomat. Lisäksi niiden tulisi pysyä jalassa tukevasti ilman, että joutuu kipristelemään varpaita tai muuten "tekemään töitä" sen eteen.
Mulla on avainnippi, pulisongit, puukengät ja piitlestukka, jee!
Käytin vuosia kesäisin Berkemanin hollannikkaita, olivat maanperusteellisen hyvät. Sitten sain luupiikin kantapäähän eikä ollut enää kivaa yhtään kun jättimäisellä ruiskulla pistoksia kantapäihin. Onneksi meni ohi ja hollannikkaat kaikki pois talosta. Ikävä on vieläkin mutta luupiikkien hoitoja ei ole ikävä.
Avainnippu, lippis, roikkoviikset, pulisongit ja puukengät löytyy!
Ikkunoita en ole rikkonut, mutta muuten kuulostaa kyllä tutulta :D Ne on vähän huonot pysymään vauhdissa mukana