Kellään kokemusta puukengistä?
Haluan helpot jokapaikan kengät, siis jotkin muut kuin sandaalit. Muutakin kovasti kehunut puukenkiä. Siis sellaisia jalkaan tökättäviä, joissa pohja puuta ja pääosa nahkaa. Minkälaiset sellaiset on käytössä?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija-asuntolassa muinoin yläkerran idiooteilla insinööriopiskelijoilla oli puukenkiä. Kamalinta oli humalainen puukenkä-älämölö öisin
Sama kokemus, olin tosin insinööriopiskelija mutta soluasunto kaksikerroksinen ja tietenkin yläkerran idiootilla oli puukengät sisäkäytössä. Niillä mm. hyppi portaat alas n. klo 6 aamulla, eikä mikään järkipuhe eikä uhkailut auttaneet.
Mulla parit puukengät, ostin viime vuonna. Ruotsalaiset molemmat. Jalassa ihan hyvät, tosin pitkiä matkoja en kävelisi, kun ei jousta. Lisäksi kopina kovaa lattiaa vasten ärsyttää.
Puukengistä pitkään käytettynä saa luupiikin kantapäähän. Kokemusta on ja hoito oli isolla piikillä pistos jalkapohjaan, kantapäähän. Sattui aivan jumalattomasti. Kätevät olivat puukengät (Berkeman ja Dr. Scholl) mutta siihen niiden käyttö itseltä loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija-asuntolassa muinoin yläkerran idiooteilla insinööriopiskelijoilla oli puukenkiä. Kamalinta oli humalainen puukenkä-älämölö öisin
Sama kokemus, olin tosin insinööriopiskelija mutta soluasunto kaksikerroksinen ja tietenkin yläkerran idiootilla oli puukengät sisäkäytössä. Niillä mm. hyppi portaat alas n. klo 6 aamulla, eikä mikään järkipuhe eikä uhkailut auttaneet.
Jotkut on pir ullisia luonteeltaan. Tuokin on varmaan jonkinlaisen toisten alistamisen muoto eli kuvittelivat olevansa teitä parempia ja halusivat osoittaa sen. Opiskelijoiden keskuudessahan on usein sitä arvostelua jo pelkän opiskelualan perusteella. Toisen alan opiskelijat kokee olevansa parempi kuin toiset ja haukkuu näitä toisia.
Innostuimpa katsomaan millaisia puukenkiä nykyään on tarjolla ja niitähän on vaikka minkä värisiä. Tähän asti puukengät olleet minulle musta Eemeli-malli ja valkoinen. Ihan alkoi tehdä mieli hankkia uudet.
Vierailija kirjoitti:
Innostuimpa katsomaan millaisia puukenkiä nykyään on tarjolla ja niitähän on vaikka minkä värisiä. Tähän asti puukengät olleet minulle musta Eemeli-malli ja valkoinen. Ihan alkoi tehdä mieli hankkia uudet.
Eemeli-malli :D En ole tiennyt, että mun puukengät on Eemeli-malli. Mistä se tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat aivan huippuhyvät esim, kun asun rivarissa ja piipahdan pihalla,terassilla jne. Samoin mökillä aivan loistavat, kun käyskentelen tanhuvilla.Helpot, ostin pari vuotta sitten Haloselta.
Eivätkös puukengät karkaa jalasta aika herkästi vähän kovemmassa menossa ainakin?
Aikoinaan koitin puukenkiä käyttää, mutta ongelma oli juuri se, etteivät ne pysyneet kunnolla jalassa.
Kyllä ne pysyy. Vaatii vaan ensin sisäänajon, kun on muotoutuneet omaan jalkaan sopiviksi, on maailman parhaat kengät. Mulla ollut 4-v ikäisestä, edelleen kolmet käytössä koko ajan. Yhdet työkenkinä, toiset kotipihalla käytössä ja kolmannet joilla käyn kaupassa, reissuissa ym ihmistenilmoilla. Ja kyllä, niillä voi ajaa autoa, polkupyörää ja mopoa.
Vierailija kirjoitti:
Autolla ajaminen puukengät jalassa taitaa olla kiellettyä, mikä rajoittaa niiden käyttöä ainakin itselläni. Muuten käyttäisin enemmänkin.
Tätä mulle on toisteltu liki 30 v mutta kyllä mä sujuvasti niillä ajan. Olettekos panneet merkille, mitä rekkakuskeilla useimmiten on jalassa? Mustat puukkarit😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autolla ajaminen puukengät jalassa taitaa olla kiellettyä, mikä rajoittaa niiden käyttöä ainakin itselläni. Muuten käyttäisin enemmänkin.
Tätä mulle on toisteltu liki 30 v mutta kyllä mä sujuvasti niillä ajan. Olettekos panneet merkille, mitä rekkakuskeilla useimmiten on jalassa? Mustat puukkarit😀
Pulisongit, roikkoviikset, piitlestukka, avainnippu...
Kotona klapikkaat puukenkät kolisee taas katolla. Alankomaalaiset yläkertanaapurit? hiljaa kotona kenkät kaappiin. tossut jalkaan
hiljainenkoti kirjoitti:
Kotona klapikkaat puukenkät kolisee taas katolla. Alankomaalaiset yläkertanaapurit? hiljaa kotona kenkät kaappiin. tossut jalkaan
Se on kyllä hermoja raastavaa, jos yläkerrassa asuvat pitää puukenkiä sisäkenkinä. Jos joku täällä edes harkitsee, niin älä tee sitä! Pahimmassa tapuksessa sun naapurit saa siitä hermoromahduksen. Myöskään mihinkään toimistoon tai avokonttoriin ei puukenkiä, kukaan ei jaksa sitä kuunnella töitä tehdessä. Vaikka ois miten hienon värisiä, niin ei! Korkeintaan ulkona, kesämökillä ja omakotitalossa voitte käyttää.
Vierailija kirjoitti:
hiljainenkoti kirjoitti:
Se on kyllä hermoja raastavaa, jos yläkerrassa asuvat pitää puukenkiä sisäkenkinä. Jos joku täällä edes harkitsee, niin älä tee sitä! Pahimmassa tapuksessa sun naapurit saa siitä hermoromahduksen. Myöskään mihinkään toimistoon tai avokonttoriin ei puukenkiä, kukaan ei jaksa sitä kuunnella töitä tehdessä. Vaikka ois miten hienon värisiä, niin ei! Korkeintaan ulkona, kesämökillä ja omakotitalossa voitte käyttää.
Tuo on harhaluulo, että kaikki puukengät pitää jumalotanto kolinaa. Itse olen käyttänyt puukenkiä toimistolla ja samoin työkaverini eikä nen enempää kopise, kuin jotkin muut kovpohjaiset kengät. Vaikka pohja on puuta, niin kyllä niissä on kumiset laput pohjissa
Vierailija kirjoitti:
Minulle puukengät ovat aina olleet mustat tai valkoiset, joista ehdoton väri on ollut musta.
Mökillä käytössä vuosikymmeniä. Parempia ei ole , niillähän voi vaikka kellua ei tarvitse kumisaappaita kun hiipii huussiin.
Nilkansa saattaa tottumatonta epätasaisella nyrjäyttää.
Huom.hommaa aidot eli pohja oikeaa umpipuuta ja päällinen nahkaa.
Joku voisi vinkata mistä löytyisi, vanhat yli 10v alkaa vedellä viimeisiään. Ne on yllätys ruotsalaiset.
Luulisi sen nyt olevan selvä, ettei kerrostalossa voi kopistella puukengillä. Meillä ainakin jo lapsena opetettiin, ettei niissä saa rappukäytävässä juoksennella.
Minulla on työpaikalla yhdet, en pidä koko aikaa mutta aina välillä. Helpot sujauttaa jalkaan kun lähtee työpöydältä käymään jossain. Ja sopivasti käytettynä vahvistavat jalkalihaksia kun pohja ei taivu, niin jalkaterä tekee työtä kävellessä, jotta kenkä pysyy jalassa. Omat on vanhat, -80 luvun alusta, mutta varsin hyväkuntoiset ja siistit vielä. Huonoksi kuluneita kotona ja mökillä ollen heittänyt pois.
Olet ilmeisesti aina nuori, jos puukengät ovat sinulle uusi juttu. Hyvin niillä voi kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti aina nuori, jos puukengät ovat sinulle uusi juttu. Hyvin niillä voi kävellä.
Kyllä nuoremmatkin puukenkiä käyttää
Muistaako kukaan puukenkiä nimeltä Bali-Bali? Puupohja ja ohut nahkaremmi jalkapöydän yli. Sain niistä kerran sateella kammotyavat liikavarpaat pikkuvarpaisiin. Aika oli jotai 50-60 luvun vaihdetta.