Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos perhe on yhdessä kaupassa niin kuuluuko kassan tervehtiä myös teinejä ja lapsia?

Vierailija
01.06.2021 |

Useimmiten nämä ovat vaivautuneen oloisia eli kuuluuko tervehtiä vain vanhempia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ainoastaan sitä, joka on asiakkaana eli maksajana.

Vierailija
2/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voi tervehtiä samalla moikkauksella ja sitten hymyillä ja nyökätä jokaiselle, joka katsoo myyjää. Jos lapset eivät katso, ei heille erikseen tarvitse huudella. Aikuisille voi kyllä kummallekin sanoa myös erikseen sen tervehdyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluuhuutaa kaikille kuuluvasti PÄIVÄÄ ja kätellä. Kiittää uskottavalla tavalla jokaista erikseen.

Vierailija
4/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen sen sanoi. Sitä tervehditään joka maksaa. Ei kyseessä ole mikään linnanjuhlien vastaanotto.

Vierailija
5/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuuluuhuutaa kaikille kuuluvasti PÄIVÄÄ ja kätellä. Kiittää uskottavalla tavalla jokaista erikseen.

Ja kumartaa taikka niiata niksauttaa. Hyvät tavat kunniaan.

Vierailija
6/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisen maton voisi rullata auki?

Vierailija
7/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se riitä että sanoo summan mitä maksaa.

Vierailija
8/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Imatralla te asutte? Kaikkia tervehditään.

Vierailija
9/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät eivät yleensä tervehdi minua, vaikka minä tervehdin heitä. Sanovat vain hinnan, eivät mitään muuta.

Vierailija
10/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjät eivät yleensä tervehdi minua, vaikka minä tervehdin heitä. Sanovat vain hinnan, eivät mitään muuta.

Loimaa?

Vierailija
11/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin maailmannapa-lasten eteen kuuluu jopa polvistua, jos tervehdys ei muutoin ole riittävä.

Vierailija
12/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki voi tervehtiä samalla moikkauksella ja sitten hymyillä ja nyökätä jokaiselle, joka katsoo myyjää. Jos lapset eivät katso, ei heille erikseen tarvitse huudella. Aikuisille voi kyllä kummallekin sanoa myös erikseen sen tervehdyksen.

Samat tervehdykset lapsille ja aikuisille. Miten lapset muuten oppivat tapoja?

Olen ollut töissä kassalla ja käytännössä meni minun kohdalla näin: kiireessä kassa tervehtii maksajaa. Kiireettömässä tilanteessa kaikkia, paitsi jos seuralainen esim. näpertää puhelinta. Usein maksajaa tervehditään sanallisesti, muille hymy ja nyökkäys.

Vierailija
13/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannattaisi edistää sitä, että perheet menevät yhdessä kauppaan. 

Vierailija
14/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kannattaisi edistää sitä, että perheet menevät yhdessä kauppaan. 

Kyllä se tiedetään mitä sakkia nää on.

Vierailija
15/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu väkisin tervehtiä, se on vapaaehtoista ja siten kivempi. Jos työntekijä sanoo päivässä 6000 kertaa tervehdyksiä (jokainen pään nyökkäys kuluttaa niskaa), ala varmasti väsyttää heitä muutenkin joskus ja tuskin vieraat lapset jokaista kassaneitiä kiinnostavat, paitsi lapsirakkaita oikealla hetkellä. Tervehtijöitä riittää jossain muualla.

Vierailija
16/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on perheen pää ja maksaja, joten miehelle sanotaan Päivää. Muille nyökätään ja hymyillään. Lasten on oltava jonossa pituusjärjestyksessä paitsi vauva, joka on ostoskärryissä.

Vierailija
17/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka ottaa koko perheen kauppaan mukaan? Toinen vanhemmista käy kaupassa ja toinen vahtii lapsia kotona. Ei ruokakauppa ole mikään Särkänniemi, jonne tullaan koko perheen voimin oleskelemaan.

Vierailija
18/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia tervehditään ja jokaiselle ostokselle toivotetaan hyvää matkaa. Näin ainakin meidän kaupassa.

Vierailija
19/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaispa typerältä jos kassalle tulis viisihenkinen perhe ja myyjä sanois moimoimoimoimoi. En muista että mua ja poikaystävääkään ois koskaan erikseen tervehditty, jos mennään samaan aikaan kassalle.

Vierailija
20/21 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kassa heitä jokaista erikseen tervehdi.

Kassan tulee tervehtiä sitä asiakasta, joka etupäässä asioi hänen kanssaan. Ja niin kassa tekeekin.

Kun on pitkä jono, ei kassa voi tietää, mikä ihminen kuhunkin jonoon kuuluu.

Näin se yleensä menee ja aivan oikein meneekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä