Rauhoitelkaa mua. Hirveä huoli lapsen oudoista kohtauksista.
Huolissani olen. Lääkäri ensi viikolla vasta ellei pahene. Lauantaina treeneissä oli valittanut että on paha olo. Oli mennyt ihan valkoiseksi ja pulssi oli noussut. Kävin hakemassa pojan ja käytiin päivystyksessä kun pelästyin niin paljon. Kaikki oli hyvin. Eilen illalla pomppi trampoliinilla ja oli taas tullut huono olo. Poika oli taas ihan valkoinen ja pulssi oli kova. Ei oksentanut mutta yökki.. kesti joku 5min ja meni ohi. Hoitaja sanoi että ihan voi rauhallisin mielin olla kun lauantaina on sydän kuunneltu ja sähkökäyrä otettu. Tänään koulussa oli taas tullut samanlainen kohtaus. Meni terkkarille lepäämään ja lähti kotiin. Tuo kohtaus tulee aina yllättäen mutta menee myös ohi yhtä nopeasti. Huolissani olen kun alle viikon sisään jo kolme samanlaista kohtausta. Pojalle en ole näyttänyt mutta miehen kanssa ollaan kyllä googlailtu ja pelottaa. Ei mitään perussairauksia.
Kommentit (242)
Suolan puute? En ole lääkäri, joten kannattaa tutkituttaa, mikä on. Verensokeri matalalla voisi olla myös.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä mahdollisuutta käyttää poikaa yksityisellä lääkärillä? Sydämen vuorokausirekisteröinti tutkimuksena tulisi itselle mieleen, että näkyisi onko jotain rytmihäiriöperäistä kun kuitenkin rasituksessa tulee.
Terveydenhuollossa on kyllä vähän erikoista joskus suhtautuminen, oman lapsen sydänkuvioissa oli myös tuollaista "ei tarvii tutkia" meininkiä päivystyksessä ym, sitten kun päästiin lastenlääkärille asti, niin pitikin tutkia ja suhteellisen nopeaan tahtiin. Tsemppiä!
Hyvä huomio. Oikeastiko ei lastenkaan oireita otettu vakavasti? Tuo lääkäri on yksityiselle. Kunnalliselle olisi mennyt elokuun alkuun... Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Longcovid-oireita
Jokaiseen ketjuun täytyy korona työntää🤦♀️
En ole tuo koronan ehdottaja, mutta itselläni oli juuri tuollaiset koronan oireet. Sydän hakkasi, rasituksessa väsyi ja tuli aaltomainen huono olo.
Olisko SVT eli supraventrikulaarinen takykardia. Harmiton mutta tuleehan siinä huono olo, kun pulssi voi olla 200. Itselläni on ollut noita kohtauksia 7-vuotiaasta ja lapsena niitä tuli usein naruhyppelyssä (samantyyppistä hölskytystä sydämelle kuin trampalla).
Treenaako paljon? Voisiko olla ns. ylikuntoa? Veljelläni oli lapsena vaaratonta sydämen tiheälyöntisyyttä, sai siihen lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nestehukka?
Juo kyllä joka ruoalla ja treeneissä on pullo mukana. Eikä ole ainakaan valittanut janoa. Mutta pidetään mielessä tämäkin. Ap
Juoko liikaa pelkkää vettä, että suolat lähtevät elimistöstä?
Niin joo. Ei kyllä juo kun lasin vettä tai maitoa ruualla. Ei siis pitäisi varmaan vaikuttaa. Kirjaan ylös kuitenkin. Hyvä huomio kiitos. Ap
Svt, nopea rytmihäiriö joka menee ohi. Voi olla oikorata sydämessä tms, alkaa nuorella iällä. Oikorata poltetaan toimenpiteessä, jos alkaa häiritä noi rytmipyrähdykset.
On 10 000:lla suomalaisella. Itse selviän betasalpaajalla koska pelkään toimenpidettä.
Älkää hitossa googlailko... Tulee vaan turhaa huolta.
Minulla on pari kertaa ollut voimakas heikotuskohtaus. Olen laittanut vähän suolaa kämmenelle ja syönyt, se on auttanut heti. Kannattaa kuitenkin viedä lääkäriin, siellä pitäisi selvitä. Siskollani oli lapsena syöpä. Hän nukkui monena päivänä pitkin päivää ennen kuin älyttiin viedä lääkäriin, ja lääkäri sanoi, että tultiin viime hetkellä.Nyt hän on terve aikuinen ja olen niin kiitollinen siitä. Rukoilen puolestanne.
Vierailija kirjoitti:
Olisko SVT eli supraventrikulaarinen takykardia. Harmiton mutta tuleehan siinä huono olo, kun pulssi voi olla 200. Itselläni on ollut noita kohtauksia 7-vuotiaasta ja lapsena niitä tuli usein naruhyppelyssä (samantyyppistä hölskytystä sydämelle kuin trampalla).
Tähän olen myös törmännyt googlessa. Onko sulla vielä noita kohtauksia? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatikaa sinnikkäästi tutkimuksia! Toivon että ei ole vakavaa, ja onneksi pojallanne on tuollaiset vanhemmat, jotka huolehtivat <3
Mitä ap:n mies muka on tehnyt?
Kun trampalla tuli tuo huono olo niin mies otti syliin ja rauhoitteli lasta. On sekin huolissaan vaikka ei tietenkään lapselle sitä näytetä. Ap
Synnynnäinen sydänvika? Reikä sydämessä?
Tuollaisia oireita tullut mulle verensokerin heittelystä.
Tulee paha olo näistä joistain kommenteista. Sairasta väkeä. Joidenkin ihmisten olisi parempi vaan kadota, oikeasti :(
Vierailija kirjoitti:
millainen äiti olet oikein ollut? Oletko huolehtinut yhtään lapsesi terveydestä ja elintavoista?
Ihan hyvä kai? Syödään monipuolisesti eri kotiruokia ja poika harrastaa jalkapalloa ja liikkuu muutenkin paljon.
Tuliko sulle tuosta kommentista hyvä mieli? Ap
Vaatikaa sinnikkäästi tutkimuksia! Toivon että ei ole vakavaa, ja onneksi pojallanne on tuollaiset vanhemmat, jotka huolehtivat <3