Rakastan miestä ja häitä ehdottanut
Mitä mieltä muut tästä: rakastan kihlattuani ja hän ehdottanut naimisiin menoa maistraatissa kesällä. Hänellä velkoja ulosotossa, summaa ei suostu kertomaan. Menisittekö naimisiin ilman avioehtoa? Jos avioehto niin mitä laittaisitte siihen?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
voit kysyä summan itse ulosotosta, siinähän se selviää. en suostuisi ilman ehtoa tuolla lähtökohdalla
Ei sinne ulosottoon aiemmin soittaessa kertonut
-ap
Aika huono luottamus puolin jos toisin. Miksi mies ei kerro summaa jos se on sinulle tärkeä asia saada tietää? Itselle tuollainen olisi iso asia ja mielestäni summastakin pitäisi pystyä keskustelemaan vaikka kuinka miestä hävettäisi. Kyllä sinun pitäisi saada tietää kuinka pitkäaikainen ongelma on. Itse pelkäisin että kaikki muu jää omille harteille tarkoitan että jos mies hoitaisikin velkansa mutta onko "apua" myös muun perheen asioissa. Miettisin myös voiko ongelma uusiutua.
Älä mene ilman avioehtoa, tietenkään.
No voi hyvää päivää. TIETENKIN teet avioehdon ja todella tiukan teetkin. Mikäli mies ei tähän suostu, niin ainoa tulkinta on, että haluaa naimisiin SINUN rahojesi takia.
En kyllä menisi naimisiin ikinä ihmisen kanssa joka ei osaa käyttää rahaa. Ei sillä että menisin muutenkaan.
Huonolta kuulostaa, kun salaa asioita.
Mistä velat on tulleet? Onko uhkapelejä tms? Sekin vaikuttaisi itselläni. Mitä jos hän vetää sinutkin köyhyyteen? Ja mitä muuta salailee kuin olosottosummaa?
Ja omistusasunnosta on tuollaisen ihmisen kanssa turha haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Aika huono luottamus puolin jos toisin. Miksi mies ei kerro summaa jos se on sinulle tärkeä asia saada tietää? Itselle tuollainen olisi iso asia ja mielestäni summastakin pitäisi pystyä keskustelemaan vaikka kuinka miestä hävettäisi. Kyllä sinun pitäisi saada tietää kuinka pitkäaikainen ongelma on. Itse pelkäisin että kaikki muu jää omille harteille tarkoitan että jos mies hoitaisikin velkansa mutta onko "apua" myös muun perheen asioissa. Miettisin myös voiko ongelma uusiutua.
Meillä yhteisiä lapsia. Yhdessä kymmenisen vuotta. Ennen lapsia luulin hänen velkaongelmansa päättyneen mutta myöhemmin selvisi että velat mennyt ulosottoon. Velat tullut ennen parisuhdettamme alaikäisenä aloitetuista vipeistä ja opintolainasta, lopetti vippien ottamisen avoliiton alussa asetuttua aloilleen kun maksoin pyytämättä niitä muutaman tonnin edestä vaatien ettei ota enää ainuttakaan vippiä. Hän maksoi sen summan minulle takaisin myöhemmin jolloin luulin velkojen loppuneen. Mies ei halua kertoa summaa, sanoo maksavansa sen itse. Palkasta menee hänellä joka kuukausi siivu velkojen maksuun
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä velat on tulleet? Onko uhkapelejä tms? Sekin vaikuttaisi itselläni. Mitä jos hän vetää sinutkin köyhyyteen? Ja mitä muuta salailee kuin olosottosummaa?
Ja omistusasunnosta on tuollaisen ihmisen kanssa turha haaveilla.
Olen sanonut että omistusasuntoa katsellaan vasta kun nykyiset velat hoidettu
-ap
Vierailija kirjoitti:
Älä mene ilman avioehtoa, tietenkään.
Millainen avioehto hyvä tässä tilanteessa, mitä sinne kirjata? Avioehtoasioihin en ole perehtynyt
-ap
No mutta eihän ne miehen omiin nimiinsä otetut velat sieltä sulle hyppää...
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvää päivää. TIETENKIN teet avioehdon ja todella tiukan teetkin. Mikäli mies ei tähän suostu, niin ainoa tulkinta on, että haluaa naimisiin SINUN rahojesi takia.
En ole rikas joten tuskin rahojeni takia naimisiin haluaa
-ap
Tuskinpa mies menee kanssasi naimisiin jos avioehdon vaadit.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa mies menee kanssasi naimisiin jos avioehdon vaadit.
Uskon että avioehto hänelle yhä ok jos laaditaan. Hän itse vuosia sitten sanonut että jos naimisiin mennään niin tehdåän avioehto
-ap
voit kysyä summan itse ulosotosta, siinähän se selviää. en suostuisi ilman ehtoa tuolla lähtökohdalla