Ylioppilaslyyran käytöstä..
Tyttöni pääsee lauantaina ylioppilaaksi ja olen hankkinut lyyra-korun itselleni. Pidämme tytön juhlat vasta heinäkuussa, mutta menemme kummipoikani ylioppilasjuhliin kuitenkin ensi lauantaina. Voinko laittaa korun asuuni kummipojan juhliin? Etikettiä mietin eli eikös sitä voi käyttää kaikissa yo-juhlissa? Tiedän ettei kovin moni nykyään enää käytä lyyraa, mutta itse sen halusin hopeisena hankkia, koska muistan lapsuudesta miten ylpeä oma äitini oli kolmesta lyyrastaan.
Kommentit (8)
Totta kai laitat sen lyyran!
Ole ylpeä siitä.
Kaunis tapa.
Outo tapa tuollainen, että omat juhlat joskus myöhemmin. En laittaisi lyyraa. Joku vieras luulee sinua juhlijan äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Outo tapa tuollainen, että omat juhlat joskus myöhemmin. En laittaisi lyyraa. Joku vieras luulee sinua juhlijan äidiksi.
Ei se lyyra ole tarkoitettu pidettäväksi vain oman lapsen yo-juhlissa.
Laita ihmeessä. Saahan tyttäresi jo todistuksen, vaikka juhlat myöhemmin. Kukaan ei kiellä.
Se on nimeltään äidin lyyra ja sen hankkii ylioppilas äidillensä kiitokseksi hänen antamastaan tuesta opiskelussa.
Voisin laittaa sen juhlaan, poikani hankki sen minulle kultaisena viimejoulukuussa ja onhan se kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on syymme, miksi emme voineet pitää juhlia ensi lauantaina. Nyt kuitenkin pääsemme kummipojan juhliin. T. Ap
Kiitos vastauksista! Laitan lyyran kummipojan juhliin ja sitten saan käyttää sitä vielä myöhemmin oman tytön juhlissa🥰 T. Ap
Mielestäni voit laittaa,koska tyttäresi on ylioppilas vaikka juhlittekin vasta heinäkuussa.