Mitkä ovat mielestäsi nimiä joiden kantajan ikää vaikea määritellä? Oma vastaus Anni
Kommentit (46)
Siiri, Eino, Toivo, Helka, Kerttu...
Katsokaa joskus kuolleet ja kastetut -osiota lehdessä, samoja nimiä kummassakin.
Vierailija kirjoitti:
Emma on kyllä nimi, joka esiintyy kaikissa sukupolvissa.
Ei todellakaan esiinny. Puuttuu lähes kokonaan välillä 1920-1980. Suosioon 2000-luvun alusta.
Vierailija kirjoitti:
Siiri, Eino, Toivo, Helka, Kerttu...
Katsokaa joskus kuolleet ja kastetut -osiota lehdessä, samoja nimiä kummassakin.
Ei näitä ole 30-70-vuotiailla.
Vierailija kirjoitti:
Mari on myös kestänyt hyvin aikaa.
Juu, kauan sitten, menneinä aikoina melkein mummot olivat Mari-nimisiä.
Se tosi vanha nimi, ja tulee nimestä Maria, näin luulen.
Kyllä Emma on vanha nimi. Itse tunsin lapsuudessa vain vanhoja ihmisiä joiden nimi oli Emma.
Ja nyt olen itse jo vanha 65-vuotias ja nimi on tullut uudelleen yleisempään käyttöön.
On noita nimi toki ollut aina läpi vuosikymmenten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan esiinny. Puuttuu lähes kokonaan välillä 1920-1980. Suosioon 2000-luvun alusta.
Ei puutu lähes kokonaan vaan jatkuvasti ollut tasaisen suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan esiinny. Oli vuosikymmeniä alle 10 per vuosi. Esim. keski-ikäisiä Emmoja ei ole käytännössä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä sitä kysyttykään, joku saattaa tässä ketjussa tuolta aikaväliltä tietää hyvinkin Emmoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puutu lähes kokonaan vaan jatkuvasti ollut tasaisen suosittu.
Anteeksi, katsoin väärin ja sekoitin Annan ja Emman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä sitä kysyttykään, joku saattaa tässä ketjussa tuolta aikaväliltä tietää hyvinkin Emmoja.
Mutta se on nimenomaan nimi jonka suosio oli liki nollassa vuosikymmenet ja sitten ykköseksi 2000-luvun alussa. Erittäin huono esimerkki tähän ketjuun koska liki kaikki Emma on 0-25 v.
Tapio