Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Av-psykologeja paikalla? Aamulla olin täynnä energiaa ja onnellinen ja yhtäkkiä mieliala muuttui. Mitä tämä on?

Vierailija
01.06.2021 |

Mikähän minun tuli taas..
Aamulla olin siis poikkeuksellisen onnellisen oloinen ja ajatukset olivat värikkäitä, suunnitelmia täynnä ja itsevarmuutta. Lähdin perinteisesti kulkemaan töitä kohti (reilun tunnin ajomatka).
Elämä tuntui elämisen arvoiselta ja kehuin mielessäni muita ihmisiä.
Tätä jatkui aamupäivään asti, oli vain todella hyvä fiilis. Taustalla masennusta, joten oli ihana saada kokea aidosti iloisiakin tunteita. Aamulla mietinkin, että tuntuu kun alkaisin saamaan itseni pikkuhiljaa takaisin.

Rupesin töihin ja olin suunnitelmallinen, johdonmukainen ja tartuin toimeen.
En tiedä sitten johtuiko vähän kireästä seurasta, liiallisesta kofeiinin määrästä vai siitä kun työkavereiden kyseltäessä menneitä aikoja tipahdin hetkeksi haikailemaan menneitä.
Samalla mieleen tuli traagisempia muistoja ja ahdistuin. Teki mieli kertoa niistäkin mutta tietenkin olin hiljaa, on kuitenkin arkoja asioita.
Aamupäivän jälkeen olin erittäin ahdistunut, aloin voimaan pahoin ja alkoi raivostuttamaan. Jokainen ihminen ärsytti, aivan kuten bussin odottelu yms. Myös töissä sujui loppupäivä hajamielisenä ja jännittyneenä.
En tietenkään päällepäin tätä näyttänyt.
Edelleen samat outo masentunut olo ja hieman ahdistunut vaikka olen yrittänyt keskittyä muihin asioihin.

Yritin saada tunteista jotain selkoa mutta jotain vihan, häpeän ja turtuneisuuden tunteita alkoi tulvimaan. Tiedän kyllä mistä voivat olla peräisin ja olenkin jossain muualla ajatuksissani.
Hämmästyin vain aamun onnen ja innon vaihdosta päinvastaiseen fiilikseen myöhemmin.

Taustalla monia rankkoja asioita, kummittelevat kyllä mutta yritän olla antamatta menneille liikaa valtaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no kyllä jännitykseni näkyi varmasti ja nolasin itseni. Stressasin turhaan.

Tämä oli sen jälkeen kun kävin takaumia läpi. Kaikki häpeän ja ahdistuksen tunteet laukesi.

Päihdeperheessä kasvaneen perustuntemuksia. - ap

Vierailija
2/7 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on joko, nälkä, jano tai olet väsynyt. Syö, juo, lepää.

Se on todennäköisimmin joku noista. On ihmisiä joilla on erittäin voimakasta vaihtelua mielialassa silloin kun joku perustarpeista on laiminlyöty.

Joten en lähde diagnosoimaan mielialan aaltoiluhäiriötä. Sinussa ei ole mitään vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, väsynyt ainakin olen. Ollut aika paljon touhua ja erilaisia projekteja.

Eilen menikin poikkeuksellisen myöhään ja olin vasta ilta-yhdeksältä kotona ja matkaan olin lähtenyt aamukuudelta.

Ehkä aamuinen virtapiikki oli yliväsymystä joka sitten laimeni aamupäivään mennessä.

Tosin kyllä minun pitäisi jaksaa aivan hyvin vaikka pidempiä päiviä tuleekin.

No, menen ihan just nukkumaan!

-ap

Vierailija
4/7 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät aiheuttaa pahoinvointia.

Vierailija
5/7 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
6/7 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät liikaa viinaa.

t. joku jonka mielialanvaihtelut loppui juopottelun myötä

Vierailija
7/7 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tiedä sitten johtuiko vähän kireästä seurasta, liiallisesta kofeiinin määrästä vai siitä kun työkavereiden kyseltäessä menneitä aikoja tipahdin hetkeksi haikailemaan menneitä."

Joidenkin tutkimusten mukaan kofeiini voi pahentaa masennusta tai ahdistusta.