Billingsin ovulaatiomenetelmä...
Tietääkös kukaan tästä ovulaatiomenetelmästä tarkemmin?
Kommentit (9)
eli Peak Day on se, kun lima on huomattavasti joustavampaa ja pehmeämpää, eikö niin? Mulla siis tuli yhtenä päivänä juuri sellaista eikä enää seuraavana.. Joten silloinhan juuri se päivä oli PeakDay? Eikös vain.. :D Nyt siitä päivästä on nimittäin jo kulunut 15 päivää.. ja kuukautisia ei kuulu.
Hyvältä kuulostaa sinun tapauksessasi (jos siis raskaus toiveissa) varsinkin jos luteaalivaihe sinulla on yleensä lyhyempi kuin tuo 15 vrk. Pidetään peukkuja=)
minulla nyt ollut tänään lima juur sellaista kun oviksen aikaan pitäisi olle..venyvää kirkasta limaa.. mutta ovulaatio testi näyttää negaa.. outoa
Sehän voi olla, että ovulaatio on vasta tulossa? Tarkkaile limoja siis vielä huominen ja ylihuominen, tapahtuuko muutoksia.. ja voithan jatkaa tikutusta? Mulla nimittäin juuri PeakDay:nä lima oli sellaista, että se oli n. 10 cm pitkää ja toooooodella venyvää ja ihan kirkasta. Sellaista hyvin joustavaa kunnon _limaa_. En voinut erehtyä.
Huomenna siis luteaalivaihe olisi jo 16 päivää.. ja meillä ei siis ollut seksiä PeakDaynä vaan vasta kolmantena päivänä PD:stä.. joten sen takia olen vähän ihmeissäni, että onkohan ovulaatio kuitenkin ollut myöhemmin ei siis PD:nä :D
Mitään oireita ei nimittäin ole.. muuta kuin että lämmöt on edelleen 37,1 C -aivan niin kuin edellisessäkin raskaudessa.
-ap
nytkö paras aika hommailla? sillä juuri nyt on tooodella venyvää kirkastal imaa..sellaista että kun pyyhkii niin paperikin on ihan limassa..
t:6
yleensä sen tunnistaa vasta seuraavana päivänä, jolloin lima on jo muuttunut hieman. Eli juuri nyt olisi ne kaikkein hedelmällisimmät päivät hommailla (tai ei, jos ei halua lapsia).. PeakDay+3 päivää olisi ne kaikkein hedelmällisimmät päivät.
koska viimeisenä limapäivänä on itse ovis ja munasolu on sen jälkeen n. vrk hedelmöittymiskykyinen.
Vierailija:
koska viimeisenä limapäivänä on itse ovis ja munasolu on sen jälkeen n. vrk hedelmöittymiskykyinen.
Mulla näitä kananmunalimapäiviä on kyllä useampi.
Mikään takuuhan nuo limat ei ole että ovulaatio oikeasti tapahtuu, ainahan jotain häikkää voi tulla munasoluun tai sen irtoamiseen liittyen (joku kun sanoi ettei ovistesti näytä ovulaatiota), tosin en tiedä voiko esim. 4 päivää ennen ovista ovistesti näyttää jo oviksen tulon?
Netissähän siitä on hyvin tietoa, on toimivinaan ehkäisymenetelmänä mutta vauvaa yrittävät saavat hyvää tietoa vauvan yritykseen.