Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet, jos joku kertoo olevansa biologi?

Vierailija
01.06.2021 |

?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä osaa ajatella laatikon ulkopuolelta.

Mitähän tämä tarkoittaa vaikka esimerkein.

Vierailija
22/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä osaa ajatella laatikon ulkopuolelta.

Moni tuntemani biologi on entinen humanistisen alan opiskelija (itsekin olen tällainen) tai vähintään kaksoistutkinnon tehnyt. Voin vakuuttaa, että he ainakin osaavat ajatella boksin ulkopuolelta. Lisäksi tieteellinen ajattelu on ennen kaikkea luovuutta. Biologia on hyvin laaja oppiala ja käsittää niin paljon. Niin konkreettisia kuin abstraktejakin asioita.

Jos kohtaan toisen biologin, kysyn mikä biologian osa-alue häntä kiinnostaa. Ehkä graduaihettakin sekä onko töissä ja missä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin kiinnostuneena missä hän on töissä. Olisin tosi vaikuttunut, jos oman alan töissä.

Vierailija
24/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen sen puhuvan minulle ilmaisen tupakan tai kaljan perässä.

Vierailija
25/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen ystävääni, joka on biologi ja tohtori ja tekee tutkimusta. Mukava, hieno tyyppi, jossa myös räväkkä puoli.

Vierailija
26/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen sen puhuvan minulle ilmaisen tupakan tai kaljan perässä.

Ketjun osuvin! Cheers!

-köyhä biologi

Vierailija
27/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko tinderbioon kirjoittaa biologi eikä senior r&d scientist?

T m35 biologi/senior r&d scientist

Vierailija
28/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen linturetkelle

Vierailija
29/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin ilahtunut. Molemmat vanhempani ovat biologeja ja iso osa perhetuttavista. Rentoa, mukavaa ja maanläheistä porukkaa.

Lisäys: yhdenkään biologin suusta en ole koskaan kuullut sitä kotikutoista populäärievoluutiokeittiöpsykologiahuttua, jota netin sosiaaliset viemärit tursuavat.

Vierailija
30/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin päässäni että montakohan sukupuolta hänen mielestään on olemassa

Vierailija
31/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että on todennäköisesti työtön, tai pätkätyöllistetty.

t. työtön biologi

Vierailija
32/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdin päässäni että montakohan sukupuolta hänen mielestään on olemassa

Riippuu lajista. Sienillä on tuhansia sukupuolia. Nyt voitkin käyttää loppuiltasi miettimällä miten kivaa seksielämää niillä on.

Vierailija
33/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin mielessäni kuinka en tunnista yleisiä lintuja tai puita. En osaa edes normaaleja rikkaruohoja enkä ymmärrä ihmistäkään.

Vierailija
34/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa luennointia kaikesta, mikä pörrää, uiskentelee ja kasvaa ympärillä. Ei ole kauhean kiinnostunut muusta. Beiget reisitaskuhousut, ryppyinen flanellipaita. Ei omista pukua, kravattia tai siistiä kauluspaitaa. Syö paljon kalaa. Pakko väitellä tohtoriksi, jos haluaa tehdä muuta kuin opettaa.

Vierailija
35/36 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ammatti.

Ei se ole ammatti.

Biologi voi olla ammatiltaan esimerkiksi opettaja tai tutkija. Itse asiassa suurin osa on jompikumpi. Eikä kummallakaan alalla ole herkkua. Aineenopettajien työllisyystilanne on hankala, eikä työ ainakaan yläkoulussa käy kaikille. Tutkijat puolestaan tappelevat vähistä määrärahoista ja pätkätöistä.

Bilsanopet ovat kokemukseni mukaan pikkutarkkoja luonteeltaan ja jopa törkeän ankaria arvioinnissa. Suurin osa kollegoista, joiden arviointia on yleisesti pidetty kohtuuttomana, ovat olleet biologeja. Jostain syystä useimmiten he eivät viihdy opehuoneessa vaan kökkivät mieluummin yksin luokassa. Näitä on työkavereina ollut lukuisia ja jos olisi pakko valita yksi operyhmä, josta kymmenien vuosien koulukokemuksen perusteella vähiten pidän, niin kyllä se on biologit. Toki siellä on poikkeuskin joukossa.

Vierailija
36/36 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päässyt lääkikseen

Miksi vaikka linnuista tai kasveista kiinnostunut haluaisi lääkikseen 😀

Yleensä lääkikseen vaihtoehtona on ihan joku muu kuin biologia. Vaikka terveystieteet.

Itse olen opiskellut solubiologiaa ja se kyllä liippaa läheltä lääketiedettä mutta mikään potilastyö ei olisi yhtään minun juttuni.

Komppaan kollegaa. Potilastyö ei ole koskaan kiinnostanut, vaan laboratorioon liittyvät asiat ovat olleet se juttu.

T. toinen solubiologi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä