Mitä ajattelet, jos joku kertoo olevansa biologi?
Kommentit (36)
Että se tutkii jotain hämähäkkejä tai meriä tai tekee muuten jotain luontoon liittyvää työtä. Eli siis hieno homma.
Pidän häntä kiehtovana ja samalla olen vähän kateellinen koska se olisi ollut minunkin unelma.
Mitäköhän hän tekee työkseen ja onko opettajana tai muuten biologisten asioiden kanssa tekemisissä.
Ehkä pohdin myös, millainen ihminen on muuten, kuten muitakin ihmisiä tavatessa.
Että hänellä on pitkä risuparta ja pukeutuu metsänvihreisiin vaatteisiin ja tutkii innoissaan ötököitä eikä jaksa keskustella mistään muusta kuin niistä.
Tulee mieleen se Manu Eränkävijöistä. Oikea tiedemies, koko ajan jotain projektia kesken perhosia tai mitä lie höttiäisiä tutkimassa tai kalan käyttäytymistä ja samalla se metsästysvimma. Mutta kaveriaan Teroa hän ei kohdellut kovinkaan nätisti aina.
Hienoa, olisinpa itsekin ymmärtänyt opiskella..
Miettisin todennäköisesti jotain omia juttujani.
Voittaa tappelussa lääkärin tai kolme.
Biologit on tehokkaita ja suoraviivaisia kuten luontoon kuuluu.
Lääkärit ovat taas nykyajan papisto.
Ei heistä ole oiken edes sitomaan haavoja, kun hoitajatkin tekevät sen tehokkaammin ja vähemmälla kustannuksella.
Kiinnostaa kuulla enemmän hänen erikoistumisalastaan.
t. biologi
Ajattelen että mitähän alkaa seuraavaksi opiskelemaan...tiedän muutaman biologin joilla ei ollut töitä ja jatkoivat aivan muulle alalle opiskelemaan
Kysyisin gradun aiheesta ainakin ellei jopa tohtori ole jo.
Vierailija kirjoitti:
Ei päässyt lääkikseen
Miksi vaikka linnuista tai kasveista kiinnostunut haluaisi lääkikseen 😀
Yleensä lääkikseen vaihtoehtona on ihan joku muu kuin biologia. Vaikka terveystieteet.
Itse olen opiskellut solubiologiaa ja se kyllä liippaa läheltä lääketiedettä mutta mikään potilastyö ei olisi yhtään minun juttuni.
Ei välttämättä osaa ajatella laatikon ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän hän tekee työkseen ja onko opettajana tai muuten biologisten asioiden kanssa tekemisissä.
Ehkä pohdin myös, millainen ihminen on muuten, kuten muitakin ihmisiä tavatessa.
Itse en olettaisi henkilön olevan opettaja, jos tämä sanoo olevansa biologi. Toki näin voi olla, mutta olettaisin biologin tekevän jollain tavoin biologista tutkimusta (tämä voi siis olla ihan luontoarvojen kartoitusta kaavoitusta varten, ei välttämättä tieteellistä).
Hyvä ammatti.