Ostatteko huutonetistä tavaroita läheltä asuinpaikkaanne?
Siksi, ettei tarvitsisi maksaa postikuluja. Minusta 8-10 ¿ on aika paljon johonkin vaatepakettiin lisättynä. Itse katson aina läheltä kohteet, että voisin noutaa paketin. Välillä ihmetyttää kun hinnat nousee niin korkealle ja vielä 10¿ postimaksuja lisää siihen hintaan.
Kommentit (6)
Menet noutamaan paketin esim. jonkun kotoa ja sitten avaat paketin siinä eteisessä ja levittelet joka rytkyn ja katsot kelpaako sulle ja jos on vaatteet huonompia kuin oletit, jätät rytkyt siihen lattialle ja sanot sorry ei tuu kauppoja.
Apua, sinunlaisellesi en halua myydä.
Mutta siis jos ostan 1 euron t-paidan ja siihen tulee lisäksi 1,70 e postikuluja niin ei se haittaa, sillä mielestäni yhteishinta 2,70e ei ollut paha mielestäni tästä t-paidasta.
Riippuu siis aina minkä kokoinen tavara on kyseessä, onko se helposti särkyvää ja mikä on prostentuaalinen pk hinta tavarasta. Esim. jos ostan tavaran joka maksaa vaikkapa 80 e niin ei minua haittaa maksaa sen lisäksi vielä 7 euroa postimaksuja. Sen sijaan jos ostan tavaran joka maksaa 4 euroa, ja siihen tulee 7 euron postimaksut päälle, en osta ellen voi noutaa.
Vierailija:
Menet noutamaan paketin esim. jonkun kotoa ja sitten avaat paketin siinä eteisessä ja levittelet joka rytkyn ja katsot kelpaako sulle ja jos on vaatteet huonompia kuin oletit, jätät rytkyt siihen lattialle ja sanot sorry ei tuu kauppoja.
Apua, sinunlaisellesi en halua myydä.
Kuulosti tosi hauskalta tuo kuvauksesi. :)
En ole koskaan vaatepaketteja ostellut, kun ei niissä ole koskaan kaikki vaatteet sellaisia mitä tahtoisi omalla lapsellaan käyttää. Jotakin muuta olen ostanut siten, että tarkistan tuotteen (näin on etukäteen myyjän kanssa sovittu tottakai). En tahdo mitään roskaa ostaa.
Yleensä, jos myyjä antaa luvan tuotteen tarkistamiseen, niin tuote on ok. Jos taas on nihkeä, niin tuote ei ole sellainen kuin pitäisi. Onneksi kohdalleni on osunut fiksuja ja luotettavia myyjiä.
Helposti-kuoressa postimaksu ei ole kamalasti eli jos myyjä käyttää niitä niin se on plussaa.
Paketteja ym. mieluummin läheltä, mutta jos ei läheltä saa niin sitten täytyy ostaa postitse. Mutta tosiaan jos uuden saa samaan hintaan kuin käytetyn halvemman + postarit niin sitten kauppaan ostamaan se uusi.
On kiva tarkistaakin sisältö ennen ostamista.
Enemmän olen myynyt vaatteita ja ihmettelen millaisia summia ihmiset on valmiita maksamaan käytetyistä vaatteista. Pahin oli, kun joku osti lapseni vanhat kumpparit, jotka oli hyvät ja laadukkaat, mutta silti käytetyt. Minä ostin lapselleni uudet kumpparit sillä hinnalla, minkä sain kumppareista. Ostaja maksoi lisäksi postimaksun. Eli ostaja olisi sillä hinnalla (maksu+pk) ostanut ainakin kahdet kumpparit lapselleen.