Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaisit jos kaveri josta et ole kuullut 10 vuoteen laittaisi tällaisen viestin

Vierailija
01.06.2021 |

”Oon maisemissa. Olisitkohan voinut auttaa?”.

Lisäksi kuluneen 10 vuoden aikana olisit kuullut toisaalta tämän sillä välin toisella paikkakunnalla asuneen kaverin alkoholisoituneen pahemman kerran.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaisi mitään.

Vierailija
2/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka paljon tarvitset"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaisi mitään.

Vierailija
4/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En."

Vierailija
5/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vastaisi yhtään mitään.

Jos ei koko 10 vuoden aikana ole ollut missään yhteydessä, ja nyt sitten muistaa jopa olemassaolon, koska tarvitsee jotain, on aivan sama, vaikka pitäisi seuraavatkin 10 vuotta etäisyyden lisäks hiljasuutta.

Vierailija
6/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estäisin numeron niin nopeasti ettei meinaisi bitit ehtiä mukaan.

Vierailija
7/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nope."

Vierailija
8/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kyynisiä ihmisiä. Toisaalta itsekin tekisin varmaan aivan samoin, ehkä hieman riippuen kuka kaveri kyseessä.

Vierailija
9/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse autan aina lähimmäistäni. Taidan olla parempi ihminen kuin te.

Vierailija
10/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain "mitäkuuluu" -tyyppistä.

Jos kyse olisi rahan kerjäyksestä niin ne puheet lopettaisin alkuunsa, ihan sama miten säälittävä tarina olisi minua varten keksitty.

Osan tuttavista/sukulaisista olen näin toimien suututtanut niin että välit ovat menneet pysyvästi poikki. Ei harmita: jos ystävyys tarkoittaa yksipuolista materian lainausta minun puoleltani niin he eivät silloin ole oikean ystävyyteni arvoisia.

Vierailija
11/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paska ihminen oot jos et pysty vanhaa kaveria jeesaamaan pienellä subu knipillä että kaveri saa vedot.

Vierailija
12/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä juoppoja tai pitkäaikaistyöttömiä jotka tietävät että ap on rahaa ja ovat jo joskus saaneet. Nyt muistetaan sitten kun rahaa, kyytiä tmv tarvitaan ja ollana parasta kaveria. Estä numero oman mielenterveytesi takia. Rahoja et tule ikinä saamaan takaisin tai jumalattomalla vaivalla.

Vierailija
13/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kurja olla vastaamatta, mutta viestissä on kieltämättä jotain häiritsevää. Normaalit ihmiset aloittaisi sen jollain ”Moi, mitä kuuluu? Ei olla pitkiin nähty, mutta nyt olen taas maisemissa. Haluisitko lähteä joku ilta vaikka kahville, olisi kiva vaihtaa kuulumisia?”

Vierailija
14/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole irrottaa nyt miehiä. Palataan asiaan v. 2031

Vierailija
15/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä taida. Hyvässä lykyssä tämän takia olisit kohta itse pulassa ja pyytämässä muiden apua eli sekoittamassa heidätkin tähän.

Jos olisi asiallinen viesti, olisi kertonut heti, mistä on kysymys, eikä tunnustellut vain maaperää.

Vierailija
16/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin tietysti. Kysyisin mitä asia koskee. Jos on vailla rahaa, kertoisin mahdollisuudesta saada apua seurakunnalta. Nälkään ei kukaan Suomessa kuole ja sosuaalihuolto maksaa laskut ja katon pään päälle.

Tylyä olisi olla vastaamatta.

Vierailija
17/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ihminen jonka kanssa en ole ollut missään tekemisissä 10 vuoteen ei ole läheinen.

Vierailija
18/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vippaisitko 60€? Lähimmäisellä olisi oikea tarve nyt!

Vierailija
19/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jotain "mitäkuuluu" -tyyppistä.

Jos kyse olisi rahan kerjäyksestä niin ne puheet lopettaisin alkuunsa, ihan sama miten säälittävä tarina olisi minua varten keksitty.

Osan tuttavista/sukulaisista olen näin toimien suututtanut niin että välit ovat menneet pysyvästi poikki. Ei harmita: jos ystävyys tarkoittaa yksipuolista materian lainausta minun puoleltani niin he eivät silloin ole oikean ystävyyteni arvoisia.

Jos on esim. paha huumekoukku ja velat päällä, pelkkä viestiin vastaaminen voi olla riski. Saatat saada sillä niskaasi vaikka minkälaiset vainot.

Vierailija
20/53 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apu ja tuki on niitä ihmisiä varten jotka ovat elämässä muutenkin ja joille itsekin on tärkeä.

10 vuoden hiljaisuus tarkoittaa että et kiinnosta ko. ihmistä.

Miksi sinua kiinnostaisi auttaa häntä?

Tietysti jos on tosi pahassa pulassa ja ollaan oltu joskus todella läheiset, saattaa velvollisuudentunnosta ja kunnioituksesta entistä ystävyyttä kohtaan olla pakko auttaa, kerran.

Erityisesti jos ex-ystävä on auttanut paljon aikoinaan. 

Tuollaiset tilanteet ovat kyllä harvassa koska hyvää huolta pitävästä ystävästä harvemmin hankkiudutaan eroon, ennemmin hänessä roikutaan eikä anneta välien viilentyä. 

Todennäköisemmin kyseinen hlö on lokki, jolta ovat rahat lopussa. 

Ja satun olemaan juuri silloin kiireinen ja sidottu 100 muuhun projektiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän