Pitääkö tätä pattia käydä näyttämässä? :/
Huomasin ehkä n. 1kk-2kk sitten rinnassani patin aikalailla nännin takana (ei ihan takana mutta melkein).
Mulla on aiemmin ollut vastaavan tuntuinen patti toisessa rinnassa, samassa kohtaa ja kävin sen takia lääkärissä jossa se paljastui kystaksi.
Patti ei ole kipeä, eikä ole kasvanut yhtään. Tuntuu ehkä hieman riisinjyvän muotoiselta ja kokoiselta mutta pehmeältä.
Täytin kuukausi sitten 30v ja mulle on lääkäri sanonut etten saisi tutkia rintoja itse, koska oon käyny monta kertaa näyttämässä jotain pattia.... Rintani on tosi möykkyiset ja välillä pakostakin niihin osuu vaikka peseytyessä.
Täytyykö mun taas mennä näyttämään sitä vai uskaltaako sitä seurata ja mennä vasta jos se alkaa kasvaa? :(
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kysyn mielenkiinnosta, millä tavalla rinnassasi oleva patti todettiin kystaksi? Minulla on kaulassa keskellä, ylhäällä juurikin riisinjyvän mallinen, ”irrallisen tuntuinen” patti, joka ultrattiin ja lääkäri totesi että on todennäköisesti kysta. Jotenkin itseä huolettaa, että näkeekö sitä edes kunnolla ultran avulla onko se kysta vai joku muu. Ei tosin ole puolessa vuodessa kasvanut mihinkään..
Se näyttää ultrassa erilaiselta. Eli näyttää vähän sellaiselta "kuplalta", sillä ovat yleensä kudosnestetäytteisiä.
Oon jopa harkinnut poistattavani mun rinnat ihan vaan siksi, koska ne aiheuttaa mulle jatkuvasti mielipahaa. Mutta eipä niitä taideta julkisella leikellä ellei ole mitään terveydellistä/identiteetti syytä...
Niin epätoivoinen mä olen. :( Ja voin kuvitella kuin tää ahdistus ei ainakaan vanhetessa tule paranemaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Oon jopa harkinnut poistattavani mun rinnat ihan vaan siksi, koska ne aiheuttaa mulle jatkuvasti mielipahaa. Mutta eipä niitä taideta julkisella leikellä ellei ole mitään terveydellistä/identiteetti syytä...
Niin epätoivoinen mä olen. :( Ja voin kuvitella kuin tää ahdistus ei ainakaan vanhetessa tule paranemaan.
ap
Älä ihmeessä tee sitä! Kyllä mä tykkään niistä! Laita kuva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi näihin ketjuihin aina tunkee joku idiootti? Pallotissejä löydät muilta sivuilta.
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitäpä jos aloitat siitä, että varaat gynekologille ajan ja puhutte yhdessä tästä pelostasi ja siitä, miten hän suosittelee rintojen pahkuroiden tarkkailua tehtävän.
Gyne voi opettaa oikean tavan tutkia ja tunnustella ja hän voi myös suositella kuinka usein sinun kannattaisi käydä myös tsekkauttamassa ammattilaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi näihin ketjuihin aina tunkee joku idiootti? Pallotissejä löydät muilta sivuilta.
ap
Ei tarvi olla pallot. Sun on varmasti just hyvät. Laitas vaan kuvaa niin katsellaan ja ihaillaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitäpä jos aloitat siitä, että varaat gynekologille ajan ja puhutte yhdessä tästä pelostasi ja siitä, miten hän suosittelee rintojen pahkuroiden tarkkailua tehtävän.
Gyne voi opettaa oikean tavan tutkia ja tunnustella ja hän voi myös suositella kuinka usein sinun kannattaisi käydä myös tsekkauttamassa ammattilaisella.
Osaan oikean tavan tunnustella, se on mulle opetettu. Se ei auta, koska uusia patteja tulee ja menee, joten en voi tietää mikä on vakavaa ja mikä ei. Jotkut kystat ovat kuukauden, toiset tuntuvat puoli vuotta.
Lähinnä mun täytyisi varmaan tyyliin puolen vuoden välein käydä yksityisellä tarkistamassa mun rinnat.
ap
itse seurailisin noilla esitiedoilla.
En ole lähellekkään nuorin vertaistukiryhmässä. Osalla on geenivirhe, osalla ei.