Köyhällä ei ole varaa laihduttaa
Kommentit (31)
Miten niin? Rahaahan siinä jää säästöön, kun alat syödä pienempiä annoksia sitä ruokaa, mitä nytkin syöt. Lisäksi vielä alat kävellä joka paikkaan auton/julkisen liikenteen sijaan, niin a'vot lisäsäästöä pukkaa. Ja kilot karisee silmissä.
Ne halvat ja lihottavat/epäterveelliset/pahalta maistuvat einekset maksavat enemmän kuin itse tehty hyvälaatuinen ja makuinen ruoka. On sitäpaitsi myös terveellistä, ainakin jos valitset raaka-aineet oikein.
Tee pinaattikeittoa! Purkki maitoa ja pakasteesta pussi pinaattia. Ei maksa tyyliin mitään.
Tai joku soijarouhe tomaattimurska-kastike. Kyllä näitä terveellisiä vähäkalorisia ruokia keksii halvallakin ja köyhälle.
Purkki hernekeittoa maksaa 50senttiä. siinä on kaksi annosta
Vierailija kirjoitti:
Villiruokaa on juuri nyt ilmaiseksi tarjolla, ei kun keräämään. Nokkosta, vuohenputkea, horsmaa.
Nuoret voikukan lehdet ovat ihan parasta leivän päällä - parempaa kuin veden makuinen lehtisalaatti.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Makaroni pussi 0,20e ja makkaraa 0,90e 400g,margariini 0,27e
Sillä tekee ison satsin ruokaa meidän 4 henkiselle perheelle. Kanasalaatti oli lähikaupassa 4e.niitä pitäisi ostaa 4kpl..
Ei varaa, kun lompakossa 2e jäljellä toimeentulo tuesta.
Iso rasia koipireisiä ilta-alesta hädintuskin euron.
Just iloitsin kun kurkun kilohinta oli jo 1,09 😊 Kananmunia sain 40 senttiin.
PS. Itse joudun käymään joskus ruokajonossa ja hoikka oon.
Tänään käyn illalla katselemassa saisko sushia -60%.
Miten annat jälkikasvullesi noin huonot eväät?
Vierailija kirjoitti:
Totta. Makaroni pussi 0,20e ja makkaraa 0,90e 400g,margariini 0,27e
Sillä tekee ison satsin ruokaa meidän 4 henkiselle perheelle. Kanasalaatti oli lähikaupassa 4e.niitä pitäisi ostaa 4kpl..
Ei varaa, kun lompakossa 2e jäljellä toimeentulo tuesta.
No tuo ajattelutapa selittää miksi olet köyhä ja lihava. Mä olen nykyisin hyvätuloinen mutta en silti osta lapsille kanasalaatteja ja silti syödään terveellisesti. Kasvismunakas, erilaiset kiusaukset, keitot, sosekeitot ja raejuusto tai vaikka lihapullat ja kasvikset/perunat. Ihan perusruoka on terveellistä ja edullista koko perheelle. Ei siinä tarvii olla yhtään jauhoa tai sokeria mukana. Riisi ja peruna/kauden kasvikset lisukkeena ja pääruokana jotakin edullista proteiinia niin pysty hoikkana kun pitää annoskoon kunnossa. Välipaloina tarjouksessa olevia hedelmiä, juureksia ja ruisleipää yms aina lapsille tarjolla.
Olen kyllä itekin ollut vuosia pienituloinen jopa köyhä niin tuli tutuksi tämä elämäntapa, jota jatkan osittain edelleen.
Aamulla ja illalla syön puuroa, leivän teen leipäkoneella ja jogurtin jogurttikoneella.
Päivälliseksi syön lihaa.
Tuttu käy hakemassa EU kassin ja ei syö nötköttiä. Toi mulle 20 tölkkiä, korvaan sen jollain takaisin.
Teen makaronilaatikkoa, pihvejä, vedän myllyllä pieneksi pizzassa jne.
Lounaaksi raastan kaalia ja laitan loput edellisestä päivällisestä sekaan.
Ostin kasvitalon. Lopputalvesta laitoin siemenistä kesäkurpitsaa, tomaattia ja kukkia kasvamaan. Ämpäriperunoita lisäksi.
Mansikat ostetaan taimineen, oon yrittänyt talvehtia amppeleita, ei onnistu.
Meillä menee ruokaan rahaa n 200 euroa, lapset joka toinen viikko ja miesystävä joka toinen viikonloppu. Tosin hän tulee ruokakassin kanssa.
Kun aloin syömään terveellisesti ja laihduttamaan, pieneni myös kauppalasku huomattavasti. Pakastekasvikset ovat hyvinkin edullisia ja tuovat vaihtelua lautaselle.
Villiruokaa on juuri nyt ilmaiseksi tarjolla, ei kun keräämään. Nokkosta, vuohenputkea, horsmaa.