Ilman Ruotsin kieltä Suomi olisi nolla
Se joka osaa ruotsia, hän saa maailmalla arvostusta. Se joka ei osaa ruotsia, hänellepä nauretaan. Nauretaanko sulle?
Kommentit (14)
Enemmän olen kyllä kuullut naurua ruotsalaisilta, jotka nauravat suomalaisten "ruotsille", siis suomenruotsille. Sillä kun ei ole mitään tekemistä ruotsin kanssa.
Kun olisikin edes ruotsinkieltä tämän itäruotsin murteen sijaan. Sen ainoan kerran kun kielelle olisi ollut käyttöä niin eihän tätä ruotsalaiset edes ymmärtäneet.
Harmittaako ku Ruotsi tippu jääkiekossa?
Höpöhöpö. Maailmalla ei ymmärretä ruotsin kieltä.
Minulla ei ole mitään sitä vastaa että Suomi on kaksikielinen maa ja minulla on useita suomenruotsalaisia ystäviä, upeita ihmisiä. Mutta AP on aika pihalla, ei minun ruotisin kieltäni Ruotissa pahemmin arvosteta, muminsvenska kuten he sanovat. Ruotsissa puhun englantia ja Suomessa ruotsinkielisten kanssa ruotsia.
Kukaan maailmalla ei välitä ruotsin kielestä, mutta ranskaa ja espanjaa oppimalla olen eniten saanut iskettyä naisia ympäri maailmaa.
Jag talar inte Svenska.Nej tack Svenska.
Ilman Venäjää suomalaisille olisi käynyt kuin saamelaisille, ikävä kyllä käytönnössä sukupuuttoon kuolemassa oleva kansa ja kulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Ilman Venäjää suomalaisille olisi käynyt kuin saamelaisille, ikävä kyllä käytönnössä sukupuuttoon kuolemassa oleva kansa ja kulttuuri.
Joo Venäjähän suojelee suomesukuisia vähemmistöjään tosi hyvin. Eikun...
No ei mulle ole naurettu, en tosin ulkomailla ole puhunut (Ruotsia lukuunottamatta) ruotsia. Kielenä on ollut siellä joko englanti tai saksa. (Luulin, etteivät siellä ulkomailla osaa ruotsia.)
Aloittaja taitaa elää vieläkin ankkalammikkokuplassa, sillä lomakohteissa ruotsalaisia karsastetaan, mutta suomenkielisistä pidetään. Johtunee ruotsinkielisten ylimielisestä käytöksestä, jota he pitävät välittömyytenä. Ja ruotsalaiset osaavat jättää sotkut jälkeensä, kun taas suomalaiset haluavat olla mahdollisimman vähän vaivaksi.
Eipä minun itsetunto juuri kolahda siitä mitä muut ajattelevat. Mielummin nauru, kuin tämän turhake kielen opettelu.