Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa kysymyksiin

Vierailija
20.08.2006 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt toivoisimme kolmatta lasta, mutta kahdesta ekasta raskaudesta jäi ylipainoa, painoa minulla on noin 90 kg ja pituutta 165 cm, miten ylipaino haittaa raskautta ja sektiota? Entäs trombosyyttiarvoni, jotka ovat pienestä pitäen olleet yli 500? Keskenmenoja ei ole ollut ja raskaaksi olen tullut ekalla yrittämällä molemmilla kerroilla. Lapset 10 pisteen täysiaikaisia vauvoja.

Kiitoksia jos vastailet!

Vierailija
2/11 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt viikkoja jo lähempänä kolmeakymmentä. Paino ei siis ole laskenut vaan pysynyt samana vaikka maha onkin kasvanut jo isoksi vauvamahaksi.

Terveellisemmin olen syönyt ja ehkä vähän pienempia annoksia kuin aikaisemmin.

Liukeneeko minusta nyt kaiken maailman kemikaaleja vauvaan? :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kolmas sectio on mahdollinen. Painonnousua kannattaa yrittää välttää raskauden aikana siten, ettei paino nousisi juuri ollenkaan. Riski sokerihäiriölle ja toxemialle kasvaa ylipainoisella. Paljon sinua isompaiakin on sectoitu, vuoto ja infektioriskit myös kasvavat.

Trombosyyteistä kannattaisi kysyä lääkäriltä ennen mahdollista raskautta ja niitten seurannasta ja hoidosta raskauden aikana.

Onnea yritykselle!

klö

Vierailija
4/11 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen keskenmeno ekan perään? Yksi lapsi on, sitten 1 keskenmeno. Raskaudet tärpänneet laakista molemmat. Tiedän, että on mahdoton vastata MINUN tapaukseeni, mutta noin yleisesti ottaen.

Vierailija
5/11 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari tuntia sitten kävelemässä useamman kilometrin lenkin ja siitä asti on vihlonut ihan " mukavasti" . Tätä ennen ei ole juurikaan ollut ennakoivia, kipeitä supistuksia. Miten saisin nämä supparit jatkumaan? :) Keskiviikkona odottava käynnistysaika ei kauheasti kiehdo... Ja olen monisynnyttäjä eli esikoinen ei ole kyseessä. Kiitos!

Vierailija
6/11 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet normaali- tai lievästi ylipainoinen, ei ole haittaa sinulle vaikka paino ei ole noussut ja sikiö ottaa kyllä tarvitsemansa. Jos taas olet itse alipainoinen, voit mennä heikkoon kuntoon, kun vauva ottaa kaiken, vaikuttaa yleiskuntoosi ja painon olisi hyvä nousta. Neuvolasta lähetetään huolestuttavat tapaukset äitiyspolikontrolliin.

klö

Vierailija
7/11 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko harvinaista, mutta joskus niitäkin tapahtuu. Jos peräkkäin on 3 keskenmenoa, aletaan syitä tutkia tarkemmin.

klö

Vierailija
8/11 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taa, vaikka se onkin tosi vaikeaa. Nytkään minulla ei ole onneksi ongelmia sokeritasapainon kanssa, käyn nimittäin säännöllisesti sokerirasituskokeessa ja tulokset hyvät. Laihtuminen olisi kuitenkin kaiken a ja o.

Vierailija
9/11 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vastaukseni karkasi vähän. Halusin vielä toivottaa onnea synnytykseen, joka varmaankin on lähiaikojen asia.

klö

Vierailija
10/11 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todettu sellainen ja mietin voimmeko enää hankkia lapsia...

Vierailija
11/11 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaatoimintaanhan on lääkitys ja veriarvoilla seurataan lääkityksen riittävyyttä. Kunhoito on menossa, voi hyvinkin hankkiutua raskaaksi, verikokeet pari kertaa raskauden aikana ja tarvittaessa muutetaan vähän lääkkeen määrää.

klö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme