Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia lapsen hoidosta päiväkodissa vain muutamana päivänä viikossa?

Vierailija
08.08.2008 |

Reilun vuoden ikäinen lapseni aloittaa päiväkodissa syyskuussa. Mieheni kolmivuorotyön ja oman nelipäiväisen työviikon avulla lapsosemme tarvitsee olla päiväkodissa hoidossa vain 2-3 päivää viikossa. Olemme ajatelleet että tämä on hyvä asia.

Nyt olen kuullut sieltä sun täältä ettei välttämättä olekaan... :O Että lapsi ei pääse mukaan ryhmään ja menoon kun ei ole siellä joka päivä. Että kannattaisi viedä aina vaan vaikka pelkästään aamupäiväksi jne...

Tuntuu ihan hullulta ajatus että reilu vuoden ikäinen vietäisiin tarhaan sellaisena päivänä kun mulla tai miehelläni on vapaata. Miten lapselle muka olisi parempi olla enemmän päiväkodissa kuin kotona?

Onko kellään kokemuksia asiasta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta lapselle, varsinkin pienelle, on parempi olla kotona. Oma tyttöni nyt 6 v on pari viimeistä vuotta ollut hoidossa 4 pv viikossa eli perjantait ovat olleet vapaapäiviä eikä hän ole siitä kärsinyt

Vierailija
2/6 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessämme oli vastaava tilanne vuosi sitten ja se toimi erittäin hyvin! En minäkään ymmärrä miksi vuoden ikäisen pitäisi olla joka päivä tarhassa että "pääsisi ryhmään" mukaan, tosin ei kukaan ole minulle tällaista ehdottanutkaan, päinvastoin monelta taholta olen kuullut, kuinka hyvä asia on, ettei pienen tarvitse lähteä joka päivä "töihin" tarhaan. Nyt pian kaksivuotiaamme jatkaa samaa rataa tulevana talvena, eli 2-3 päivää viikossa tarhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että oli vaan 6-12 pvää/kk hoidossa, joka viikolla ei välttämättä kertaakaan. Sai kavereita ja viihtyi hyvin, ei ollut mitenkään "ulkona" muiden leikeistä. Tosin kyseessä oli vuoropäiväkoti joten kaikki lapset olivat hoidossa miten sattuu.

Vierailija
4/6 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huojentavaa lukea kokemuksianne, siis että se voi mennä ihan hyvinkin.

Se ihmetyttää, että ne ketkä tätä uhkakuvaa sopeutumisvaikeuksista ovat minulle väläytelleet ovat ns. alan ammattilaisia: oma neuvolan täti ja läheisen avoimen pk:n vetäjä.

No, minä en usko ennen kuin näen, siis sitä että ongelmia olisi tiedossa.

Ap

Vierailija
5/6 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5-3-vuotiaaksi. Hyvin on toiminut. Lapsi saa 'ladattua akkuja'.

Vierailija
6/6 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittivat hoidon kun olivat 2 ja 4 vee ja nyt ovat 5 ja 7 eli vanhempi aloittaa nyt koulun. Olleet kolmen vuoden ajan hoidossa 8-10 päivää kuukaudessa eikä ikinä mitään ongelmia kellään muilla kun hoitajilla. Aina kun on ollut jokin "sopeutumisongelma" esim. kesäloman jälkeen on vedottu siihen että kun on hoidossa niin ja niin vähän ja lopuksi kyllästyin ja sanoin, että jos tuon lapset hoitoon joka arkipäivä niin se tarkoittaa sitä että isä ei näe lapsia ollenkaan ja mielestäni lapsen on parempi olla isän kans kun päiväkodissa.. jos vain mahdollista. Meillä on toiminut tosi hyvin ja lapset eivät ole jääneet mistään ulkopuolelle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän