550e kallis vuokra Jyväskylässä??
Hei! Olen muuttamassa Jyväskylään, ja olen menossa maksulliseen kansalaisopistoon, johon sitten menisi opintotuen rahat. Olen työtön, mutta pitäisi saada keskustan alueelta kämppä. Onko 550e liian kallis vuokra opiskelijalle joka meinasi pärjätä vain työttömyystuella ja asumislisällä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Korpilahti on ihana paikka ja Alkio-opiston majoitusvaihtoehdot ovat laadukkaita. Ei missään nimessä kannata ajella väliä bussilla joka päivä.
Ja noihin linkitettyihin ilmoituksiin sen verran, että tuholaistorjujana osaan arvella usein syyt halpoihin vuokriin, ovat tuttuja taloja… Ja alakerrassa aika mielenkiintoisia yrityksiä usein, ei ihan parasta porukkaa ympärillä
Mitä niistä on löytynyt? Entä ne yritykset?
550 eurolla voit saada keskustasta jonkin pienehkön ja todennäköisesti vieläpä aika huonokuntoisen asunnon. Keskustan ulkopuolella on halvempaa. Muutat sitten mihin muutat mutta vältä ainakin Pupuhuhtaa, Keltinmäkeä sekä Kuokkalaa. Noilla alueilla on normaaliakin enemmän juoppoja, narkkeja, romaneita sekä ulkomaalaisia. Tietenkin jos haluat vauhtia ja vaarallisia tilanteita elämääsi niin noilta kolmealta alueelta löydät niitä varmimmin.
Vierailija kirjoitti:
550 eurolla voit saada keskustasta jonkin pienehkön ja todennäköisesti vieläpä aika huonokuntoisen asunnon. Keskustan ulkopuolella on halvempaa. Muutat sitten mihin muutat mutta vältä ainakin Pupuhuhtaa, Keltinmäkeä sekä Kuokkalaa. Noilla alueilla on normaaliakin enemmän juoppoja, narkkeja, romaneita sekä ulkomaalaisia. Tietenkin jos haluat vauhtia ja vaarallisia tilanteita elämääsi niin noilta kolmealta alueelta löydät niitä varmimmin.
Tuohon lisäisin Huhtasuon, mutta nuo ovat jo sen verran huonoissa paikoissa, tarttisi ensin hankkiutua keskustaan ja siitä vasta Korpilahden bussiin. Säynätsalo on enemmän Korpilahdelle päin, mutta samat ongelmat, ei sinnekään.
Okei, oon päätynyt nyt asuntolaan :) Ei tullut sitä mietittyä niin paljon alussa
Opiskelupaikan läheltä asunto. On pitkä matka kulkea päivittäin bussilla Jyväskylä-Korpilahti väliä ja jos koulussa on hyppytunteja, niin joutuu olemaan koululla koko päivän. Jos asunto on lähellä, niin saa nukkuakin arkiaamuina pitempään. Yöelämää on varmaan enemmän Jyväskylässä eli taksimatkat voi kyllä tulla kalliiksi, jos tykkää bilettää. Riippuu varmaan mitä enemmän painottaa.
Korpilahti on ihana paikka ja Alkio-opiston majoitusvaihtoehdot ovat laadukkaita. Ei missään nimessä kannata ajella väliä bussilla joka päivä.
Ja noihin linkitettyihin ilmoituksiin sen verran, että tuholaistorjujana osaan arvella usein syyt halpoihin vuokriin, ovat tuttuja taloja… Ja alakerrassa aika mielenkiintoisia yrityksiä usein, ei ihan parasta porukkaa ympärillä