Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko palkkaa palauttaa ja miten se vaikuttaa

Vierailija
31.05.2021 |

Jos saa tilille yllättäen muutaman kympin palkkaa yli tulorajan ja palauttaa sen samana päivänä palkan maksajalle, niin onnistuuko se? Huomioiko työttömyyskassa palautuksen? Kyse on pienestä, hivenen yli 500 euron palkasta, joka tuli eri kuussa kuin olisi pitänyt. Työttömyyskassalla ei ole nyt puhelinaikaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, että Suomessa on noin tiukat säännöt.

Vierailija
2/3 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 500 euron työtulo/kk ei vaikuta työttömyysturvaan, mutta jos menee vähänkin yli niin laskenta muuttuu ja koko kuukauden työttömyysturva sovitellaan ja se voi vaikuttaa ennakoimattomasti.

Tietääkö kukaan hyväksyykö työttömyyskassa palkanpalautuksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maksanut palkkaa takaisin, kun palkanmaksuun ei ollut mennyt tieto hoitovapaasta ja maksoivat siis ekasta kuusta palkan. Mutta ei se ihan käden käänteessä käynyt. Toki, jos tiedät kaikki maksuun tarvittavat tiedot, niin miksei onnistuisi saman tienkin.

Eri asia on, miten työttömyyskassa siihen suhtautuu. Katsovatko, että menetät korvauksen kuitenkin, koska kieltäydyit vapaaehtoisesti palkasta. Itseltäni perittiin äitiyspäivärahoja takaisin, kun jouduin tekemään palkatta joitakin yksittäisiä työtunteja virallisten työpäivien ulkopuolella, koska olin osallisena projektissa, jonka toinen osapuoli ei pystynyt suoriutumaan omasta osuudestaan aikataulussa. Yritin selvittää asiaa parhaani mukaan kelalle ja odottelen lopullista päätöstä edelleen.