Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsille sopiva soijarouheruoka vaellukselle?

Vierailija
31.05.2021 |

Kolmen päivän vaellus tehdään ja viimisenä päivänä olisi tarkoitus tehdä jotain soijarouheesta, kun sehän ei mene pilalle repussa. Mikä se olisi hyvä, kun ei siis kermaa eikä tomaattikastiketta allergian vuoksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija ei sovi lapsille.

Vierailija
2/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lisään soijarouhetta tai kuivattua jauhelihaa kaupan valmisruokiin kuten vaikkapa Italianpataan. Italianpata oli yksi mun suosikkeja kun olin muksu. Vai löytyykö noista valmispussiruoista jotain allergisoivia ainesosia? Voihan sitä kuivattaa itse vaikka kasviksia ja tehdä muhennosta tai keittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustetut täysjyvänuudelit, ei paina mitään ja valmiina mausteet joita voi lisätä haluamansa määrän. Mun perusruokaa vaelluksilla :p Peittää hyvin myös vähän paskemman vedenkin maun :D

Vierailija
4/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe maistuu erityisen pahalta juuri vaelluksella. Jos olet liian laiska kuivaamaan jauhelihaa, niin ehkä jokin valmis pussiruoka menisi?

Vierailija
5/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maustetut täysjyvänuudelit, ei paina mitään ja valmiina mausteet joita voi lisätä haluamansa määrän. Mun perusruokaa vaelluksilla :p Peittää hyvin myös vähän paskemman vedenkin maun :D

Mikä estää keittämistä kanamunia ja ottamasta salamia, leipää etc mukaan. Jäistä lihaa voi ottaa mukaan reppuun joka sulaa sopivasti ja kunnolla suolattu ja maistettu liha säilyy paistamisen jälkeen pari päivää ainakin. Mukaan voi ottaa paistinpannun ja kattilan missä valmistaa ruokaa. Puuroa aamupalaksi munien kanssa etc. Nämä teidän vaellukset aina tällä palstalla kuulostaa kidutuskammiolta nuudeleineen.

Vierailija
6/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oikeasti parempaa keksi kuin joku soijarouhe? Sehän aiheuttaa vatsavaivoja ja maistuu peeaskalle.

Vierailija
7/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapset menevät vaellukselle esim luokkaretkenä, niin kai ne siellä saavat luokkakavereiltaan pummittua oikeaa ruokaa. soijamöhnää otetaan mukaan vain, että ap olisi onnellinen.

Vierailija
8/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 -vuotias jaksaa vaeltaa muutamalla pilttipurkilla, ei siihen mitään soijarouhetta tarvitse. Eikä ne paljon paina, itse toki kannat teltat ja muut leirivehkeet.