Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveyslääkäri: Ihmisiä työterveyshuollosta TEHOHOITOON. "Tosi ikäviä tapauksia tulee vastaan."

Osa kuolee
31.05.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201801092200655618

"- Suomessa on kuollut perusterveitä ihmisiä ja sairastuneita joutuu teholle aika paljon. Tosi ikäviä tapauksia tulee vastaan työterveyshuollossa ja ihmisiä joutuu tehohoitoon"

Jotkut sanovat tätä tautia flunssaksi, kun luulevat sairastamaansa flunssaa influenssaksi.

Aiotko ottaa rokotteen?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä yksityisellä lääkäriasemalla ja onhan se jollain tapaa vähän hämmästyttävää, että ensiapua tai jopa tehohoitoa tarvitseva on saanut raahattua itsensä ensin yksityiselle, vaikka oikea osoite olisi keskussairaala.

Työterveys voi olla ainoa paikka, johon pääsee. Jos yrität päästä keskussairaalaan, tätimonicat torppaa menon sinne toteamalla pelkän puhelinkeskustelun perusteella, että:"Tänne ei tarvitse tulla, täällä on sairaampiakin."

Vierailija
42/60 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä yksityisellä lääkäriasemalla ja onhan se jollain tapaa vähän hämmästyttävää, että ensiapua tai jopa tehohoitoa tarvitseva on saanut raahattua itsensä ensin yksityiselle, vaikka oikea osoite olisi keskussairaala.

Työterveys voi olla ainoa paikka, johon pääsee. Jos yrität päästä keskussairaalaan, tätimonicat torppaa menon sinne toteamalla pelkän puhelinkeskustelun perusteella, että:"Tänne ei tarvitse tulla, täällä on sairaampiakin."

Kunnolla influenssaan sairastunut ei itse soittele vaan sen tekee esim. puoliso. Itse olen sairastanut influenssan ja oli tajuton/sekaisin viikkokausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämän Suomen vammasysteemin takia sinne ei saa mennä keskellä päivää. Pitää mennä terveyskeskukseen jonottamaan joidenkin syylistään valittavien pappojen joukkoon.

Vierailija
44/60 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämän Suomen vammasysteemin takia sinne ei saa mennä keskellä päivää. Pitää mennä terveyskeskukseen jonottamaan joidenkin syylistään valittavien pappojen joukkoon.

ainakin meillä päin influenssaa epäileville on ihan oma odotustila minne pitää mennä. kerran olin siellä ja joku oli pyörtynyt siellä. sairastuin itsekin tosi pahasti, elämäni pahin tauti.

Vierailija
45/60 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä välii, kun ei ole koskaan sairastanut oikeaa influenssaa niin ei osaa pelätäkään.

Vierailija
46/60 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokoteuskovaiset taas tehtailemassa aloituksia 😂🤣

Tulette vielä näkemään, että rokotteet ei ole pelastus!

Vierailija
47/60 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssarokotteen saa moni ilmaiseksi ja muutkin 15 eurolla apteekista.

Vierailija
48/60 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapetus voi olla alhaalla eikä potilas itse tiedosta sitä. Tietää kyllä olevansa pahasti sairaana. Tilanne voi kääntyä kohtalokkaaksi nopeasti.

Vierailija
49/60 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssaa on joillekin paha joillekin ei, oman keho terveyteen voi vaikuttaa, mutta massa on laiskaa, aina pitäs olla joku lääke tai rokote kaikkeen.

Vierailija
50/60 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskussairaalaan ei niin vai pääse tänä päivänä pitää olla lähes kuoleman kielissä.

Ensin päivystykseen jonottamaan 8-12 tunniksi ja hyvällä tuurilla pääsee lääkärille mikä osoittautuu harjoittelijaksi ja yrittää googlata mahdollisia sairauksia ja syitä niinkuin kävi läheiselle.

Lääkäreitä ei vaan yksinkertaisesti ole.

Vierailija
51/60 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa

Vierailija
52/60 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedin influenssan "luomusti läpi" eli ilman rokotusta. tyhmä kun olin. tuli sairaalareissu. itse asiassa hautajaisreissu ei ollut kovin kaukana. sen sain kuulla kun tulin tajuihini. keuhkot jäivät sen verran huonoon kuntoon että enää en selviäisi.

Vierailija
53/60 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

työterveyslääkärin ainoa tehtävä ymmärtääkseni on arvioida työkykyä

eli kirjoittaa saikkulappuja

Vierailija
54/60 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se täällä räkä valunut jo monta viikkoa. ei tosin vaikuta elämään millään lailla kun ei olla mitään rookotuksia otettu. kerran 2000 luvulla otin flunssapiikin ja ikinä en ole niin kipeä ollut, kun sen jälkeen. ei terve ihminen lääkkeitä kaipaa. ainiin, myöskään vastaisuudessa ei oteta mitään piikkejä mihinkään tautiin. hauskaa juhannuksen odottelua kaikille.

Vierailija
55/60 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomessa keuhkokuume -epidemia. Iskee kaiken ikäisiin.

Vierailija
56/60 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on se täällä räkä valunut jo monta viikkoa. ei tosin vaikuta elämään millään lailla kun ei olla mitään rookotuksia otettu. kerran 2000 luvulla otin flunssapiikin ja ikinä en ole niin kipeä ollut, kun sen jälkeen. ei terve ihminen lääkkeitä kaipaa. ainiin, myöskään vastaisuudessa ei oteta mitään piikkejä mihinkään tautiin. hauskaa juhannuksen odottelua kaikille.

Influenssa on TÄYSIN eri tauti kuin flunssa. Influ ei ole mikään räkätauti vain. Toivottavasti sinun ei tarvitse kokea sitä kantapään kautta.

Vierailija
57/60 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se ihan sairasta, että ensin kieltäydytään työterveyden tarjoamasta rokotuksesta ja sitten maataan infektio-osastolla keuhkokuumeessa pari viikkoa...

Vierailija
58/60 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 vuotta vanha uutinen.

senkö jälkeen influenssa on muuttunut vaarattomaksi??

Suurin osa sairastaa tuonkin vain hieman rankempana flunssana ilman rokotteita. Tarkoitan siis ettei sitä ihan tajuta miten pahaksi se voi mennä kun harvalla se niin pahaksi menee terveistä työikäisistä. En työelämästä muista yhtään työkaveria joka olisi joutunut sairaalaan influenssan vuoksi. Osalla toki oli rokoteet vuosittain eri syistä, esim. jonkun muun ongelman vuoksi.

Sittenhän on nää erikoisemmat tapaukset jossa terveydenhoitojärjestelmä rokottaa koko kansan kun katsoo sen tarpeelliseksi. Olen minäkin nää sikaflunssa ja koronarokotteet saanut aikanaan.

Vierailija
59/60 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainakin meillä päin influenssaa epäileville on ihan oma odotustila minne pitää mennä. kerran olin siellä ja joku oli pyörtynyt siellä. sairastuin itsekin tosi pahasti, elämäni pahin tauti.

Nuo nyt on niitä tiloja joista tietää että jos sinne mennessä ei ole influenssaa niin odotettuaan muiden influenssapotilaiden kanssa tunnin vuoroa se todennäköisesti on :D

Eli jos ei ole varma että se on niin ehkä kannattaisi mennä jonnekin muualle lääkäriin.

Vierailija
60/60 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskussairaalaan ei niin vai pääse tänä päivänä pitää olla lähes kuoleman kielissä.

Ensin päivystykseen jonottamaan 8-12 tunniksi ja hyvällä tuurilla pääsee lääkärille mikä osoittautuu harjoittelijaksi ja yrittää googlata mahdollisia sairauksia ja syitä niinkuin kävi läheiselle.

Lääkäreitä ei vaan yksinkertaisesti ole.

Niin, ei hyksin päivystyksen ole mitään asiaa ilman lähetettä eli pitää mennä tavalliseen päivystykseen ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi