Koronarokotus pelottaa. Kertokaa hyviä ja järkeviä syitä miksi en peruisi aikaa.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Eniten pelottaa joku allerginen reaktio. Reagoin herkästi kaikkiin lääkkeisiin eli saan sivuvaikutuksia. Kuulin myös, että joku oli saanut niin pahan huimauksen ja päänsäryn ettei pysynyt pystyssä ja kaatuili. Pelottavaa.
Myös pitkäaikaisvaikutukset mietityttää. Autoimmunisairaudet jne.
Ap
Jos nuo autoimmunisairaudet pelottaa, niin se sairastettu korona voi laukaista minkä tahansa piilevän taudin. Jos saat helposti nuhan tai influenssan, saat myös helposti koronan. Ja jos siis alttius autoimmunisairauksille on, se voi olla vaikka enterorokko, joka sairastuttaa. Ehkä se enemmän kuin influenssat tai nuhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piikki olkapäähän on pieni juttu verrattuna siihen että makaat teho-osastolla hengityskoneessa ja mahdollisesti kuolet.
HUS:n alueella kuoli rokotukseen yks keski-ikäinen nainen ja kaksi muuta selvisi säikähdyksellä. Että semmonen pikku piikki se.
Entä moniko on viime kevään jälkeen kuollut HUS:in alueella koronaan, koska ei ollut saanut rokotusta?
No vaikka siksi, että minäkin uskallan mennä tänään klo 10.15 saamaan toisen rokoteannoksen.
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi immuniteetistasi ja odota kunnes olet varma. Ei ole mitään kiirettä.
Juu, rokotekriitikolla on haudassa hyvää aikaa odottaa. Siellä ei enää ole kiire mihinkään.
Minä hyvin allergisena otin rokotuksen. Rokotuksen jälkeen odotetellaan yleensä 15min. Minua kehotettiin odottamaan 30min ja sain paikan missä voi makailla. Hyvin meni enkä saanut reaktiota. Pfizerin rokotteen sain.
Taitaa olla geeneistä kiinni, tuleeko rokotuksesta tai koronan sairastamisesta isompikin juttu. Siihen ei voi vaikuttaa. Lienee siis kyse siitä, koetko itse rokotteen tarpeelliseksi tai hyödylliseksi, kukaan ei voi sulle kertoa tuleeko siitä jotain haittavaikutuksia ja jos tulee, kuinka vakavia. Sama homma koronan sairastamisen kanssa. Suurin osa väestöstä sen sairastaa lievillä oireilla, joillekin tulee keskivaikeita oireita ja toiset saavat siitä elinikäisiä vaurioita.
Itse en ota rokotetta, ellei se tule kansan eriarvoistamisen takia jostain syystä tarpeelliseksi (esimerkiksi matkustaminen myöhemmin vain rokotteen saaneille/taudin sairastaneille). En näe rokotuksesta vastaavaa hyötyä, se ei estä sairastumista eikä viruksen levittämistä. En myöskään usko, että sillä on juuri vaikutusta taudin vakavuuden kanssa - tätähän ei voi vertailla (ts. rokotetun lievemmät oireet vrt. rokottamattomaan, sama henkilö ei voi vertailukelpoisesti sairastaa tautia rokotuksella ja ilman), koska yksilölliset ominaisuudet vaikuttavat tähän niin paljon. Eli suo siellä, vetelä täällä.
Tartunta on paljon vaarallisempi kuin rokote.