Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronarokotus pelottaa. Kertokaa hyviä ja järkeviä syitä miksi en peruisi aikaa.

Vierailija
31.05.2021 |

Nyt siis niitä syitä miksi EN peruisi aikaa!!!

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löydä yhden ainoaa suomalaista tai ulkomaista ohjeistusta missä kehotettaisiin ruokarajoituksiin tai muutenkaan mihinkään erityisiin toimenpiteisiin ennen rokotetta. Ei, en ole myöskään yhdeltäkään infektiolääkäriltä tai hoitajalta kuullut mistään tämmöisestä.

Täyttä valetiedon levittämistä. Siinä mielessä ok, että ei noista haittaakaan ole mutta ei hyötyäkään.

Kyllä, rokotteesta voi jokin reaktio tulla, harvoin ja sekin kestää yleensä 1-3 päivää. Muut tapaukset harvinaisia. Mutta sillä ei ole väliä oletko syönyt jogurttia rokoteaamuna.

Löydät tuhansia ohjeita, kun käännät näkökulmasi terveyden ylläpitoon. Tämä näkökulma on surullisen vieras maassa, jossa on verenpainetautia, korkeaa kolesterolia, lisääntyvää diabetesta, tuki- ja liikuntaelinsairauksia, migreeniä jne. Ja toki myös vakavampia ja harvinaisempiakin tauteja sairastava saa monesti parannettua oloaan kohentamalla kokonaisterveyttään. 

Suomessa on toki kourallinen funktionaalisia lääkäreitä. 

Kyllä vain, mutta yksikään näistä ei liity valmistautumiseen koronarokotteeseen. Idiootti.

Että koronarokoteko nyt on niin hieno rokote, että sen rasite elimistölle on olennaisesti kevyempi kuin muiden rokotteiden?

Yleisesti muihinkaan rokotteisiin ei mitään valmisteluja tarvita. Jos mieltäsi rauhoittaa ennakkovalmistelut influrokotetta kohtaan niin tee niin, mutta älä levitä propagandaa että niin täytyisi tehdä. Kyse on sinun harhaluulostasi, mutta ei mistään yleisestä ohjeistuksesta.

Onko täällä paikalla Maria Nordin vai oletteko te oikeasti ihan täysipäistä porukkaa?

Vierailija
102/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh lord

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se rokote OTETAAN, koska korona on tappava tauti ja varsinkin jälki-oireet ovat helvetillisiä osalle (katso vaikka Litmanen, huippu-urheilija).

Ja ne jotka levittää tietoa että rokotetta ei tarvita ja että korona ei ole vaarallinen, niin he ovat t4rr0risteja.

Vierailija
104/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten pelottaa joku allerginen reaktio. Reagoin herkästi kaikkiin lääkkeisiin eli saan sivuvaikutuksia. Kuulin myös, että joku oli saanut niin pahan huimauksen ja päänsäryn ettei pysynyt pystyssä ja kaatuili. Pelottavaa.

Myös pitkäaikaisvaikutukset mietityttää. Autoimmunisairaudet jne.

Ap

Ja koronako ei sitten pelota seurauksineen?

Olen eri, mutta ei pelota, kun en oikeastaan voi sitä mistään saada. Mulla on myös jo autoimmunisairauksia sekä olen allergiaherkkä. Toistaiseksi jätän rokotteeen ottamatta siis. 

Voi hyvänen aika sentään! Minä olen astmaatikko ja moniallergikko. En kuitenkaan allerginen yhdellekään rokotteen aineosalle. Otin Jextin mukaan aivan kuten muuallekin kun kävin rokotettavana. Ensimmäinen rokote oli AZ ja toinen PB. Istuin molempien rokotusten jälkeen 15 minuuttia lähtevien tilassa Jext-pakkaus kädessä.

Minulle ei edes sattunut rokottaminen mitenkään. Laastarin liima aiheutti ihottumaa. Molempien rokotusten jälkeen väsytti ja nukuin 14 tuntia putkeen.

Olen keskustellut monien rokotettujen kanssa ja tuo ramaiseminen on ilmeisesti todella tavallinen rokottamisen sivuvaikutus. Se kannattaa ottaa huomioon ennen rokottamista. Muuten ei kannata mitenkään hätäillä. Allergikko ottaa tietenkin myös rokotuspaikalle adrenaliinikynänsä mukaan aivan kuten muuallekin.

Olen itse saanut pahempia allergiareaktioita esimerkiksi maustetusta jogurtista. En tiedä mitä allergeenia siinä olisi voinut olla ja ihminenhän allergisoituu aikuisenakin eli jätän maustetut jogurtit suosiolla väliin tuon kokemuksen jälkeen.

Vierailija
105/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se rokote OTETAAN, koska korona on tappava tauti ja varsinkin jälki-oireet ovat helvetillisiä osalle (katso vaikka Litmanen, huippu-urheilija).

Ja ne jotka levittää tietoa että rokotetta ei tarvita ja että korona ei ole vaarallinen, niin he ovat t4rr0risteja.

Tiedän yhden siihen perinteiseen covid-19:n sairastuneen, joka ei ole vieläkään parantunut vaan on saikulla long covidin vuoksi.

Vierailija
106/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syitä osallistua ihmiskokeeseen. Vaikka nyt ei saisikaan oireita niin en usko että ongelmat jää tähän. Nuorilta viedään hedelmällisyys rokotteella ja ihmisiä tulee sairastumaan yhä enemmän syöpään, jotta eläkkeellejäämisen jälkeen eivät jää tuhlaamaan yhteiskunnan resursseja. Sehän tämän labrasta "karanneen" viruksen torjumiseksi valmistetun rokotteen todellinen tehtävä on.

Vierailija
107/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ottamassa rokotteen, mutta tiedostan sen kyllä oikein hyvin siitä huolimatta riskiksi. Rokotteen kehittämisessä on oikaistu, eikä pitkäaikaisvaikutuksista tai -tehosta ole mitään tutkittua tietoa. Lyhyen aikavälin haittavaikutukset näyttäisivät olevan selvästi muita rokotteita yleisempiä ja osin vakavampia. Punnitsen kuitenkin omalla kohdallani Koronan vakavan tautimuodon suuremmaksi riskiksi ja otan vastentahtoisesti tuon arveluttavan rokotteen.

No ei ole oikaistu. Tutkimuksia vaikka kuinka paljon, tuorein nyt sekarokotteella. Haittavaikutukset ihan samoja kuin muissakin ja pitkäaikaisvaikutuksista ei voi olla tuloksia ennen pitkäaikaista käyttöä. Kuten ei muistakaan tietenkään. Rokote tarvitaan nyt, ei kolmen vuoden päästä. Mä menen kolmannelle piikille kesäkuun puolessa välissä.

Vierailija
108/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole syitä osallistua ihmiskokeeseen. Vaikka nyt ei saisikaan oireita niin en usko että ongelmat jää tähän. Nuorilta viedään hedelmällisyys rokotteella ja ihmisiä tulee sairastumaan yhä enemmän syöpään, jotta eläkkeellejäämisen jälkeen eivät jää tuhlaamaan yhteiskunnan resursseja. Sehän tämän labrasta "karanneen" viruksen torjumiseksi valmistetun rokotteen todellinen tehtävä on.

Ei hyvää päivää.

Vierailija
109/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko ottaa rokotetta nyt. Itsekin aion seurata tilannetta ja ottaa rokotteen joskus loppuvuodesta jos näyttää tarpeelliselta. Samalla näen, tuleeko muille millaisia sivuvaikutuksia pidemmällä aikavälillä. Mitään hoppua ja kiirettä ei ole.

Vierailija
110/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään pakko ottaa rokotetta nyt. Itsekin aion seurata tilannetta ja ottaa rokotteen joskus loppuvuodesta jos näyttää tarpeelliselta. Samalla näen, tuleeko muille millaisia sivuvaikutuksia pidemmällä aikavälillä. Mitään hoppua ja kiirettä ei ole.

Samat ajatukset täällä. Kiinnosta nähdä mikä on tilanne syksyllä, kuinka rokote tehoaa. Olen perusterve ja otan rokotteen ehkä myöhemmin jos koen tarpeelliseksi

Vierailija
111/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mua pelottaa ja harkitsen ajan perumista. Inhottaa että valtalehdistöä myöten rokotteen ottamattomat leimataan suunnilleen maanpettureiksi. Luulisi että ymmärrys riittäisi.

Vierailija
112/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ihmeessä sinä voit verrata itseäsi esimerkiksi tuohon aiempaan superallergiseen, joka on ottanut kaksi rokotetta ja kulkee adrenaliinikynän kanssa. Hän taitaa olla myös kortisonitablettien käyttäjä ja ykkösriskiryhmäläinen päätellen siitä, että on saanut kaksi rokotetta.

Juuri tuollaisten ”seurailijoiden” vuoksi laumasuoja jää savuttamatta sekä paikallisia epidemioita ja uusia virusvariantteja syntyy aivan varmasti niin kuan kuin on altista rokottamatonta väestöä taudille alttiina.

Niin kauan kuin ollaan epidemian armoilla on myös nuorten elämä, ihmissuhteet, kesätyöt aikuisten töiden lisäksi hataralla pohjalla kun kerran halutaan ”seurailla”. Jos sota-aikana olisi ollut sama sinne niin täällä oltaisiin puhuttu sujuvaa venäjää jo pari sukupolvea sitten. En ymmärrä aikuisia ihmisiä, jotka pelkäävät jotain pistoksen aiheuttamaa kipua tai parin päivän flunssaoireiden tapaisia oireita toisen pistoksen jälkeen. Olkaa pikemminkin kiitollisia, että oireita tulee ja annettu rokote alkaa tuottamaan niitä vasta-aineita.

Vierailija
113/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ottamassa rokotteen, mutta tiedostan sen kyllä oikein hyvin siitä huolimatta riskiksi. Rokotteen kehittämisessä on oikaistu, eikä pitkäaikaisvaikutuksista tai -tehosta ole mitään tutkittua tietoa. Lyhyen aikavälin haittavaikutukset näyttäisivät olevan selvästi muita rokotteita yleisempiä ja osin vakavampia. Punnitsen kuitenkin omalla kohdallani Koronan vakavan tautimuodon suuremmaksi riskiksi ja otan vastentahtoisesti tuon arveluttavan rokotteen.

No ei ole oikaistu. Tutkimuksia vaikka kuinka paljon, tuorein nyt sekarokotteella. Haittavaikutukset ihan samoja kuin muissakin ja pitkäaikaisvaikutuksista ei voi olla tuloksia ennen pitkäaikaista käyttöä. Kuten ei muistakaan tietenkään. Rokote tarvitaan nyt, ei kolmen vuoden päästä. Mä menen kolmannelle piikille kesäkuun puolessa välissä.

Huomenna britit taitavat julkaista heidän sekarokotuskoeaineistonsa?

Vierailija
114/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa, rokotus otettu ja toinen elokuussa. 

Vierailija
115/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille on tullut koronasta ikäviä seurauksia. 

Vierailija
116/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikki olkapäähän on pieni juttu verrattuna siihen että makaat teho-osastolla hengityskoneessa ja mahdollisesti kuolet. 

Vierailija
117/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei yhtä koronaa kestä niin joutaakin kuolla pois. Päät pois pumpulista.

Vierailija
118/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään pelottavaa, lapsellinen tollo

Vierailija
119/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten pelottaa joku allerginen reaktio. Reagoin herkästi kaikkiin lääkkeisiin eli saan sivuvaikutuksia. Kuulin myös, että joku oli saanut niin pahan huimauksen ja päänsäryn ettei pysynyt pystyssä ja kaatuili. Pelottavaa.

Myös pitkäaikaisvaikutukset mietityttää. Autoimmunisairaudet jne.

Ap

Ai sä kuulit jostain, että joku oli saanut huimauksen ja kaatuili. Minäkin kuulin jostain, että joku jossain oli jotain potenut joskus. Jätä rokotus, säilytät edes osan mielenterveydestäsi.

Vierailija
120/147 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä oli tänään enää 25 uutta tartuntaa. Eiköhän se ole menossa ohi. Turhaa ottaa nyt ylimääräisiä rokotuksia enää. Tai ainakaan mä en ota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi