Koronarokotus pelottaa. Kertokaa hyviä ja järkeviä syitä miksi en peruisi aikaa.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
On tosi epätodennäköistä, että rokotteesta tulisi jotain, mutta taudin saaminen olisi paha juttu.
Mitä, jos on jo sairastanut taudin?
No, ajattelin kuitenkin ottaa. Työn puolesta altistusta tulee. Jännittää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ottamassa rokotteen, mutta tiedostan sen kyllä oikein hyvin siitä huolimatta riskiksi. Rokotteen kehittämisessä on oikaistu, eikä pitkäaikaisvaikutuksista tai -tehosta ole mitään tutkittua tietoa. Lyhyen aikavälin haittavaikutukset näyttäisivät olevan selvästi muita rokotteita yleisempiä ja osin vakavampia. Punnitsen kuitenkin omalla kohdallani Koronan vakavan tautimuodon suuremmaksi riskiksi ja otan vastentahtoisesti tuon arveluttavan rokotteen.
No ei ole oikaistu. Tutkimuksia vaikka kuinka paljon, tuorein nyt sekarokotteella. Haittavaikutukset ihan samoja kuin muissakin ja pitkäaikaisvaikutuksista ei voi olla tuloksia ennen pitkäaikaista käyttöä. Kuten ei muistakaan tietenkään. Rokote tarvitaan nyt, ei kolmen vuoden päästä. Mä menen kolmannelle piikille kesäkuun puolessa välissä.
Huomenna britit taitavat julkaista heidän sekarokotuskoeaineistonsa?
Alustavat tulokset julkaistiin jo.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä oli tänään enää 25 uutta tartuntaa. Eiköhän se ole menossa ohi. Turhaa ottaa nyt ylimääräisiä rokotuksia enää. Tai ainakaan mä en ota.
Luuletko tosiaankin, etteikö tauti iskisi taas syksyllä takaisin 🤯?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ottamassa rokotteen, mutta tiedostan sen kyllä oikein hyvin siitä huolimatta riskiksi. Rokotteen kehittämisessä on oikaistu, eikä pitkäaikaisvaikutuksista tai -tehosta ole mitään tutkittua tietoa. Lyhyen aikavälin haittavaikutukset näyttäisivät olevan selvästi muita rokotteita yleisempiä ja osin vakavampia. Punnitsen kuitenkin omalla kohdallani Koronan vakavan tautimuodon suuremmaksi riskiksi ja otan vastentahtoisesti tuon arveluttavan rokotteen.
No ei ole oikaistu. Tutkimuksia vaikka kuinka paljon, tuorein nyt sekarokotteella. Haittavaikutukset ihan samoja kuin muissakin ja pitkäaikaisvaikutuksista ei voi olla tuloksia ennen pitkäaikaista käyttöä. Kuten ei muistakaan tietenkään. Rokote tarvitaan nyt, ei kolmen vuoden päästä. Mä menen kolmannelle piikille kesäkuun puolessa välissä.
Huomenna britit taitavat julkaista heidän sekarokotuskoeaineistonsa?
Alustavat tulokset julkaistiin jo.
BBC?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että ”kuulit jostain” ei ole pätevä syy uskoa keksittyjä pelotetarinoita.
Tietenkin otat rokotteen jos haluat kantaa osasi vastuusta hävittää pandemia. Mulle ei tullut edes käden arkuutta, onko sulla käsitystä kuinka moni on rokotettu ongelmitta? Tutustu siihen TIETOON miten rokotteet kehitetään.
Ei ole sellaisia allergioita mitkä estää rokottamisen.
Kyllä on, itselleni ei hoitava lääkäri suositellut. Mikäli olet saanut jostain lääkeaineista voimakkaan allergisen reaktion, älä ota. Jos olet allerginen jollekin rokotteen sisältämälle ainesosalle, älä ota.
Kerrotaanko ne ainesosat ennenkuin piikki tökätään ja mitä ne ainesosat maallikolle kertovat? Kai siinä jotain voi sattua, kun 15 minuuttia istuskellaan. Yksi nainen alkoi kai oirehtimaan, kun tuli valkotakkinen, hetken keskusteltuaan talutti naista ulos hallista. Siinähän annetaan puhelinnumero, nainen taisi siinä soittaa ja apua tuli.
"Yksi nainen kai alkoi oirehtimaan.."? Mistä tiedät, mitä kai oirehti? Juu, sanottiin, että voi halutessaan istuskella hetken. Kukaan ei jäänyt, ei ollut tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä oli tänään enää 25 uutta tartuntaa. Eiköhän se ole menossa ohi. Turhaa ottaa nyt ylimääräisiä rokotuksia enää. Tai ainakaan mä en ota.
Luuletko tosiaankin, etteikö tauti iskisi taas syksyllä takaisin 🤯?
Suhteellisuuden taju on hukassa tän taudin kanssa. Se on 25 päivässä eli 175 tartuntaa viikossa! Vaihda tilalle vaikka tuhkarokko. Tai sikotauti. Miltä tuntuisi 25 tartuntaa päivässä tai edes kuussa?
Oon ollu rokottamassa satoja ihmisiä. Ei yhtään vaarallista allergista reaktiota. Suurin osa ihmettelee että täh, pistiksä sen jo.
Vierailija kirjoitti:
Oon ollu rokottamassa satoja ihmisiä. Ei yhtään vaarallista allergista reaktiota. Suurin osa ihmettelee että täh, pistiksä sen jo.
Mitä sanoisit näistä väitteistä, että kolme päivää ENNEN ja jälkeen pitää ottaa iisisti, alkoholia pitäisi välttää useita viikkoja piikin jälkeen, maitotuotteita pitäisi välttää joitain päiviä ennen piikkiä ja mitä muuta täällä nyt olikaan. Että ruokavalio pitäisi muuttaa ennen piikkiä vähähiilariseksi ja kasvispainotteiseksi jnejne.
Ja onko tietoa mistä tälläisen hölynpölyt ovat lähteneet liikkeelle, mistä johtuu? Ja onko (ei tietenkään ole) jossain näissä jotain tutkittuun tietoon pohjautuvaa ohjeistusta vai ovatko nämä vaan näitä, että joku luuli jostain-tietoja.
Lääkeyhtiön miljardit riippuu sinusta ja lisämiljardit siitä, että saadaan kaikki kolmannelle pistokselle asti. Ajattele omistajia ja sijoittajia!
Mitään et menetä, vaikka jätät väliin. Se rokote auttaa lähinnä sairaita ja vanhuksia välttämään jollain todennäköisyydellä vakavan taudin. Nuorille ja terveille rokotteen hyöty on aika marginaalinen.
Influenssarokote on hyvä verrokki. Erilaisia rokotteita on jo vuosikymmeniä ollut olemassa, mutta vieläkään rokotteet eivät ole millään lailla estäneet tai hidastaneet jokavuotisia epidemioita. Ja rokotetut eivät ole läheskään täydellisessä suojassa tautia vastaan.
Eli ota jos haluat - älä ota jos et halua. Säästytpähän ainakin mahdollisilta sivuoireilta.
Vierailija kirjoitti:
Mitään et menetä, vaikka jätät väliin. Se rokote auttaa lähinnä sairaita ja vanhuksia välttämään jollain todennäköisyydellä vakavan taudin. Nuorille ja terveille rokotteen hyöty on aika marginaalinen.
Influenssarokote on hyvä verrokki. Erilaisia rokotteita on jo vuosikymmeniä ollut olemassa, mutta vieläkään rokotteet eivät ole millään lailla estäneet tai hidastaneet jokavuotisia epidemioita. Ja rokotetut eivät ole läheskään täydellisessä suojassa tautia vastaan.
Eli ota jos haluat - älä ota jos et halua. Säästytpähän ainakin mahdollisilta sivuoireilta.
Tunnen neljä nuorta ja tervettä jotka sairastivat koronan hengityskoneen kautta. Kolmessa eri maassa. Ei ylipainoa, tupakkaa, sairauksia. En ikimaailmassa jättäisi rokotetta ottamatta vain siksi että olen nuori ja terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen neljä nuorta ja tervettä jotka sairastivat koronan hengityskoneen kautta. Kolmessa eri maassa. Ei ylipainoa, tupakkaa, sairauksia. En ikimaailmassa jättäisi rokotetta ottamatta vain siksi että olen nuori ja terve.
Vau. Neljä oikein ympäri maailmaa. Montas niitä koronapotilasta olikaan? Joitain satoja miljoonia. Nyt on selvästi todistettu, että tauti on nuorille vaarallinen.
Oikeasti, löytyy varmaan enemmän rokotukseen kuolleita nuoria kuin itse tautiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten pelottaa joku allerginen reaktio. Reagoin herkästi kaikkiin lääkkeisiin eli saan sivuvaikutuksia. Kuulin myös, että joku oli saanut niin pahan huimauksen ja päänsäryn ettei pysynyt pystyssä ja kaatuili. Pelottavaa.
Myös pitkäaikaisvaikutukset mietityttää. Autoimmunisairaudet jne.
ApMäkin olen hyvin allerginen ja juuri siksi en ota rokotusta.
Tämähän on nyt rokote, jossa alkergiariski on suuri. Heti alussa varoittivat, pfizer ainakin, että ei sovi välttämättä allergisille.
Kaikissa rokotuksissa ja lääkkeissä sama. Riski on suurempi, jos paljon lääkeaineallergioita, siitepöly-tai ruoka-aineallergiat eivät riskiä juuri nosta.
VAkavammat allergiset reaktiot ovat harvinaisia ja kaikissa rokotuspaikoissa on toimintavalmius niiden varalta, mukaanlukien anafyktinen shokki. Rokotusten laukaisemiin allergisiin oireisiin ei kyllä Suomessa kuolla ja vaikka olis niitä harvoja, joilla analfyktinen shokki, niin useimmat pääsevät jo yöksi kotiin sairaalasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei rinnastu. Koronavirus muuntuu koko ajan ja mitä harvempi rokotettu, sen enemmän mahdollisuuksia viruksella muuntua. Seuraavasta versioista ei tiedetä etukäteen eli voikin sairastuttaa yhtä lailla nuorempia ja vakavammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piikki olkapäähän on pieni juttu verrattuna siihen että makaat teho-osastolla hengityskoneessa ja mahdollisesti kuolet.
HUS:n alueella kuoli rokotukseen yks keski-ikäinen nainen ja kaksi muuta selvisi säikähdyksellä. Että semmonen pikku piikki se.
Ja sellaiset 2,4 miljoonaa saanut vähintään yhden annoksen. Vajaa puoli miljoonaa kaksi annosta.
Koronaan virallisesti sairastunut alta 100 000 ja vajaa 1000 kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko ottaa rokotetta nyt. Itsekin aion seurata tilannetta ja ottaa rokotteen joskus loppuvuodesta jos näyttää tarpeelliselta. Samalla näen, tuleeko muille millaisia sivuvaikutuksia pidemmällä aikavälillä. Mitään hoppua ja kiirettä ei ole.
Samat ajatukset täällä. Kiinnosta nähdä mikä on tilanne syksyllä, kuinka rokote tehoaa. Olen perusterve ja otan rokotteen ehkä myöhemmin jos koen tarpeelliseksi
Suomessa uusista tartunnoista 3% rokotetuilla, käsittäen myös vasta 1 annoksen saaneet.
97% uusista tartunnoista rokottamattomilla.
Perusterveellä voi muuten olla piilevänä alkavaa verenpainetautia tai autoimmuunisairaus ja hups, oletkin vaikean koronan riskiryhmää.
Huolehdi immuniteetistasi ja odota kunnes olet varma. Ei ole mitään kiirettä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla tietoa rna-rokotteiden pitkäaikaisvaikutuksista?? Ahaa ei, no ei ole kellään muullakaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten pelottaa joku allerginen reaktio. Reagoin herkästi kaikkiin lääkkeisiin eli saan sivuvaikutuksia. Kuulin myös, että joku oli saanut niin pahan huimauksen ja päänsäryn ettei pysynyt pystyssä ja kaatuili. Pelottavaa.
Myös pitkäaikaisvaikutukset mietityttää. Autoimmunisairaudet jne.
ApJa koronako ei sitten pelota seurauksineen?
No automaattisestiko se rokotteen pelko tai pieni huoli siitä sulkee pois sen ettei henkilö voi pelätä myös koronaa?
Itse tunnen myös näin; koronavuosi mennyt lähinnä eristyksissä , huolettaa todella paljon ja parhaani olen tehnyt oman osan kanssa , ja sitten taas rokotus .. kyllä , muakin mietityttää juuri nämä asiat siinä rokotteessa. Oma aika varattu huomiselle joten olen menossa rokottautumaan , mutta kyllä: mulle se on vähän kuin kahdesta ”huonosta” nyt pitää valita. Toki rokote suojaa , vaikka ei 100%, mutta ne mahdolliset muut vaikutukset. Ja ei en ole anti-vax, kaikki muut rokotteet on kyllä kunnossa.
Jotenkin tuntuu ettei tässä maailmassa ole tilaa ihmisille jotka kyllä ovat tarkkana Koronan kanssa ja haluavat tehdä myös oman osansa, mutta eivät ole ihan varmoja mitä ajatella rokotteesta. Tuntuu että ihmiset haluavat nähdä vain ne ketkä ovat rokotemyönteisiä, tai sitten niitä ” kulkutautimyönteisiä” , rokotevastaisia.
Kyllä tässä nyt omasta mielestä ainakin tuntuu että olen puun ja kuoren välissä.
HUS:n alueella kuoli rokotukseen yks keski-ikäinen nainen ja kaksi muuta selvisi säikähdyksellä. Että semmonen pikku piikki se.