40+ parisuhde
Hei, millaista on nelikymppisten parisuhde? Miten eroaa esim. verrattuna 20-30v?
Kommentit (10)
Järkisuhteita, ihastumiset ovat todella latteita verrattuna nuoruuteen.
En tiedä. Lopetin parisuhteilut 38 vuotiaana, koska minäkin haluan olla vielä joskus onnellinen.
Olen eronnut vähän alle nelikymppisenä ja kyllä on hankala löytää kumppania koska tällä elämänkokemuksella rima on todella korkealla, ei halua enää tyytyä mihinkään hiukan sinnepäin olevaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla meni jalat alta ihan eri tavalla kuin nuorena kun nykyinen mieheni käveli eteen. Edelleen tulisesti rakastaen. t: N47
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tämä johtuu? Aiemmat suhteet kummittelee taustalla?
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, nelikymppisenä kun ei enää tarvitse etsiä hyvää isää lapsilleen vaan saa oikeasti keskittyä löytämään sellaisen suhteen jota itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, nelikymppisenä kun ei enää tarvitse etsiä hyvää isää lapsilleen vaan saa oikeasti keskittyä löytämään sellaisen suhteen jota itse haluaa.
Tää. Ensimmäisellä kierroksella on "velvollisuus" hankkia lapsille hyvät geenit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tämä johtuu? Aiemmat suhteet kummittelee taustalla?
Nuorena kun ei ollut vertailukohtia, kaikki tunteet tuntuivat isommilta. Tämän takiahan moni jää haikailemaan esim. ensirakkautta, etsien loputtomasti samanlaista tunnetta ymmärtämättä että harvoin aikuinen enää tuntee sillä tavalla. Voi ajatella, että aikuiset suhteet ovat enemmän järkisuhteita, mutta tämä on vain hyvä asia. Nuorenahan sitä saattoi tulisesti ihastua aivan toivottomiin tyyppeihin, aivan epäsopiviin itselle, tunteen voimakkuus tuli vain siitä että se oli uusi, ei niinkään ihmisestä itsestään.
Ja siis kyllä itse olen ihastunut ja rakastunut voimakkaastikin yli nelikymppisenä, ja sehän on ihan mahtavaa kun sitä tunnetta osaa käsitelläkin toisin kuin nuorena jolloin oli valmis hukuttautumaan jokaisesta riidasta (mitä oli runsaasti ja mitä piti rakkauden merkkeinä... :D )
Vierailija kirjoitti:
Siinä on järki äärestä kaukana kun ei tarvitse rakennella niitä pilvilinnoja vaan voi nauttia jokaisesta päivästä ja tehdä mitä päähän juolahtaa. Meillä ainakin menee into järjen edelle🤣
40+ ihmisillä on yleensä lapsia ja ja perhekiireitä. On kuitenkin myös valuuttaa, joten arkea voi helpottaa monilla kivoilla tavoilla. Nelikymppisillä ei menojalkakaan niin vipata. Laadukkaita ulkomaan matkoja ja kylpyläreissuja lasten kanssa, mutta baareissa ei niinkään jaksa resuta.