Te jotka olette työttömiä ja ette keksi ammattia, niin miksette mene levyseppähitsaajaksi?
Helppoa ja hauskaa työtä, palkkakin on hyvä ja sillä todellakin elää. Työllisyyskin on lähes 100% varmaa. Miksette kouluttaudu alalle?
Kommentit (25)
Työttömiä hitsaajia on vain Porissa.
Vaihdoin just alalta pois.
Syynä huono palkka, ikävät työkohteet, seksuaalinen ahdistelu ja huonot esimiehet.
Nainen olen enkä suosittele yhdellekään naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Miesten hommia.
Eikä ole, naisia halutaan alalle enemmän koska ovat tarkempia.
Eikös tuo ole monesti vuorotyötä? Ei houkuta. Ei tehdastyö muutenkaan tunnu omalta.
Vierailija kirjoitti:
Syynä huono palkka, ikävät työkohteet, seksuaalinen ahdistelu ja huonot esimiehet.
Nainen olen enkä suosittele yhdellekään naiselle.
Kokeilitko jotain toista paikkaa? Vai vaihdoitko yhden paikan perusteella koko alalta pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten hommia.
Maksetaanko tarkkuudesta ekstraa?
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole monesti vuorotyötä? Ei houkuta. Ei tehdastyö muutenkaan tunnu omalta.
Ei ole mitään vuorotyötä vaan yleensä ihan perus ma-pe 7-15
Ei kuulosta ammatilta, joka on olemassa 20v kuluttua. Ls-hitsaajia oli jo 70-luvulla ja tietty sillä tienasi leipänsä silloin. Ei välttämättä enää. Eikö robotit tee ne hommat muutaman vuoden päästä, jos yleensä hitsaamista tehdään?
Ei sinne niin vaan mennä. Läheskään kaikki ei läpäise koulutusta.
Kaikki vaan ei voi olla levyseppähitsaajia. Maailma ei toimi niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen olen enkä suosittele yhdellekään naiselle.Kokeilitko jotain toista paikkaa? Vai vaihdoitko yhden paikan perusteella koko alalta pois?
Kokeilin.
Työkokemusta 20 vuotta eri pajoilta ja asennuksilta Suomessa ja ulkomailla.
Mä oon käsi. Ei mielenkiinto riitä kahta minuuttia kauempaa seurata jotain #tun hitsisaumaa. Sitä paitsi niissä hommissa menee näkö ja keuhkot.
Ai helppoa? Vaatii kyllä koulutuksen, eikä tule siistiä saumaa keneltä tahansa.
Yksikään metallipaja ei ota levyseppähitsaajaksi naista, jolla on korkeakoulututkinto materiaalitekniikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten hommia.
Ei kiitos...
Siinäpä ratkaisu kaikkeen: kaikki kouluttautuvat samalle alalle ja 10 vuoden päästä meillä on miljoona levyseppähitsaajaa, ja työpaikat loppuu kesken.
Tuo on varmasti semmoinen ala, jossa on oltava tarkka ja varovainen. Minä en ainakaan pärjäisi päivääkään siinä työssä.
Miesten hommia.