Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua ihmisiä, jotka jättävät kaiken viime tinkaan. Tulevat myös viime tingassa tapaamisiin, ja yleensä myöhässä

Vierailija
30.05.2021 |

Heidän elämänhallinnan puutteensa vaikuttaa myös muihin ihmisiin.

Tunnetteko tällaisia ihmisiä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä tajuakkaan. Ihan turha edes yrittää.

Vierailija
22/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Hirveän stressaavia, jos heidän kanssaan pitää tehdä yhtään mitään. Juurikin, kun aiheuttavat ihan turhaa kiirettä omalla hidastelullaan. Mielestäni tämä on vähän ärsyttävää, että aivan kaikki pitää hoitaa ihan viimeisellä minuutilla.

Itse pidän mieluummin tekemättömien töiden listaa mahdollisimman lyhyenä. Miksi esim töissä jättää sähköpostiin vastaaminen iltapäivään, jos asian voi hoitaa heti pois päiväjärjestyksestä? Sitten iltapäivästä on aikaa ottaa rennommin ja ehkä lähteä ajoissa, kun kaikki on tehty. (paitsi se hidastelijan sähköposti, joka kilahtaa sähköpostiini 5 vaille 4 ja jota pääsen hoitamaan vasta huomenna)

Siis mitä väliä milloin vastaa sähköpostiin, jos ei ole mitään aikarajaa? Miksi tuollainen sähköposti häiritsee sinua, jos voit vastata siihen seuraavana aamuna? 

Mulla on päivässä tietty määrä töitä, esim vaikka 10. Sitten kun yksi etana laittaa viestinsä viime tipassa, jää seuraavalle päivälle ylimääräinen tehtävä. Ja taas seuraavana päivänä ja seuraavana, kun se etana ei saa asioita hoidettua. Ne etanan aiheuttamat viivästykset viivästyttää koko projektia. Jotenkin muille on selvää, että jos minulla loppuu työaika 16 ja projektin deadline on 16, niin minua edeltävien henkilöiden on laitettava omat juttunsa ajoissa, jotta kaikki on hoidettu 16.

No tällaisessa tapauksessa sinä laitat niille henkilöille deadlinet. Samoin, jos tapaamisessa klo 14 on hyvä olla varttia vaille syystä x, niin se ilmoitetaan etukäteen. Ei tällaisia voi tietää tai olettaa, että muut tietää, ne pitää kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Hirveän stressaavia, jos heidän kanssaan pitää tehdä yhtään mitään. Juurikin, kun aiheuttavat ihan turhaa kiirettä omalla hidastelullaan. Mielestäni tämä on vähän ärsyttävää, että aivan kaikki pitää hoitaa ihan viimeisellä minuutilla.

Itse pidän mieluummin tekemättömien töiden listaa mahdollisimman lyhyenä. Miksi esim töissä jättää sähköpostiin vastaaminen iltapäivään, jos asian voi hoitaa heti pois päiväjärjestyksestä? Sitten iltapäivästä on aikaa ottaa rennommin ja ehkä lähteä ajoissa, kun kaikki on tehty. (paitsi se hidastelijan sähköposti, joka kilahtaa sähköpostiini 5 vaille 4 ja jota pääsen hoitamaan vasta huomenna)

Siis mitä väliä milloin vastaa sähköpostiin, jos ei ole mitään aikarajaa? Miksi tuollainen sähköposti häiritsee sinua, jos voit vastata siihen seuraavana aamuna? 

Mulla on päivässä tietty määrä töitä, esim vaikka 10. Sitten kun yksi etana laittaa viestinsä viime tipassa, jää seuraavalle päivälle ylimääräinen tehtävä. Ja taas seuraavana päivänä ja seuraavana, kun se etana ei saa asioita hoidettua. Ne etanan aiheuttamat viivästykset viivästyttää koko projektia. Jotenkin muille on selvää, että jos minulla loppuu työaika 16 ja projektin deadline on 16, niin minua edeltävien henkilöiden on laitettava omat juttunsa ajoissa, jotta kaikki on hoidettu 16.

No tällaisessa tapauksessa sinä laitat niille henkilöille deadlinet. Samoin, jos tapaamisessa klo 14 on hyvä olla varttia vaille syystä x, niin se ilmoitetaan etukäteen. Ei tällaisia voi tietää tai olettaa, että muut tietää, ne pitää kertoa.

Ei pure näihin viimetippailijoihin, koska en ole esimies. Esimies kun nillittää niin sanon vain, että Pirkko se taas hoiti omat asiansa viime minuutilla niin näin se nyt meni. Esimies sitten valittaa Pirkolle, jota asettamani deadline ei koske, koska en ole esimies.

Vierailija
24/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se joskus yksinäistä olla paras kaikessa. Harrastuksissa, töissä, älykkyydessä, taidoissa.

Mutta, jos ei muuta niin sitä voi aina korostaa muille olemalla hieman myöhässä.

Vierailija
25/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimetingassa tekemisessä on se etu että kun on aivan hillitön deadline ja kiire, asia kuin asia tulee tehtyä tehokkaasti.

Itse taas en ymmärrä näitä puuhastelijoita joilta menee kaksi päivää harkita, tuumailla, laskea, arvioida, mitata, säätää ja pohtia että saa valittua sopivan kahvimukin tälle aamua.

Hosuminen ei ole millään tavalla tehokasta.

Vierailija
26/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina hieman myöhässä ja kaikki minut jo aiemmin tavanneet ymmärtävät kyllä. Kun tapaan uuden ihmisen, ehkä ensimmäisen kerran voi ihmetellä miksi hieman joutui odottamaan, mutta jo pian kaikki käy selväksi kunhan minuun tutustuu.

Hyvää kannattaa odottaa.

Todella itserakasta. Minä en tuollaista odottaisi.

Vierailija
27/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri on aina ihmetellyt miten saavunkin tapaamisiin minuutilleen. Joskus kaahaan paikalle taksilla, toisella kertaa bussilla ja joskus ihan vaan kävellen, mutta aina ajoissa. Ilmeisesi olen näitä viime tingassa tulijoita, mutta itse asiassa olen vain tarkalleen ajoissa. 

Vierailija
28/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen viime tingassa tekijä, olen ollut koko elämäni. Yleensä asiat sujuvat, kun pääsen alkuun, mutta se alkuun pääseminen on on se ongelma. Olen lukenut ties mitkä vinkkilistat ja kokeillut kaikki keinot, mutta tuskin tästä muutun. Valitettavsti, sillä kärsin asiasta suunnattomasti.

Vierailija
29/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyminen on todella törkeää käytöstä. Kysehän on muiden ajan arvostamisesta, se sun vartin myöhästyminen on siltä toiselta vartti pois.

Epäkypsää ja itserakasta käyttäytymistä.

Vierailija
30/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina hieman myöhässä ja kaikki minut jo aiemmin tavanneet ymmärtävät kyllä. Kun tapaan uuden ihmisen, ehkä ensimmäisen kerran voi ihmetellä miksi hieman joutui odottamaan, mutta jo pian kaikki käy selväksi kunhan minuun tutustuu.

Hyvää kannattaa odottaa.

Todella itserakasta. Minä en tuollaista odottaisi.

Et ole vielä tavannut minua.

Vierailija
31/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen kehitysvamma, yhdistettynä totaaliseen muiden ihmisten ja heidän aikansa kunnioituksen puutteeseen.

Ja sitten vielä kehdataan kertasta toiseen tyrmistyä jos muu maailma ei pysähdy odottamaan.

Vartin odotan satunnaisesti, toistuvasti en sitäkään. Menen muihin puuhiin, jos ihmistä ei sovittuun aikaan näy.

Vierailija
32/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime tingassa ei kuitenkaan tarkoita myöhästymistä? 

Vierailija
33/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. kavereiden kesken jokainen on vuorollaan sen 15-30 min myöhässä. Kukaan ei ole ainakaan sanonut, että siitä olisi jotain haittaa kaikki meistä kun tekevät sitä. Minua ei ollenkaan haittaa odottaa vaikkapa 15 minuuttia kaveria. Hankkikaa kavereita, joiden toiminta ei ärsytä teitä.

Vierailija
34/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä jokin aikaraja on olemassa. Eli siis esim kello neljä pitää olla raportti tehtynä ja hidastelija hidastaa omaa työtäni.

Tossa tapauksessa kannattaisi siihen sähköpostiin laittaa maininta, että tarvitsen vastauksen tänään klo xx mennessä tms. aikaraja.

Sähköposti kun on siitä kätevä, ettei yleensä ole tapana odottaa että vastaus tulee heti. Jos on kiire niin puhelin käteen ja soita.

Vierailija
35/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sietää että on palaverissa paikalla vaikka 2minuuttia ennen ilmoitettua ajankohtaa ja joku alkaa vinoilla myöhässä olemisesta!!! Mä meen viikot ja päivät minuuttiaikataululla enkä ikinä ole viittä minuuttia aiemmin paikalla enkä yleensä myöskään ilmoittamatta myöhässä. Jos viisi ihmistä istuu palaverissa 10min etuajassa niin 50min aikaa on haaskattu. Ilmoittakaa ne palaverit alkamaan silloin kun haluatte ihmiset paikalle. Omalle tiimille oon laittanut kutsun ”hae kahvi” 5min ennen viikkopalaverin alkua jotta kokous alkaa tasalta.

Vierailija
36/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen. Myönnän kyllä että johtuu huonosta ajanhallinnan taidosta. Elämässä on monta liikkuvaa palasta ja joskus johonkin kuluva aika on arvioitu väärin. Ymmärrän jos ärsyttää.

Vierailija
37/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi sietää että on palaverissa paikalla vaikka 2minuuttia ennen ilmoitettua ajankohtaa ja joku alkaa vinoilla myöhässä olemisesta!!! Mä meen viikot ja päivät minuuttiaikataululla enkä ikinä ole viittä minuuttia aiemmin paikalla enkä yleensä myöskään ilmoittamatta myöhässä. Jos viisi ihmistä istuu palaverissa 10min etuajassa niin 50min aikaa on haaskattu. Ilmoittakaa ne palaverit alkamaan silloin kun haluatte ihmiset paikalle. Omalle tiimille oon laittanut kutsun ”hae kahvi” 5min ennen viikkopalaverin alkua jotta kokous alkaa tasalta.

Inhoan sekuntikulttuuria. Siksi olen aina se joka pyytämättä pöstyäsikin tulee palaveriin min 3-5 minuuttia myöhässä. Anna potkut ja tee ite, aivan sama.

Vierailija
38/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kaikki ajoissa.

Päiväkotimuistamiset ovat nyt jo valmiina.

Veroilmoituksen korjaukset olin tehnyt 2 pv sen jälkeen, kun ehdotus tuli auki.

Viime viikolla oli koko päivä yhtenä päivänö suoritusta. Viimeiseen tapaamiseen olin etuajassa 10 min. Menin tilaisuudesta toiseen.

Olin ihan ok olla vain vähän ajoissa vikassa.

Minua ei haittaa muiden odottaminen. Äänikirja on aina puhelimessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme