Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua ihmisiä, jotka jättävät kaiken viime tinkaan. Tulevat myös viime tingassa tapaamisiin, ja yleensä myöhässä

Vierailija
30.05.2021 |

Heidän elämänhallinnan puutteensa vaikuttaa myös muihin ihmisiin.

Tunnetteko tällaisia ihmisiä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä. Yleensä johtuu siitä, että olen liian optimisti ja kuvittelen, että ehdin hyvin tehdä jonkun pikkuhomman ensin. Pahoittelut jos minun satunnainen muutaman minuutin myöhästely haittaa niin kamalasti. Minua puolestaan ärsyttää ne aina etuajassa olevat, jotka saattavat esim tulla kylään varttia aiemmin kuin on sovittu ja itse on vielä ihan kotivaatteissa just suihkusta tulleena.

Vierailija
2/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffoihin he luikertelevat ihmisten ohi sitten, kun kaikki mainokset ovat ohi ja itse elokuva on jo alkanut. Ja tämä on heille aivan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Hirveän stressaavia, jos heidän kanssaan pitää tehdä yhtään mitään. Juurikin, kun aiheuttavat ihan turhaa kiirettä omalla hidastelullaan. Mielestäni tämä on vähän ärsyttävää, että aivan kaikki pitää hoitaa ihan viimeisellä minuutilla.

Itse pidän mieluummin tekemättömien töiden listaa mahdollisimman lyhyenä. Miksi esim töissä jättää sähköpostiin vastaaminen iltapäivään, jos asian voi hoitaa heti pois päiväjärjestyksestä? Sitten iltapäivästä on aikaa ottaa rennommin ja ehkä lähteä ajoissa, kun kaikki on tehty. (paitsi se hidastelijan sähköposti, joka kilahtaa sähköpostiini 5 vaille 4 ja jota pääsen hoitamaan vasta huomenna)

Vierailija
4/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä näitä jotka tulee palaveriin varttia liian aikaisin ja narisee kun ei ole vielä kahviakaan tuotu. Samat olettaa että kun on ollut niin reippaita kun on ollut niin ajoissa paikalla, että pitäis päästä aiemmin lähtemäänkin.

Vierailija
5/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule aina tapaamisiin viime tingassa, mutta en kuitenkaan koskaan myöhässä. Mikä tuossa nyt sitten häiritsee? 

Vierailija
6/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Hirveän stressaavia, jos heidän kanssaan pitää tehdä yhtään mitään. Juurikin, kun aiheuttavat ihan turhaa kiirettä omalla hidastelullaan. Mielestäni tämä on vähän ärsyttävää, että aivan kaikki pitää hoitaa ihan viimeisellä minuutilla.

Itse pidän mieluummin tekemättömien töiden listaa mahdollisimman lyhyenä. Miksi esim töissä jättää sähköpostiin vastaaminen iltapäivään, jos asian voi hoitaa heti pois päiväjärjestyksestä? Sitten iltapäivästä on aikaa ottaa rennommin ja ehkä lähteä ajoissa, kun kaikki on tehty. (paitsi se hidastelijan sähköposti, joka kilahtaa sähköpostiini 5 vaille 4 ja jota pääsen hoitamaan vasta huomenna)

Siis mitä väliä milloin vastaa sähköpostiin, jos ei ole mitään aikarajaa? Miksi tuollainen sähköposti häiritsee sinua, jos voit vastata siihen seuraavana aamuna? 

Vierailija
7/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule aina tapaamisiin viime tingassa, mutta en kuitenkaan koskaan myöhässä. Mikä tuossa nyt sitten häiritsee? 

Pitkä aika odottaa, kun on itse ollut paikalla jo hyvissä ajoin eikä voida esim. aloittaa yhtään aiemmin vaikka kaikki muut olisivat paikalla, kun yhtä mattimyöhäistä vielä odotellaan.

Vierailija
8/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tapaamisiin sovittuun aikatauluun enkä yhtään ennen tai jälkeen. En koe tulevani viime tingassa, kun tulen sovittuna aikana. 

Vierailija
9/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime tingassa ei ole myöhässä. Minä olen viimeisen minuutin ihminen ja olen tosi pahoillani, jos joku siitä ahdistuu. Jos tapaaminen on tasalta, olen paikalla pari-kolme minuuttia ennen. Jos kuitenkin on tarkoitus, että kaikki ovat paikalla viittä tai kymmentä vaille niin siitä on hyvä sanoa.

Vierailija
10/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä aika odottaa, kun on itse ollut paikalla jo hyvissä ajoin eikä voida esim. aloittaa yhtään aiemmin vaikka kaikki muut olisivat paikalla, kun yhtä mattimyöhäistä vielä odotellaan.

Eihän se ole mattimyöhäinen, jos tulee ajoissa kuitenkin? 

Vierailija
11/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimetingassa tekemisessä on se etu että kun on aivan hillitön deadline ja kiire, asia kuin asia tulee tehtyä tehokkaasti.

Itse taas en ymmärrä näitä puuhastelijoita joilta menee kaksi päivää harkita, tuumailla, laskea, arvioida, mitata, säätää ja pohtia että saa valittua sopivan kahvimukin tälle aamua.

Vierailija
12/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tule hyvä ihminen myöhemmin! Jos kaikki ovat sovittuna aikana paikalla niin kukaan ei ole myöhässä, vaikka siellä joku kahvikerho olisikin istunut tuntitolkulla. Sinun (liian) ajoissa oleminen ei tee muista myöhästelijöitä.

Vierailija
13/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime tingassa on kuitenkin ajoissa, joten miten tuo nyt voin ärsyttää? 

Vierailija
14/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka tulevat aina myöhässä joka paikkaan, ovat piittaamattomia. Eivät yhtään välitä siitä, että muut joutuvat heitä odottamaan. Eivät pyytele anteeksi. Minua ainakin ärsyttävät suunnattomasti. Itse tulen aina mieluummin etuajassa, mutta en kerro, että olen tullut silloin ja silloin. Minulle pääasia on, että kaikki ovat paikalla sovittuna aikana eikä ketään tarvitse odotella.

Vierailija
15/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä väliä milloin vastaa sähköpostiin, jos ei ole mitään aikarajaa? Miksi tuollainen sähköposti häiritsee sinua, jos voit vastata siihen seuraavana aamuna? 

No yleensä jokin aikaraja on olemassa. Eli siis esim kello neljä pitää olla raportti tehtynä ja hidastelija hidastaa omaa työtäni.

Vierailija
16/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko "hyvissä ajoin" olevat koskaan miettineet kuinka paljon aikaa hukkaatte elämästänne? Esim. Puoli tuntia etuajassa töihin joka arkipäivä tekee yli 100 tuntia vuodessa. 100 tuntia ilmaiseksi työpaikalla nököttämistä!

Vierailija
17/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina hieman myöhässä ja kaikki minut jo aiemmin tavanneet ymmärtävät kyllä. Kun tapaan uuden ihmisen, ehkä ensimmäisen kerran voi ihmetellä miksi hieman joutui odottamaan, mutta jo pian kaikki käy selväksi kunhan minuun tutustuu.

Hyvää kannattaa odottaa.

Vierailija
18/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on päivässä tietty määrä töitä, esim vaikka 10. Sitten kun yksi etana laittaa viestinsä viime tipassa, jää seuraavalle päivälle ylimääräinen tehtävä. Ja taas seuraavana päivänä ja seuraavana, kun se etana ei saa asioita hoidettua. Ne etanan aiheuttamat viivästykset viivästyttää koko projektia. Jotenkin muille on selvää, että jos minulla loppuu työaika 16 ja projektin deadline on 16, niin minua edeltävien henkilöiden on laitettava omat juttunsa ajoissa, jotta kaikki on hoidettu 16.

Vierailija
19/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä jokin aikaraja on olemassa. Eli siis esim kello neljä pitää olla raportti tehtynä ja hidastelija hidastaa omaa työtäni.

Onpa tiukat aikataulut teillä, jos pitää saman päivänä aikana vastata kaikkiin viesteihin. Itselle tulee ainakin niin paljon viestejä, että pakostakin tulee vastatua vasta seuraavana päivänä osaan viesteihin. 

Vierailija
20/38 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olin aina ajoissa koulussa, kun pelkäsin, että myöhästyn. Nykyään ei enää kiinnosta. Asiat menee viimetkpalle. Elämässä pysyy kiva jännitys yllä, kun aina saa miettiä, että ehdinkö vai enkö ja sitten kun ehdinkin juuri ja juuri niin tulee mukava endorfiiniryöpsähdys. Lisäksi vartin tai puolentunnin muutokset sinne tänne ei mielestäni ole epävirallisissa tapaamassa mikään ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi