Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisin kun mies palaa..?

Vierailija
20.08.2006 |

Mies lähti kolmeksi päiväksi ryyppäämään kavereittensa kanssa ja minä olen yksin kotona lasten kanssa. En voi koko tarinaa selostaa, mutta sanotaan vaikka että en tosiaan tahtonut miehen lähtevän, kotona on ollut kriisejä ja jouduin ikävään asemaan hänen lähdettyään. Taustalla on alkoholiongelma ja vahvoja pettämisepäilyjä yms. Hän ei ole lähtönsä jälkeen soittanut/lähettänyt viestiä minulle, ei edes lapsille hyvänyön toivotuksia. Äidilleni (!!!) hän oli soittanut jostain olemattomasta asiasta.

Olen totaalisen väsynyt tilanteeseen ja tuntuu etten enää osaa tehdä ratkaisuja. Jos lapsia ei olisi, olisin häipynyt viimeistään tänä viikonloppuna, mutta nyt lähtö pelottaa. En uskaltaisi päästää lapsia miehelle hoitoon yksinään. Pelkään myös koiramme puolesta, joka on miehen nimissä mutta täysin minun koirani. Pitäisikö vain etsiä oma koti, minä, lapset ja koira, vai pitäisikö vielä jaksaa " ymmärtää" ?

Olen niin perkeleen väsynyt ja katkera! En varmaan kuitenkaan pysty lähtemään, mutta keksikää edes jotain kostoa mitä voisin miehelle tehdä hänen palattuaan...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saat varmuutta itsellesi ja voimaa tehdä päätöksiä. Tulevat myös samalla tietämään miehesi kelvollisuuden huoltajaksi, niin sinulla on ainakin yksi ongelma vähemmän.

Jos lähdet, ota lapset mukaan.

Vierailija
22/31 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. poliisin hälytyspuheluita työkseen hoitava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et anna lapsia isän hoitoon, jos pelkäät hänen olevan vaarallinen lapsille. Miten voit antaa kodissasi ASUA ihmisen, jota mielestäsi on syytä pelätä?

Vierailija:

Jos lapsia ei olisi, olisin häipynyt viimeistään tänä viikonloppuna, mutta nyt lähtö pelottaa. En uskaltaisi päästää lapsia miehelle hoitoon yksinään. Pelkään myös koiramme puolesta, joka on miehen nimissä mutta täysin minun koirani. Pitäisikö vain etsiä oma koti, minä, lapset ja koira, vai pitäisikö vielä jaksaa " ymmärtää" ?

Vierailija
24/31 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy neutraalilla tavalla, ei syyttävästi. Ikään kuin oikeasti ajattelisit hänen parastaaan. tuo esille kaikki hyvät puolet, mitä teidän lähtemisellänne olisi hänelle.

Vierailija
25/31 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi tuo turvakoti olisi ehkä ihan hyvä vaihtoehto. Toisaalta, jos mies ei anna sinun olla rauhassa, vaan uhkailee jne., voit hakea lähestymiskieltoa.

Sitten yksi pointti on se, että lapset kaiketi ovat teidän yhteisiä, joten miehellä on toki oikeus tavata lapsia / tai ennemminkin lapsilla on tapaamisoikeus myös isäänsä. Käytännössä toimisit fiksuimmin, jos menisit turvakotiin, laittaisit erohakemukset liikkeelle ja ottaisit saman tien yhteyttä sosiaalivirastoon lastenvalvojalle, jotta saisitte huoltajuus-, elatus- ja tapaamisasiat kuntoon.

Onko mies käyttäytynyt noin jo pitkään? Tietääkö hän, että sinä ja lapset kärsitte noin paljon? Voisitko kerran jutella hänen kanssaan asiasta ja kertoa, että olet ihan vakavasti miettinyt eroa? Jos se ei auta, sitten ei auta muu kuin lähteä.

Alkoholistit valitettavasti eivät parane ennen kuin itse sitä haluavat. Heitä ei voi kukaan muu auttaa kuin he itse.

Jos päätät erota, mene käymään eroperhe piste netin sivuilla, siellä on ihan hyvää tietoa ja vertaistukea.

Jaksamista!

Vierailija
26/31 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut avoimesti kaikesta ja he kirjaavat sen ylös. Siten sinulla on todistusaineistoa mahdollista oikeudenkäyntiä varten.

Jos miehesi on supliikki suustaan ja hyvä huijaamaan kaikkia, on entistä tärkeämpää että olet tehnyt pohjatyön hyvin.

Yksi tuttuni (nainen) menetti lähihuoltajuuden juuri tällaisen luonnehäiriöisen miehen huijaamisen takia. Älä siis tee hätiköityjä päätöksiä, vaan pohjusta lähtösi hyvin. Suunnittele ja ole valpas.

Vierailija
27/31 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen turvakotia. Sinne voi turvallisesti mennä lasten kanssa, ei tule poliisit perään. Siellä on ammatti-ihmisiä, jotka tietävät miten asiat saadaan järjestykseen. Vaikka eroaisit, ei sinun tarvitse antaa lapsiasi miehellesi pitkiksi ajoiksi. Jos hän on noin holtiton, hän voi tavata lapsia valvotusti.

Voimia!

Vierailija
28/31 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei poliisi lähde miehesi soitosta paikalle. oman asunnon hankkiminen lasten kanssa ja asumusero eivät ole rikos.

t. poliisin hälytyspuheluita työkseen vastaanottava

Vierailija
29/31 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä pysty millään todistamaan näitä asioita joita pelkään. Ja kuten sanottu, mies on todella taitava puhumaan tarvittaessa.

En voi kieltää isää tapaamasta lapsiaan, vaan tarvittaessa jopa poliisi voi noutaa lapset tapaamiseen.

Syy, miksi asun tuollaisen miehen kanssa, selviää viestistä 26. En itse pelkää miestä, vaan sitä mitä hän saattaisi lapsille ja koiralle tehdä. On pienempi paha, että me asumme yhdessä ja voin valvoa häntä ja lapsia jatkuvasti, kuin että lapset menisivät sinne yksin. (vertauskuvallisesti; jos lastesi olisi pakko mennä pimeään metsään, varmaan menisit mieluummin itse heidän kanssaan kuin laittaisit heidät sinne yksin?)

Mies on tilanteeseen tyytyväinen ja puhuu mm. naimisiinmenosta. Hänellä ei ole mitään halua erota, olen tuota jonkun ehdottamaa tapaa kokeillut jo.

Vierailija:

Tietenkään et anna lapsia isän hoitoon, jos pelkäät hänen olevan vaarallinen lapsille. Miten voit antaa kodissasi ASUA ihmisen, jota mielestäsi on syytä pelätä?

Vierailija
30/31 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtini oli se, että jos ja kun mies kuitenkin edelleen on lasten toinen huoltaja, eikö mies voisi ainakin periaatteessa saada sosiaaliviraston kautta virka-apua siihen, että äiti pakotettaisiin luovuttamaan lapset tapaamiseen? Vai onko tuolloin asialla joku muu kuin poliisi?

Ei muutto tietystikään ole rikos, mutta vanhemmalla kaiketi on oikeus lapsiinsa (ja lapsella molempiin vanhempiin), kunnes jotain muuta on todistettu? Voi kai poliisiin ottaa yhteyttä muutenkin kuin hälytyskeskuksen kautta?

En väitä tietäväni mitään, mutta olin olettanut että yllä mainitussa tilanteessa voisi olla joissai olosuhteissa kyse lapsikaappauksesta. Siksi toisessa viestissäni kehotinkin ap:ta menemään turvakotiin ja laittamaan ero- ja tapaamis- ym. asiat vireille, ettei missään tapauksessa ainakaan itse edes vahingossa syyllistyisi mihinkään luvattomaan.

Mutta hyvä jos tilanne on niin kuin 32 edellä toteaa.

Vierailija
31/31 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitää sanoa miehellesi, että olet onneton ja haluat erota. Se on reilua myös miestäsi kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme