Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halla-aho vaatii 3 000 euron kuukausituloja tulijalle, eli nuori filippiinihoitsu juuri ja juuri pääsee maahan. Mitä mieltä olet, pitäisikö olla korkeampi raja?

Vierailija
30.05.2021 |

Miten on

Kommentit (231)

Vierailija
61/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gallup koskee ainoastaan miehiä

Olisiko se hyvä että afrikkalaist ja arabit karkotettaisiin ja tilalle 10 000 sinkku aasialaisnaista

Jos kyllä peukku ylös jos ei peukku alas

Naisena laitoin peukun ylös, sori siitä.

Hyvä he eivät raiskaa sinua

Vierailija
62/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää 3000 e raja on ihan käsittämättömän. Akateemiset naisalat järjestään alle 3000e ja tajuttomat vaatimukset. Vilkaiskaa vaikka viestinnän tai informaatioalan liksoja. Yliopistolle asiantuntijatason paikkaa just katselin ja paikkaa huikeat 2450e. Ehkä saattaisi lisällä just ja just kiivetä melkein kolmeen tonniin mutta viittä vaille jää. Opiskeltu laajoja kokonaisuuksia, työ hektistä ja kehitysvastuuta paljon. Aivan älytöntä.

Montako miljoonaa kyseinen paikka tuottaa voittoa yliopistolle per vuosi? Aivan. Puuhastelusta maksetaan puuhastelupalkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mutta kuinka käy Tynkkysen seksiorjan?

Vierailija
64/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko hoitsuille oikeasti kolme tonnia?! Täytyykin äkkiä pyytää roima palkankorotus, koska itse olen akateemisesti koulutettu ja vaativassa asiantuntijapositiossa lähes samantasoisella palkalla.

Ei makseta. Lähihoitajalle noin 2000 - 2200 euroa, päivätyötä tekevälle sairaanhoitajalle noin 2300-2500 euroa. Normaalit ikälisät tietysti päälle, joita sinäkin varmaan saat.

Ei ole ollut yksityisellä minkään valtakunnan ikälisiä missään it-alan työpaikassa, missä olen ollut. TES:n ainoa vaikutus palkkaan on ollut indeksikorotukset. TES on ylipäätään ollut turhanpäiväinen lärpyke - paitsi tietysti niissä asioissa, joissa TES:n noudattamisesta on ollut työnantajalle hyötyä.

Vierailija
65/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää 3000 e raja on ihan käsittämättömän. Akateemiset naisalat järjestään alle 3000e ja tajuttomat vaatimukset. Vilkaiskaa vaikka viestinnän tai informaatioalan liksoja. Yliopistolle asiantuntijatason paikkaa just katselin ja paikkaa huikeat 2450e. Ehkä saattaisi lisällä just ja just kiivetä melkein kolmeen tonniin mutta viittä vaille jää. Opiskeltu laajoja kokonaisuuksia, työ hektistä ja kehitysvastuuta paljon. Aivan älytöntä.

"akateemiset naisalat" ovat juuri niitä töitä mistä ei kenenkään kannata paljoa maksaa. Mikset voisi alkaa tehdä niitä töitä joista maksetaan ja joilla on oikeasti merkitystä? Viestintä ja informaatioala ei kuulu niihin.

Siivouksella ja vanhustenhoidolla on oikeasti merkitystä, mutta eipä niistäkään makseta...

Tämän takia sosiaalipolitiikkaa on uudistettava. Työn pitää aina olla kannattavampi vaihtoehto kuin tukien. 

Mielestäsi epäreiluuden miesvaltaisten ja naisvaltaisten alojen palkkauksessa ratkaisee sosiaalitukien lopettaminen? Kun annetaan sossuasiakkalle 0 euroa, niin siivoojan 1800e/kk näyttää kukkarossa kolmelta tonnilta, mutta käypä arvo on yhä 1800e?

Vierailija
66/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko hoitsuille oikeasti kolme tonnia?! Täytyykin äkkiä pyytää roima palkankorotus, koska itse olen akateemisesti koulutettu ja vaativassa asiantuntijapositiossa lähes samantasoisella palkalla.

Ei makseta. Lähihoitajalle noin 2000 - 2200 euroa, päivätyötä tekevälle sairaanhoitajalle noin 2300-2500 euroa. Normaalit ikälisät tietysti päälle, joita sinäkin varmaan saat.

Ei ole ollut yksityisellä minkään valtakunnan ikälisiä missään it-alan työpaikassa, missä olen ollut. TES:n ainoa vaikutus palkkaan on ollut indeksikorotukset. TES on ylipäätään ollut turhanpäiväinen lärpyke - paitsi tietysti niissä asioissa, joissa TES:n noudattamisesta on ollut työnantajalle hyötyä.

...ja näin se on ja tulee aina olemaan aloilla joilla ei ole vahvaa työntekijöiden järjestäytymistä.

Vierailija
67/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla alhaisempi mutta ei liian alhainen. 2500e olisi ihan ok. Harma perusduuni yltää edes tuohon.

Ongelman tuo se, että kukas sitten tekee ne matalapalkkaiset paskatyöt? Suomalaiset ei mene 2000e kuukaispalkalla töihin kun on sama elää tuilla. Toisin sanoen, tukien on tiputtava, että matalapalkkatyö on kannattavampi kuin tuet.

Mitä selität? Toimeentulotuki 500e, toimeentulotuki vuokraan 80e, asumistuki 320e, yhteensä 900e/kk. Anna mulle työ josta saa nettona 1500e/kk niin menen. Ai ei ole antaa. No lopeta sitten niistä tuista vinkuminen sekä valittaminen!

Vierailija
68/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä vaan mutta muista että teitä korkeakoulutettuja itsestään liikoja luulevia asiantuntijoita on työttöminä yllin kyllin.

Pitkäaikaistyöttömänä ollessani en törmännyt kyllä yhteenkään mainitsemasi kaltaiseen tapaukseen, vaikka kaikenlaisissa kissanristijäisissä ja aktivointipelleilyissä ehdin olla mukana. Masentuneisuutta, alistumista, epätoivoa ja omanarvontunnon romahtamista sen sijaan vaikutti ilmenevän korkeakoulutetuilla työttömillä hälyttävänkin paljon.

Vierailija
69/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, Halla-aho on paljastanut sisäisen kokoomuslaisensa. "Tienaako muka joku Suomessa alle 2600 euroa?"

Ei. Itse tulkitsen tuon siten, että näin varmistetaan maahan tulevan vain sellaisia jotka tienaa riittävästi ja samalla työnantajat ei voi rekrytä ulkomailta vaan pitää palkata kotimaasta. Pääsee kotimaiset raksaukot takaisin töihin raksoille ja kenties palkat nousee kun ei voi rekrytä loputtomasti kympin tunnilta duunareita ulkomailta

Vierailija
70/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä vaan mutta muista että teitä korkeakoulutettuja itsestään liikoja luulevia asiantuntijoita on työttöminä yllin kyllin.

Pitkäaikaistyöttömänä ollessani en törmännyt kyllä yhteenkään mainitsemasi kaltaiseen tapaukseen, vaikka kaikenlaisissa kissanristijäisissä ja aktivointipelleilyissä ehdin olla mukana. Masentuneisuutta, alistumista, epätoivoa ja omanarvontunnon romahtamista sen sijaan vaikutti ilmenevän korkeakoulutetuilla työttömillä hälyttävänkin paljon.

Työtön masentunut korkeakoulutettu on entinen itsestään liikoja luullut korkeakoulutettu.

Vierailija
71/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja näin se on ja tulee aina olemaan aloilla joilla ei ole vahvaa työntekijöiden järjestäytymistä.

Ei järjestäytymisaste ole sinänsä se ongelma. Tokihan TES:iä PITÄISI noudattaa - mutta niin ei yksinkertaisesti monessa paikassa tehdä. Aina voi toki soitella liittoon. Ja huomata olevansa seuraavissa yt:issä ekana tulilinjalla.

Vierailija
72/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-aho aika vieraantunut työelämästä :D

Vierailija
73/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, Halla-aho on paljastanut sisäisen kokoomuslaisensa. "Tienaako muka joku Suomessa alle 2600 euroa?"

Ei. Itse tulkitsen tuon siten, että näin varmistetaan maahan tulevan vain sellaisia jotka tienaa riittävästi ja samalla työnantajat ei voi rekrytä ulkomailta vaan pitää palkata kotimaasta. Pääsee kotimaiset raksaukot takaisin töihin raksoille ja kenties palkat nousee kun ei voi rekrytä loputtomasti kympin tunnilta duunareita ulkomailta

Jos tuo tulee tapahtumaan että halpatyövoimaa ei enää voi roudata miten huvittaa ja yritykset joutuu palkkaamaan suomalaisia niin mitenköhän suomalaiset mahtaa siellä työpaikalla aluksi toimia.. voi olla että työteho on alkuun vähän niin ja näin. Potut pottuina.

Vierailija
74/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön masentunut korkeakoulutettu on entinen itsestään liikoja luullut korkeakoulutettu.

Ja masentunut ei-korkeakoulutettu työtön ei ole uskonut itseensä missään vaiheessa? On sulla omituiset höpinät.

Vierailija
75/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole sitten Filippiini/Thaikkunaisilla varaa tulla yksin Suomeen suomimiestä miellyttämään. Heh. 😂😂

Vierailija
76/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä työtä hänkään itse asiassa on tehnyt? Väitöskirjaa yliopistolla jostain muinaiskirkkoslaavista ja sen jälkeen nettikirjoitteluiden kautta politiikkaan? Tosin Soinihan oli vielä pahempi poliittinen broileri. Ikinä näitä asioita ei vain nosteta raa'an rehellisesti esiin, niin kuin ne ovat.

Vierailija
77/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran myyjätyttö voi tällaisista talousasioista ymmärtää yhtään mitään niin kuinka sitten tarjoilijapoika?

Vierailija
78/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoilijapojulla noussut menestys hattuun...

Vierailija
79/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne närpiön tomaatit sitten poimii?

Vierailija
80/231 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne närpiön tomaatit sitten poimii?

Halla-aho hoitaa asian kuntoon kesälomallaan. Äkkiäkös nyt muutaman tomskun laittaa laatikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän