Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sykemittareita käyttävät

Vierailija
29.05.2021 |

Vähän aikaa sitten rupesin käyttämään sykemittaria. Ollut kaikenlaisia muitakin oireita ja nyt huolettaa.

Miltä teidän sykkeet näyttää normi kävelylenkillä ?

Tänään normaali kävelylenkki koiran kanssa 5 km/h, keskisyke 119 ja Max. 140 ! Tuntuu oudon koville. Pitääkö huolestua ja kuin paljon?
Miehellä kuitenkin keskisyke vaan 86.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syke on henkilökohtainen, et voi verrata omaa sykettäsi muiden sykkeeseen. Mutta omaa sykettä kannattaa seurata, ei tilannekohtaisesti vaan jatkuvana mittauksena jonkin aikaa. Silloin tiedät mikä on itsellesi normaali lukema. Rasitus ja treeni tietenkin nostaa sykettä, mutta myös kuume, sairaus, alkoholi, jotkin lääkkeet myös.

Vierailija
2/5 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo keskisyke ole mitenkään erikoinen kävelylenkille, jos et ole kovin hyvässä kunnossa. Maksimi on aika paljon, jos matkalla ei ollut kunnon ylämäkeä, mutta sykemittarit voivat näyttää myös olemattomia maksimeita pienen mittaushäiriön takia.

Miehesi keskisyke oli sen sijaan yllättävän matala kävelylenkille, vaikka vauhti olikin rauhallinen. Harrastaako miehesi paljon kestävyysurheilua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin, että viimeksi kävelylenkillä sykettä mitattaessani keskisykkeeni oli 10 km:n lenkillä 123. Mutta nopeuteni oli selvästi ap:n lenkkiä kovempi, 7,2 km/h. Kympin lenkkiin meni aikaa 1 h 24 min.

Toisaalta olen jo 56-vuotias, joten sykkeeni ovat todennäköisesti alemmat kuin minua selvästi nuoremmilla.

Vierailija
4/5 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuohon Polarin sovellukseen on yhtään luottamista niin näyttää nousun kohdalla 100m, laskun 65m ja korkeus 28m. Mitenhän näitä tulkitaan :D? Ei kyllä mäkiä juuri ollut.

Mies on tosiaan urheillut ja työmatkafillaroinut läpi elämän.

ap

Vierailija
5/5 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuohon Polarin sovellukseen on yhtään luottamista niin näyttää nousun kohdalla 100m, laskun 65m ja korkeus 28m. Mitenhän näitä tulkitaan :D? Ei kyllä mäkiä juuri ollut.

Mies on tosiaan urheillut ja työmatkafillaroinut läpi elämän.

ap

Tarkoittaa sitä, että kävelysi aikana on ollut nousua yhteensä 100 m (siis kohtisuoraan ylös) ja laskua 65 m. Mutta nämä eivät ole kauhean luotettavia. Olen huomannut, että vaikka lopetan lenkin samaan kohtaan kuin mistä olen lähtenyt, nousu ja lasku eivät välttämättä täsmää.

Korkeus on lähtöpaikan korkeus merenpinnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi