Kesän hittimekko, ihan oikeestiko?????
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000008009674.html
Linkissä kuvia. Oikeestiko joku pukee tuollaisen ihmeellisen kaavun päällensä?
Yöpaita tai joku iänvanha raskausmekko tulee mieleen, mutta ei todellakaan nykynaisen kesämekko, saati johonkin juhliin.
Eihän tuo istu eikä sovi mitenkään ei hoikille, ei lihaville. Todella kamalan näköisiä ihan kenen tahansa päällä. Kuka näitä muoteja keksii.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa millaisia mekkoja lihava voi käyttää???
En mä muista tiedä, mutta ainakaan mulle ei sovi mikään koska olen roteva ja rintava omppu. Eikä kyllä juuri mitkään vaatteet näytä edes plusmallin päällä siltä mikä minusta näyttää kivalta.
Tuollainen kaapumekko tekee todellistakin isommaksi ja/tai näyttää raskaana olevalta kuulantyöntäjältä..
Ei kannata ehkä tuomita ennen kuin sovittaa. Mulle ainakin sopii, olen noin normipainon ylärajoilla, hartiat itsellä kapeat. Eli mua nää leventää hartioista sopivasti ja muu on tuolla löydän mekon alla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi ainakaan yhtään pulskemmalle vaan tekee ihan jättimäisen kokoiseksi. Tosin tuo sama muotihan oli jo viime kesänä ainakin hm:n mainosten perusteella ja jokin syy kai tälle kummallisenkin peittävälle naisten muodille on olemassa. Tietty tuollainen pussilakana on päällä mukava kun ei kiristä mistään eikä vahingossakaan mikään vilahdakaan..
Sopivat bodypositiivisille ja Annika Saarikolle. Ei tarvitse inistä, että BMI:ssä on speksit pielessä, koska ”kaikki” ovat lihavia.
Seuraava aste on sitten burkha, jonka alla jokainen saa olla bodypositiivinen itsensä.
Väärin. Tuo sopii ainoastaan naiselle, joka on hoikka kuin pajunvitsa _ja_ joka osaa kantaa itsensä. Ei tosiaankaan mikään jokapirkon perusmekko.
Olen hoikka ja mulla on hyvä ryhti, mutta tuntuu että hukkuisin tuollaiseen mekkoon. Ehkä pitäisi olla 180 senttinen?
Olen hoikka 180-senttinen. Ikinä en laittaisi tuollaisia elefanttisäkkejä päälleni. Näyttäisin tuollainen päällä jättiläiseltä.
Ei näytä olevan edes muotolaskoksia rintojen kohdalla.
Koronaläskit piiloon. Kaikille oma muumuu.
Tuokin mekko voi tsägällä näyttää säälliseltä siron yläkropan omaavalla kuten oikeastaan kaikki muutkin.
Miksi mikään mekko ei ikinä ole sellainen, että se näyttäisi upealta nimenomaan leveäharteisella, rintavalla ja/tai vatsakkaalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni noista linkin jutun vaatteista näyttää entisajan maalaisväen arkimekolta. Yksinkertainen, väljä malli, joka oli helppo ommella ja työnteko sujui. Kesäkuumalla ei tarvinnut käyttää alusvaatteita (jos sellaisia silloin olikaan).
Lännen uudisraivaajilla oli myös tuommoisia asuja. Kuten ääriuskovaisilla lahkoilla: amishit, mennoniitit, hutteriitit. Siveitähän nuo ovat.Vai siveitä........ kuinka helppoa on heittää tuosta helma pään yli ja pyllistää ja avot. Näin oli nuijasodan aikoihin ja en epäile etteikö olisi tänäkin päivänä.
Suuri osa mekoista ei paljasta muotoja lainkaan, sääret eivät näy, kaula-aukko on pieni ja hihat peittävät puoli käsivartta. Eli asu on siveä.
T. autisti
Vierailija kirjoitti:
Lihava voi laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuokin mekko voi tsägällä näyttää säälliseltä siron yläkropan omaavalla kuten oikeastaan kaikki muutkin.
Miksi mikään mekko ei ikinä ole sellainen, että se näyttäisi upealta nimenomaan leveäharteisella, rintavalla ja/tai vatsakkaalla?
Kauniin päällä kaikki näyttää hyvältä, ruma ei muutu kauniiksi millään.
Noiden mekkojen kanssa on sama kuin väljien, tönkköjen farkkujen: näyttävät cooleilta vain erityishoikkien, sirojen ja kapeavyötäröisten päällä.
Keski-ikäinen, normaalivartaloinen ja lyhytraajainen näyttää kaapumekossa pelkästään tollolta.
Suomalaiset naisstylistit aina tuputtaa näitä kaapumekkoja ja outoja kuoseja. Tämä ei ole ensimmäinen kesä. Tein samasta aiheesta ketjun ehkä toissakesänä? Silti ei ole täälläpäin koskaan kaapuja näkynyt katukuvassa muilla kuin tietyn uskonnon edustajilla.
Toisekseen, luin eilen jonkun naisstylistin haastattelua, jossa kertoi, että minihametta voi ehkä käyttää korkeintaan syksyllä paksujen sukkisten ja poolopaidan kanssa ja myös matalapohjaiset kengät. Jotenkin tuntuu, että nämä Suomen naisstylistit, jotka tekee juttuja naistenlehtiin ja iltapäivälehtiin eivät halua, että naiset näyttävät seksikkäiltä, joku ihme fobia sitä kohtaan. Mikä tahansa muu menee, mutta naiselliset muodot ja seksikkyys ei.
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi käyttää minkäänlaisia, kun yläosa on parikin numeroa isompi kuin alaosa.
Joten käytän erilaisia hameita. Nilkkapituista liehuvaa tai tiukempaa. Saa sitten tuolla töpötellä menemään. :)
Vierailija kirjoitti:
Katso Värikäs Pipsa. Hän suosii lyhyempiä skatermekkoja ja pitkiä, laskeutuvia kukkamekkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi ainakaan yhtään pulskemmalle vaan tekee ihan jättimäisen kokoiseksi. Tosin tuo sama muotihan oli jo viime kesänä ainakin hm:n mainosten perusteella ja jokin syy kai tälle kummallisenkin peittävälle naisten muodille on olemassa. Tietty tuollainen pussilakana on päällä mukava kun ei kiristä mistään eikä vahingossakaan mikään vilahdakaan..
Sopivat bodypositiivisille ja Annika Saarikolle. Ei tarvitse inistä, että BMI:ssä on speksit pielessä, koska ”kaikki” ovat lihavia.
Seuraava aste on sitten burkha, jonka alla jokainen saa olla bodypositiivinen itsensä.
Väärin. Tuo sopii ainoastaan naiselle, joka on hoikka kuin pajunvitsa _ja_ joka osaa kantaa itsensä. Ei tosiaankaan mikään jokapirkon perusmekko.
Olen hoikka ja mulla on hyvä ryhti, mutta tuntuu että hukkuisin tuollaiseen mekkoon. Ehkä pitäisi olla 180 senttinen?
Olen hoikka 180-senttinen. Ikinä en laittaisi tuollaisia elefanttisäkkejä päälleni. Näyttäisin tuollainen päällä jättiläiseltä.
Olen melkein 20cm lyhyempi ja näyttäisin varmaan joko lapselta, tai joltain pallerolta tuollainen mekko päällä.
En ole koskaan ymmärtänyt Marimekon suosiota juuri kaapumaisuuden takia. Tönköt kankaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään kaikki vaatteet on joko kamalia pusseja tai liian tiukkoja minivaatteita? Missä on hyvinistuvat vaatteet, jotka myötäilevät vartaloa, mutta eivät paljasta mitään liikaa?
Liian kalliita valmistaa kun ihmiset ovat mitä sattuu ja lihalöllöt sekä tissit on kaikilla eri kohdissa.
Meinasin just ompelevana ihmiseä sanoa samaa. Ovat muotia siksi, että voi halvalla tehdä ja kalliilla myydä.
Ompelin alakoululaisena tuollaisia yöpaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Seksihelteet peruttu.
Tuollaisessa puolijoukkuteltassa mahtuu harrastamaan seksiä isommallakin joukolla.
Jamalille ylläri, löytyykö läskiroikkuläski vai vähän timmimpi misu kaavun alta.
Ostin tässä tuon tyyppisen mekon ja täytyy kyllä aina laittaa vyö vyötärölle, jottei näytä ihan norsulta :)
Ihan sama "ongelma". Leveät hartiat,isot rinnat ja taas vastaavasti kapea lantio,kapea vyötärö ja pitkät jalat. Tuollaisessa isossa mekossa näytin erittäin isolta.