Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heitättekö pois (eli kierrätättekö) vähän käytettyjä tuotteita kuten shampoita, hoitoaineita, saippuoita, hajuvesiä, vai mitä teette niille?

Uusavuton
29.05.2021 |

Jos esim. tulee ostettua shampoo, joka ei sovi omalle hiuslaadulle yhtään, tai käsisaippua, jossa on liian voimakas tuoksu, mitä teette niille? Jos ei ole ketään ystävää, kaveria, työkaveria tai sukulaista, jolle kelpaisi? Roskiiko vain?

Siis ihan käyttökelpoinen tuote, kerran kokeiltu, mutta ei vain sovellu sinulle?

Sama juttu ruoka-aineiden kanssa. Jos vaikka vahingossa ostaa kermaviiliä tai kermaa tai maitoa, jossa onkin laktoosia eikä siksi sovi kenellekään omassa perheessä, mutta epähuomiossa tulee purkki tai paketti avattua?

Entä jos ostaa pakkauksen uusia pikkuhousuja ja kokeillessa huomaa, että ne ovatkin liian pieniä tai suuria tai eivät istu. Kaupat eivät ota tietystikään takaisin.

Mua harmittaa, kun joskus menee ihan käyttökelpoista tavaraa hukkaan, kun en tiedä, minne ne laittaisin muualle kuin roskiin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämättömiä kierrätykseen, mutta harvemmin tulee enää sellaisia ostoksia, jota eivät kelpaa mihinkään vaan päätyvät roskiin.

Vierailija
2/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuoksu on liian voimakas, yhdistän sen hajuttomaan ja kas, suhteella 1:3 saan miedontuoksuisen pesuaineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne täytyy roskiin heittää jos ei ole ketään kelle antaa. Itse annan perheelle ja kämppiksille.

Vierailija
4/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonompia shampoita olen käyttänyt käsisaippuoina ja esimerkiksi kylpyhuoneen siivouksessa. Hoitoaineet sopivat hyvin ihokarvojen ajeluun vaahtojen tilalle.

Vierailija
5/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:n Roskalava ja Ruokahävikki-ryhmissä saa nopeesti tuotteet kiertoon.

Vierailija
6/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poishan ne on sinkun heitettävä, ellei ole ketään kaveria tai sukulaista lähistöllä, jolle ne voisi antaa.

Vierailija
7/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi! En ikinä käyttäis muiden käyttämiä. Omani heitän roskiin ellei tuoksy tms miellytä.

Vierailija
8/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalle tai kuntosalille voi viedä shampoot tai hajuvedet. Menevät siellä kyllä jollekin kaupaksi. Aina löytyy esim. joku köyhä opiskelija, joka ottaa ilmaiseksi kosmetiikkatuotteita.

Vierailija
9/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian tuoksuvat käsisaippuat sevotan vaahdottajaan tuoksuttoman sekaan.

Samppoo vaan käytetään vaikka olis mitä, jos ei hiukset lähde, esim joka toinen pesu sillä.

Ruoka ei kyllä yleensä mene hukkaan kanat ja koirat syö. No jos jalapenoja tms. Lähtee roskiin.

Sopimattomat vaatteet sopii joskus jollekin. Joskus menee vuosi joskus 5 mutta joskus.

Kun meillä kyllä käytetään loppuun kakki.

Vierailija
10/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tulla noin paljon virheostoksia???

Vierailija
11/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli juuri kertynyt pitkälti toistakymmentä putelia itselle sopimattomia hiustenhoitotuotteita (shampoita, hoitoaineita, muotoilutuotteita yms). Laitoin satsin paikalliseen fbn roskalavaryhmään, ja vartissa oli ilmoittautunut 8 hakijaehdokasta. Näistä ensimmäinen haki kassin puolen tunnin päästä. Eli siis käyttökelpoisille, avatuillekin tuotteille on kyllä kysyntää.

Vierailija
12/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi tulla noin paljon virheostoksia???

Kuka sanoi että niitä tulee paljon? Tuossahan on vain erilaisia esimerkkejä kysymyksen tarkentamiseksi

Vierailija
13/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoot menee suihkugeelinä ja saippuana, hoitoaine tosiaan ajeluun, liian tuoksuvaa voi lantrata tai käyttää vessan pesuun, ei niin mieluisaksi osoittautunut hajuvesi on vessassa raikasteena.

Kasvorasvat voi käyttää kropalle. Kerran ostin c-vitamiiniseerumia joka ei sopinutkaan kasvoille, oli pian pehmoinen peppu!

Vierailija
14/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää miksi joku ostaisi vääränkokoisia alusvaatteita tai laktoosillisia tuotteita, jos ne eivät itselle sovi. Huonoksi osoittautunutta sampoota olen kerran ostanut, mutta siitäkin tuli ok, kun jatkoin sitä hyvällä, kun pullo oli vajunut n. kolmanneksen.  

Vierailija
15/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslakat ym. olen vienyt kirpparille jos ei ole muille perheessä sopinut. Halvalla lähtee kyllä. Eikä haittaa vaikka varastettaisiin.

Vierailija
16/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää miksi joku ostaisi vääränkokoisia alusvaatteita tai laktoosillisia tuotteita, jos ne eivät itselle sovi. Huonoksi osoittautunutta sampoota olen kerran ostanut, mutta siitäkin tuli ok, kun jatkoin sitä hyvällä, kun pullo oli vajunut n. kolmanneksen.  

Minkä me sille voidaan, jos sä et käsitä asioita?

Vierailija
17/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjen käyttö ostoksia tehtäessä on ihan sallittua.

Vierailija
18/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jonkun miekkosen jäljiltä miekkosten pesuaine ties miten pitkään ja se haisi liian voimakkaalta. Pesin sillä käsiä (hyi) ja lopulta vessanpönttöä XD Tyhjäksi meni puteli ajan kanssa.

Vierailija
19/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkoja myös pesin sillä miekkosten pesuaineella.

Vierailija
20/30 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyi! En ikinä käyttäis muiden käyttämiä. Omani heitän roskiin ellei tuoksy tms miellytä.

Mä taas en näe mitään hyitä esim. käytetyn shampoon tai hajuveden käyttämisessä, nehän kuitenkin vaan puristetaan tai suihkutetaan pullosta, joten mitään hygieniaongelmaakaan ei ole. Itse olen pari hajuvettä myynyt, kun en itse tykännyt.