Loukkaannutko, jos joskus aikaisemmin antamasi lahja esimerkiksi myydään
Olen vaan kuullut joidenkin sanovan, että vähääkään arvokkaampaa lahjaa ei saisi myydä tai siitä ei saisi muutenkaan hankkiutua eroon, koska se loukkaa lahjan antajaa, ja tarkoittaa että et arvosta häntä.
Minun mielestäni, kun lahjan on antanut, se on lahjan saajan oma asia päättää mitä lahjallaan tekee, mutta ehkä muut ovat eri mieltä asiasta.
Kommentit (21)
Käyttäköön vaikka sorsana, aivan sama.
No minun antamani lahja, oli annettu eteenpäin lahjaksi, jollekin lahjansaajien sukulaiselle.
Merkkipäivä lahjaksi.
No onhan se kaksinaamaista, ensin ihailla lahjaksi saatua ja kun selkänsä kääntää, se menee eteenpäin, kirppikselle tai lahjana jollekin toiselle. Siksipä en annakaan enää mitään lahjaksi vain rahaa ja sitäkin paljon vähemmän kuin lahjottava aina toivoo.
En loukkaannu. Ihan turhaa säilyttää kotonaan sellaista tavaraa jolla ei tee mitään, joten hyvä vaan jos menee käyttöön jollain muulla.
En loukkaannu. Hyvä vaan, jos saa siitä rahaa jonkun tarpeellisemman tai paremmin makuunsa sopivan ostamiseen. Sama juttu eteenpäin lahjoittamisen kanssa: on hyvä, jos siten säästyy lahjan ostamiselta ja voi nekin rahat käyttää jonkin mieluisan asian hankkimiseen.
Minulla ei ole universaalia makua, enkä voi tietää satavarmasti aina kaikkien ihmisten tarpeita. Kukaan ei osu AINA kohdilleen lahjojen kanssa. Siksi minusta olisi typerää loukkaantua siitä, että lahja ei ole napakymppi.
Kyllähän se vähän kirpaisee, jos annettu lahja menee heti myyntiin. Parasta oli, kun menimme kaverin kanssa myymään tavaroita kirppikselle, ja huomasin vasta antamani lahjan kaverin tavaroiden joukossa. Tuntui kieltämättä melko ikävältä, olisi myynyt sen edes tietämättäni vaikka netissä.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se kaksinaamaista, ensin ihailla lahjaksi saatua ja kun selkänsä kääntää, se menee eteenpäin, kirppikselle tai lahjana jollekin toiselle. Siksipä en annakaan enää mitään lahjaksi vain rahaa ja sitäkin paljon vähemmän kuin lahjottava aina toivoo.
Olisiko parempi, että se lahjan saaja sanoisi päin näköä että ”hyi helvetti kuinka ruma”? Käytöstapoihin kuuluu kiittää lahjasta, mutta täytyy silti muistaa, että lahjan antajan mielestä hieno esine ei välttämättä ole sitä lahjan saajan mielestä.
En kuvittele hankkimieni lahjojen olevan niin ihmeellisiä, ettei niistä kukaan voi luopua. Yleensä ostan mieluiten lahjoja, joita tiedän toivottavaa. En nauti yhtään lahjojen miettimistä, joten ihan sama mitä saaja niillä tekee.
Vastaanottaja lähetti joululahjat takaisin avaamattomana postissa....
Vierailija kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa tuollainen. Älä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Todella sairasta.
No en :D Ja sanonkin aina vielä että tämä nyt on muistamisen vuoksi, että jos ei sovi sinulle syystä x tai y, niin laita vain eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se vähän kirpaisee, jos annettu lahja menee heti myyntiin. Parasta oli, kun menimme kaverin kanssa myymään tavaroita kirppikselle, ja huomasin vasta antamani lahjan kaverin tavaroiden joukossa. Tuntui kieltämättä melko ikävältä, olisi myynyt sen edes tietämättäni vaikka netissä.
Otti sentään vastaan? . Ei lähettänyt postissa avaamattomana joululahjoja takaisin sinulle...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei halua olla missään tekemisissä niin parempi tehdä se näin reilusti selväksi. Tiettyjen ihmisten kanssa ei halua olla tekemisissä mitenkään. Siihen on syynsä.
Loukkaannun, jos olen ajatellut jotkut lahjat nimenomaan jollekin ihmiselle, ja käy ilmi, että tämä on antanut tai lainannut niitä jollekin toiselle, joka on hyötynyt niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei halua olla missään tekemisissä niin parempi tehdä se näin reilusti selväksi. Tiettyjen ihmisten kanssa ei halua olla tekemisissä mitenkään. Siihen on syynsä.
Aika sairasta.
Ihan hyvä vaan, jos lahjalle ei ole käyttöä, että laitetaan kiertoon, esim. Kirppikselle.... Että ei jää käyttämättömäksi.
Olen samaa mieltä. Ei ole minun ongelmani mitä lahjan saanut henkilö lahjallaan tekee.