Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajana lirissä

Hoituri
29.05.2021 |

Hei.

Minulla on työkokemusta kohta 15 vuotta hoitotyöstä. Aina etiikka ja asiakkaan kohtaaminen ollut sydämen asioita. Olen nyt vanhuspuolella. Olen ollut julkisella puolella koko työuran, nyt lähiaikoina vaihtanut yksityiselle.

Nyt joku/jotkut tehnyt minusta ilmoituksen, että kohtelen asiakkaita huonosti; provosoidun ja kohtelen kovakouraisesti. Ilmoitus tehty valvovaan viranomaistahoon. En todella tunnista tästä itseäni! Olen saanut kiitosta asiakkaan kohtaamisesta. Käytän työssäni huumoria yksilöllisesti asiakkaan huumoritaju huomioituna. Olen lempeä ja noh, oma itseni ja kohtelen vanhuksia aikuisina ihmisinä.

Mitä nyt tapahtuu? Saankohan potkut kun koeaika? Voinko puolustautua mitenkään koska en todella ole kohdellut vanhusta huonosti? Saanko koskaan tietää kuka ilmoituksen teki? Olen aivan paniikissa. Jos saan potkut niin saanko enään mistään töitä jos huhut lähtee liikkeelle?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5

Tästä tulee hyvä ketju!

Vierailija
2/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhus -sana on halventava, joten nykyään käytetään ammattilaisten kesken ikäihminen sanaa. :)

Aikus

Nuorus

Lapsus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulta kysytään vastine. Kyllä sinun pitää saada tietää valituksen tekijä. Ikävä homma. Itselläkin joskus hirvittää, jos jostain syytettäisiin. Muistisairaat uhkailee välillä vaikka millä ilmoituksilla.

Vierailija
4/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaika on koeaika, olet omillasi. Voi olla, ja varmaan onkin niin, että joku kiva kollegasi on käynyt lärvimässä susta olemattomia, kun sun sukien väri ei miellytä. Sitä se terveydenhuoltoala on. Onnea alanvalinnasta.

Vierailija
5/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmoitus nimenomaan työntekijän tekemä.

Olen ihan kauhuissani että tällaistako tämä yksityisellä puolen on. Pitkään julkisella puolella olleena enkä ikinä ole moitteensanaa saanut

Vierailija
6/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tiedän, että moni uusista työkavereista pitää minusta ja tavastani tehdä työtä. Onko tää vaan kateellisen tekosia? Voinko saada potkut kateellisten vuoksi?

Vierailija
7/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan ne jotka valituksia käsittelee on tottuneet siihen, että tuossa hommassa tekaistuja valituksia voi tulla mielisairailta potilailta tai näiden mielisairailta omaisilta. Ja osaavat suhtautua asiaan niistä lähtökohdista. 

Potkuja tuskin saat ainakaan. Ja vaikka saisitkin, alallasi on töitä yllinkyllin. 

Vierailija
8/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla työkaverit kyttää ja kielii toisistaan ylemmille tahoille ja ilman syytä. Kollegiaalisuus loistaa hoitoalalla poissaolollaan.

Vierailija
9/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoituri kirjoitti:

Ja siis tiedän, että moni uusista työkavereista pitää minusta ja tavastani tehdä työtä. Onko tää vaan kateellisen tekosia? Voinko saada potkut kateellisten vuoksi?

Jep. Riippuu siitä, miten vakuuttavasti asiansa pomolle esittää, ja kuinka hyvää pataan pomon kanssa on. Ihan normihuttua, miksi edes jäät katselemaan moista kuvioita, luuletko tosiaan, että se tohon jää?

Vierailija
10/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ennen en ole törmännyt vastaavaan. Onneksi töitä joo riittää mutta en kyllä potkuja halua! Tykkään paikasta ja työstäni kyseisessä paikassa. En kyllä usko että saan tietää kuka ilmoitukset on tehnyt. Arvauksia on. Tekisi mieli ottaa palaverissa asia esille ja kertoa muille että minusta tehty ilmoitus ja olisin toivonut minulle suoraa palautetta jos koetaan huonoksi hoitajaksi. Ja toivoa että ilmoituksen tekijä ilmoittautuu minulle niin voidaan keskustella asiasta.

Vierailija
11/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut tuossa tilanteessa.

Minusta oli kanneltu ylöspäin, että kanssani on hankala tehdä töitä. Kysyin rauhallisesti ja provosoitumatta esimerkkejä. En saanut mitään, toisteltiin vain, että tällaista palautetta tulee usealta taholta talon sisältä, mutta erikseen korostettiin, että asiakkailta sellaista palautetta ei tule.

Työsuhteeni päätettiin. Kaikki työkaverini olivat yllättyneitä ja järkyttyneitä, sillä olin osaava ja pidetty työntekijä. Jotakuta en nyt sitten vain miellyttänyt.

Työllistyin heti uusiksi, eikä kukaan uudessa paikassa tiedä mitä minulle on käynyt.

Neuvoni sinulle on: pistä heti viikonloppuna papereita vetämään kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Toivottavasti ehdit lähteä itse, se on sinulle henkisesti helpompaa.

Vierailija
12/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo.

Vierailija
13/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut tuossa tilanteessa.

Minusta oli kanneltu ylöspäin, että kanssani on hankala tehdä töitä. Kysyin rauhallisesti ja provosoitumatta esimerkkejä. En saanut mitään, toisteltiin vain, että tällaista palautetta tulee usealta taholta talon sisältä, mutta erikseen korostettiin, että asiakkailta sellaista palautetta ei tule.

Työsuhteeni päätettiin. Kaikki työkaverini olivat yllättyneitä ja järkyttyneitä, sillä olin osaava ja pidetty työntekijä. Jotakuta en nyt sitten vain miellyttänyt.

Työllistyin heti uusiksi, eikä kukaan uudessa paikassa tiedä mitä minulle on käynyt.

Neuvoni sinulle on: pistä heti viikonloppuna papereita vetämään kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Toivottavasti ehdit lähteä itse, se on sinulle henkisesti helpompaa.

Uskomatonta. Oikeudentajuni järkkyy. Esimies pitää minusta, kai. On jakanut minulle vastuutehtäviä yms.

Tiedän että kyseisellä paikalla ei olisi varaa menettää yhtäkään hoitajaa. Pula on kova.

Vierailija
14/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän hetken työelämässä ei kuule oikeudentajulla ole mitään merkitystä, eikä myöskään yksittäisellä työntekijällä. Työntekijä on asemaltaan  periaatteessa lennosta vaihdettava varaosa. Persoona, kasvot ja ihmisarvo jää sinne duunipaikan kynnysmaton alle.

Vierailija
15/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän hetken työelämässä ei kuule oikeudentajulla ole mitään merkitystä, eikä myöskään yksittäisellä työntekijällä. Työntekijä on asemaltaan  periaatteessa lennosta vaihdettava varaosa. Persoona, kasvot ja ihmisarvo jää sinne duunipaikan kynnysmaton alle.

Hoitoalalla niin kova pula että ei varaosia ole niin vaan saatavilla, varsinkaan vakituisia.

Vierailija
16/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, myöskään sen yksittäisen työntekijän tekemällä työllä ei ole mitään merkitystä. Ei yt-neuvotteluissakaan pistetä huonoimpia työntekijöitä pihalle, vaan jollain perusteella vaan. Sillä on ruma ääni tai naama tai pomo kokee sen uhaksi itselleen tai sattuu olemaan sopivasti opintovapaalla. Työtä vieroksuvat pomon kaverit jätetään, vaikka suoraan voisi tilastosta katsoa, että he tekevät vähemmän töitä kuin joku irtisanottava. Sellainen tyyppi ei ole pomon uhka.

Vierailija
17/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoituri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla niin kova pula että ei varaosia ole niin vaan saatavilla, varsinkaan vakituisia.

Ei se sun työnantaja sitä oikeesti kauheesti mieti, eikä siitä kärsi. Sä kärsit, koska teet ne 2-3 tyypin duunit kiltisti. No on pula, joo. So what.

Vierailija
18/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä alan kaikessa hiljaisuudessa katselemaan jo valmiiksi muita töitä. Totta että ei se varmaan tähän jää vaikka selviäisinkin puhtain paperein. Nämä joita epäilen ilmoituksen tekijöiksi ovat sijaisia, itse olen vakituinen. En jaksa mitään mustamaalaamis juttuja.

Mutta onko tällainen yleistä? Tosiaan ikinä en ole puhutteluun joutunut enkä saanut moitetta mistään työssäni.

Vierailija
19/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mukana tilanteessa, jossa työtovereistani tehtiin perusteeton kiusaamisilmoitus. Näin se vain kävi, että ilmoituksen tekijä jäi ja yksi turhaan syytetyistä erosi toimestaan. Muut syytetyt jäivät kyllä firmaan, vaikkakin hiukan paskanmaku suussa. Tässä tapauksessa mun mielipide on se, että tämä aiheettoman ilmoituksen tekijä oli se todellinen kiusaaja. Lähtisin vetämään tollaisesta työpaikasta, kävi tilanteessa miten tahansa.

Vierailija
20/23 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin siis asiasta tältä valvontaviranomaiselta, en esimieheltä. Esimies kyllä kuulemma tietoinen asiasta mutta ei ole minulle asiasta puhunut. Kuulin tästä perjantaina iltapäivällä ja esimies oli poissa perjantain.

Tulen hyvin toimeen esimiehen kanssa, hänellä on mielestäni maalaisjärki tallella.

Otan asian puheeksi hänen kanssa heti maanantaina.