Nenä tukossa, mikä avuksi?
Mulla tehtiin tossa pari viikkoa sitten RFA-käsittely, eli poltettiin nenän limakalvot (jo toistamiseen) tukkosuuden vuoks. Muutama päivä piti käyttää Nasolinia, mutta sen jälkeen paluu normaaliin, eli siihen että makuuasennossa etenkin vasen sierain menee tukkoon. Tällä viikolla mulla on alkanu lähtee sen polton jäljiltä sen kokosia rupiklimppejä, että epäilen yhden sellasen tukkineen mun nenän tällä viikolla, koska edes Nasolin ei auttanut. Kun sain sieltä sitten rupea pois, olin jo siinä pisteessä, että lukuisten Nasolin-yritysten jälkeen vasen sierain jäi nenäsuihkekoukkuun, eikä aukea nenäkannullakaan. Eli nenäkannu ei auta ja Nasolinista pitäisi taas päästä eroon, koska sehän tämän tukkosuuden nyt aiheutti.
Nenäkannua koitin ohjeiden mukaan molemmilta puolilta, eikä auttanut. Onko jotain niksejä, miten sen saisi toimimaan? Enemmän suolaa? Tai jotain muita kotikonsteja? Kiitos jos vastailette :)
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Nenäkannua olisin ehdottanut... Ja varmaan olet nenäkannua käyttänyt monta kannullista peräkkäin? Ottaisin yhteyden operaation tehneeseen tahoon, heillä varmaan on niksejä ja välineitä auttaa. Seuraavaksi tuli mieleen imuvoima tukkoiseen sieraimeen. Letku nenään ja suun kautta imaisu, ällöä, tiedän mutta muutakaan keksi
Juu, jos jatkuu useamman päivän niin otan kyllä yhteyttä. Ja useamman kannun olen lorottanut nenän läpi tuloksetta. Tota imujuttua vois koittaa jos ois joku letku, mut mietin toisaalta, että jos limakalvot on vaan turvonneet, ei ole mitään imettävää.
Nenäkannua olisin ehdottanut... Ja varmaan olet nenäkannua käyttänyt monta kannullista peräkkäin? Ottaisin yhteyden operaation tehneeseen tahoon, heillä varmaan on niksejä ja välineitä auttaa. Seuraavaksi tuli mieleen imuvoima tukkoiseen sieraimeen. Letku nenään ja suun kautta imaisu, ällöä, tiedän mutta muutakaan keksi