Miksi spåria on vielä tänäkin päivänä kun ne ovat niin epäluotettavia?
Eilen joku jäi spåran alle Hakaniemessä ja koko liikenne katkesi moneksi tunniksi. Samaa ongelmaa ei olisi sähköbussien kanssa ja olisivat ekologisempia. Ketä nuo raskaat ja saatuttavat metallikasat oikein hyödyttävät?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/53be19fb-7238-41a5-b44e-5c0675c002fd
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Jäikö apukoulukin kesken?
Ei jäänyt, olen insinööri. Siksi tätä ihmettelenkin.
Helsingissä kokeiltiin sähköbussia myös aikanaan, en osaa sanoa miksi niistä luovuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä kokeiltiin sähköbussia myös aikanaan, en osaa sanoa miksi niistä luovuttiin.
Ne eivät vaadin jäjettömän suuria infrahankkeita ympärilleen, eivätkä silloin Helsingin grynderit Vihreiden ja Kokoomuksen johdolla pääse pumppaamaan kaupunkilaisten verorahoja taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä kokeiltiin sähköbussia myös aikanaan, en osaa sanoa miksi niistä luovuttiin.
Eikö Helsingissä nyt muka ole sähköbusseja käytössä? Ainakin Tampereella on. En tarkoita johdinautoja vaan ladattavia.
Raitiovaunu on selvä merkki siitä, että kaupungissa on paljon älyllisesti vajaita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Raitiovaunu on selvä merkki siitä, että kaupungissa on paljon älyllisesti vajaita ihmisiä.
Kuinka ulkonevat sisemmät häpyhuulesi ovat?
Autoillessa kuolee, silpoutuu ja aivovammautuu Suomessa satoja vuodessa mutta ei me öyhötetä niistä.
Kyrsii katsoa tuota Raidejokerin loputonta työmaata johon menee miljardeja. Mitä tuosta sitten hyötyy? Ainoa mitä tapahtuu on se, että tuo nyt hyvin kulkeva 550 bussilinja menee raiteille ja siitä tulee epäluotettava. Yksikin kolari raiteilla pysäyttää koko liikenteen ja matkustajat kököttävät siellä peltipurkissa kuin silakat suolassa kännykät kädessään.
Vihreät eivät kyllä osaa tehdä mitään liikenteeseen liittyvää kunnolla. Tosin taisi Kokoomuskin siellä häärätä ahneena taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyrsii katsoa tuota Raidejokerin loputonta työmaata johon menee miljardeja. Mitä tuosta sitten hyötyy? Ainoa mitä tapahtuu on se, että tuo nyt hyvin kulkeva 550 bussilinja menee raiteille ja siitä tulee epäluotettava. Yksikin kolari raiteilla pysäyttää koko liikenteen ja matkustajat kököttävät siellä peltipurkissa kuin silakat suolassa kännykät kädessään.
Vihreät eivät kyllä osaa tehdä mitään liikenteeseen liittyvää kunnolla. Tosin taisi Kokoomuskin siellä häärätä ahneena taustalla.
Muistatko, jääkö spugeja joka vuosi spåran alle ja pitäisikö niitä jäädä oikeastaan useammin?
Kyllähän sähköbussienkin alle jää ihmisiä ja liikennekin katkeaa siltä kohdalta. Raitiovaunujen alle ei jää ihmisiä mitenkään erityisen paljon. Helsingin kaupunkikuva nyt vaan on suunniteltu reilusti yli 100 vuotta sitten sillä tavalla, että raitiovaunut liittyvät oleellisesti siihen. Itse ainakin tykkään sporista ihan älyttömästi ja keskustassa on helppo liikkua sporalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyrsii katsoa tuota Raidejokerin loputonta työmaata johon menee miljardeja. Mitä tuosta sitten hyötyy? Ainoa mitä tapahtuu on se, että tuo nyt hyvin kulkeva 550 bussilinja menee raiteille ja siitä tulee epäluotettava. Yksikin kolari raiteilla pysäyttää koko liikenteen ja matkustajat kököttävät siellä peltipurkissa kuin silakat suolassa kännykät kädessään.
Vihreät eivät kyllä osaa tehdä mitään liikenteeseen liittyvää kunnolla. Tosin taisi Kokoomuskin siellä häärätä ahneena taustalla.
Muistatko, jääkö spugeja joka vuosi spåran alle ja pitäisikö niitä jäädä oikeastaan useammin?
En tiedä, eilen jäi yksi hakiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sähköbussienkin alle jää ihmisiä ja liikennekin katkeaa siltä kohdalta. Raitiovaunujen alle ei jää ihmisiä mitenkään erityisen paljon. Helsingin kaupunkikuva nyt vaan on suunniteltu reilusti yli 100 vuotta sitten sillä tavalla, että raitiovaunut liittyvät oleellisesti siihen. Itse ainakin tykkään sporista ihan älyttömästi ja keskustassa on helppo liikkua sporalla.
Pointti on siinä, että jos se sähköbussi joutuu onnettomuuteen, niin muut voivat kiertää sen. Spårassa ei onnistu, liikenne katkeaa. Jo pelkkä lumi tukkii helposti vaihteet ja liikenne katkeaa. Spårat eivät vain ole enää tätä päivää.
Miksi siitä 550 bussista pitää tehdä spåra? Ei ole yhtään hyvää perustelua sille, se toimii nyt hyvin. Luontoa ollaan tuhottu valtavasti sen alta ja miljardeja on palanut. En käsitä.. noillekin rahoille olisi ollut parempaa käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä 550 bussista pitää tehdä spåra? Ei ole yhtään hyvää perustelua sille, se toimii nyt hyvin. Luontoa ollaan tuhottu valtavasti sen alta ja miljardeja on palanut. En käsitä.. noillekin rahoille olisi ollut parempaa käyttöä.
Sillä rahalla olisi pitänyt kaikki outiet leikata viivavituiksi. Lähde: ulinalauta
Järki on hävinnyt ihmisiltä. Verotetaan raivolla ja rahat tuhlataan tämmöisiin turhuuksiin.