**SYYSKEIJUT SUNNUNTAINA**
Kommentit (25)
Heipä hei,
En ole aikaisemmin osallistunut keskusteluihin, mutta on mukava lukea muiden kuulumisia ja ajattelin, että jospa itsekin nyt jo liittyisin juttuun.
Mulla oli lääkärineuvola viikko sitten, eikä lääkäri löytäny koko kohdunsuuta. Oli todella pettyny, ku en saanu yhtään mitään tietoa, mutta onneks nyt sit terveydenhoitaja korjas perjantaina asian. Se siis teki sisätutkimuksen, ku lääkäri ei onnistunu, ja totes, että ei mitään merkkejä vielä ole alkavasta synnytyksestä. Paitsi että lapsi on kyllä kääntyny raivotarjontaan jo reilusti yli kuukaus sitten. Kivuliaita supistuksiakaan ei kyllä vielä oo ollu. Epäilen siis, että saan vielä odotella lapsen syntymää, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Kun vaan ei nyt tänä yönä syntyis, kun minunkin mieheni on metsästyshommissa ja oikein toisella paikkakunnalla... Tämän jälkeen en enää taida uskaltaa päästää miestä kauas, ku on jo alkanu mietityttää, että voihan se lapsi syntyä nyt ihan millon tahansa.
Suonikohjuja ja raskausarpiakaan ei ole. Olokaan ei ole tukala. Mun maha on suhteellisen pieni viikkoihin nähden, kohdun korkeus kulkee alakäyrällä ja terkkari ennustelikin pientä vauvaa. Ensimmäinen lapsi on tulossa, joten jännityksellä odotan, mitä tuleman pitää, mutta olen ihan tyytyväinen, jos lapsi kasvaa vielä pari viikkoa kohdussa.
Hansuli
RV 36+3
Tämä vauveli on käynyt tosi hiljaiseksi. Alkaa jo hermostuttaa. Pienen pientä liikettä on ollut, mutta ei esimerkiksi jalkojen oikomista ja pepun nostoa ylös. Yritin äsken töniä, mutta en saanut aikaiseksi kuin ihan pienen pientä liikettä vatsaan. Mites teiden muiden vauvelit liikkuu?
rv 37+6
Täällä masussa pyöriäinen melskaa ihan älyttömästi, tuntuu, ettei olisi tänään ollut paikallaan hetkeäkään. Hiljaisempia päiviä on ollut vaan muutama huolestuttava. Oletko tehnyt liikeseurantaa? Ei varmaan olisi huono ajatus soittaa äitipolille ja pyytää käyrille, jo ihan oman mielenrauhasi vuoksi. Ja joku tuossa kirjoittikin, että hänen vauvansa oli viettänyt pari hiljaisempaa päivää ennen syntymää, ajattele jos tää vaikka ennakoisi sitä?! Tiedän, miten pelottavaa tuo on. Toivottavasti kaikki olisi hyvin!
Hengessä mukana,
Niina ja pyöriäinen rv 36+2
Typolle: Hiljaisempi on välillä täälläkin vaavi ja huolestuttaa, mutta kun näitä hiljaisempia päiviä on ollut aina silloin tällöin, luulen, että kuuluvat asiaan. Kukapa sitä tietysti jaksaisi melskata kaiket päivät ja yöt. Äskenkin tuossa tuupin pikkuista ja sain kuin sainkin vastauksen. Välillä liikkeet ovat tosi pieniä möngerryksiä, vähän niinkuin sisäänpäin, enkä välttämättä varsinkaan päivän aikana kiinnitä niihin huomiota. Sitten illalla ihmettelen, että liikuttiinkos sitä päivällä vai ei. Toinen lapseni oli tosi hiljainen masussa koko raskauden ajan. Silloin en osannut edes pelätä, että jotain voisi olla vialla, kun ensiraskauskin meni ongelmitta.
Eilen muuten taas tarttui kaupasta pari vauvan vaatetta, tosin maltoin ottaa isompia myöhempiä aikoja varten. On se kumma, miten ne vetävät puoleensa, vaikka kaikki tarpeellinen on jo kasassa. Yleensä lapset tuuppivatkin minut tehokkaasti pois noilta osastoilta, mutta nyt menivät itse niin innoissaan leluosastolle, että eivät olleet vahtimassa - heh!
Paikat puutuvat sekä maatessa, että istuessa. Pitää varmaan väsymyksestä huolimatta alkaa jaloitella öisin vähän pidempiä pätkiä kuin pelkät vessa- ja juomareissut, jotta jaksaa yön maata. Mutta nyt on taas makoilun vuoro, joten huomiseen.
fullmoon 36+6
..eli sisustusliikkeissä shoppailua. Tuloksena 1 supistus. No voi jee! Olis paljon kivempi odotella rauhassa synnytystä, jos edes olis jotain merkkejä, joita seurailla. Ei supistuksia, ei limoja eikä mitään muutakaan.. synnärikäynnistä jäi käteen vain hirveät liitoskivut, jotka näimmä vaivaa jo päivisinkin. Yritin äsken tehdä jopa vähän pihatöitä (lue: nurmikon kastelua), sillä siten saatiin edellinen synnytys käynnistymään. Tosin viikkoja oli silloin jo 40+5 ja nyt vasta 37+3, joten toivoa sopii.
Mistäs sitä kärsivällisyyttä saisi vähän lisää! Kuitenkaan ei voi tekemisiä suunnitella kovin monta päivää pidemmälle, kun nuo perjantain supparitkin alkoi kuin tyhjästä, heti kovina ja säännöllisinä. Esim. ens viikonloppuna oli tarkoitus lähteä hääpäivää juhlimaan, lapsellakin olis ollut hoitaja varattuna. Miten sitä ilkeää hienoon ravintolaan illalliselle, jos yhtäkkiä mekolle lorahtaa lapsivedet tai kesken leffan alkaa supistella hulluna?
Voi näitä mun murheita :D
Ulpunen ja lyhyt sinni